loading...

سدان

بازدید : 105
دوشنبه 9 خرداد 1401 زمان : 17:57

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

.

.

استپن (Stepn) چیست؟

دنیای متاورس جایی است که در آن می توانید در ازای زندگی کردن نیز درآمد کسب کنید! یک دنیای فراتر از واقعیت. چیزی که شاید هیچ زمانی از مخلیه انسان ها نگذشته است این است که آیا میتوانم در ازای اینکه کارهای روزمره ام را انجام میدهم درآمد کسب کنم؟

بازی های ارز دیجیتال و بلاکچینی، تا حد خوبی دنیای گیمرها را به خود جذب کرده اند. با پدید آمدن فناوری بلاکچین تا حدودی به این سوال پاسخ داده شد. به این صورت که کاربران در ازای بازی کردن، درآمد کسب می کردند. اما سوال اصلی این بود؛ من میخواهم زندگی کنم و پول دربیاورم؛ آیا ممکن است؟ بازی STEPN به شما سلام می‌کند!

استپن STEPN یک بازی بلاکچینی مبتنی بر یک اپلیکیشن است که داخل اینترنت نسل سوم یا همان Web3 کار می کند و در واقع دو عنصر GameFi و SocialFi را ترکیب می‌کند. طبق اطلاعات حاصل از پروژه، STEPN بر اساس ایده وضعیت حرکت روزانه افراد ساخته شده است.

با ترکیب GameFi و SocialFi، می‌توان این را اولین پروژه‌ای دانست که مدل «حرکت کن و کسب درآمد کن» را ارائه می‌کند؛ مشابه مدل «بازی کن و کسب درآمد کن» که اغلب در بازی‌های بلاکچین دیده می‌شود.

اپلیکیشن استپن بر مبنای یکی از فعالیت‌های ضروری روزانه اکثر مردم یعنی رفت و آمد ساخته شده است. استپن اولین پروژه‌ای است که توانسته است به طور موثر، مفهوم حرکت و کسب سود حقیقی از آن را تحقق ببخشد و موفق به کسب رتبه چهارم از میان بیش از 500 پروژه در Solana Ignition Hackathon 2021 شده است.

در این اپلیکیشن کاربران خود را به NFT هایی در قالب کفش‌های ورزشی مجهز می کنند. کاربران با پیاده‌روی یا دویدن در فضای باز، ارزدیجیتال درون‌ بازی را کسب می‌کنند که می‌توان از آن در بازی استفاده کرد یا آن را تبدیل به واحدهای پولی رایج کرد.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

به عبارتی دیگری STEPN یک اپلیکیشن سلامتی و تناسب اندام از نوع «حرکت کن و کسب درآمد کن» است. کاربران مجهز به کفش‌های NFT می‌توانند برای کسب توکن و پاداش NFT فعالیت کنند.

STEPN دارای کیف پول داخلی، سوآپ، بازار و سیستم RNPL (الان اجاره کن، بعداً پرداخت کن) است که STEPN را به پُلی میان کاربران رمزارز و کاربران غیررمزارز تبدیل می‌کند.

هدف استپن با استفاده از گیم فای (GameFi) این است که میلیون‌ ها نفر را به سمت سبک زندگی سالم‌ تر سوق دهد، با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند و مردم را به اینترنت نسل سوم (Web3) متصل کند، در همین حین قصد دارد تا از SocialFi برای ایجاد یک پلتفرم ماندگار استفاده کند که محتوای اینترنت نسل سوم تولید شده توسط کاربران را ترویج دهد.

  • اصطلاح SocialFi که مخفف کلمه «مالی اجتماعی» است و به ترکیب شبکه های اجتماعی و امور مالی در بلاکچین اشاره دارد.
  • همچنین اصطلاح GameFi ترکیبی از دنیای کریپتویی بازی‌ها است که پتانسیل درآمد زایی را هم برای کاربران فراهم می‌کند.

STEPN چگونه کار می‌کند؟

کافی است برای شروع از سایت رسمی STEPN این اپلیکیشن را دانلود کنید؛ پیش از هر چیز، کاربران در این اپلیکیشن باید به یک جفت کفش ورزشی مجهز شوند، البته به شکل NFT. سپس با راه رفتن و دویدن، از این اپلیکیشن درآمد کسب خواهند کرد. کاربران می‌توانند از این پول برای خدمات درون اپلیکیشن استفاده کنند یا به عنوان یک سرمایه‌گذاری سودآور آن را به پول نقد تبدیل کنند.

بنابراین، قرار است STEPN چندمنظوره باشد. اول از همه، به عنوان یک اپلیکیشن از نوع سبک زندگی، کاربران را به سمت سبک زندگی سالم‌ تر، سخت‌کوشی و ارتقاء سلامتی هدایت می‌کند. در مرحلۀ بعد، معرفی یک عامل مالی راهی برای ایجاد انگیزه در کاربران برای افزایش فعالیت‌های ارتقاء سلامتی خواهد بود و در نهایت، STEPN پلتفرمی ماندگار را در اینترنت نسل سوم ترویج می‌کند.

در حالت انفرادی، کاربران مجهز به NFT در قالب کفش‌های ورزشی، با انجام فعالیت فیزیکی واحد ارزی به دست می‌آورند. برای کسب واحد ارزی GST به انرژی نیاز است. هر 1 واحد انرژی معادل 5 دقیقه فعالیت فیزیکی است و سطح حرکت و انرژی فقط پس از خرید ان‌اف‌تی در قالب کفش شروع به پر شدن می‌کند. برای شروع بازی، کاربران کفش مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه آغاز را کلیک می‌کنند.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

اگر که سیگنال GPS یا اینترنت ضعیف باشد یا در صورتی که کاربر به طور طبیعی حرکت نکند (به عنوان مثال از اسکوتر استفاده کند یا تلفن خود را روی سگ خود ببندد) این در اپلیکیشن به صورت خطا نشان داده می شود. در طول وضعیت ثابت راه رفتن، کاربران هیچ GSTای دریافت نمی‌ کنند و بسته به شرایط ممکن است انرژی خود را از دست بدهند یا هیچ انرژی از آن‌ها کسر نشود.

نشان‌گر وضعیت سیگنال جی‌پی‌اس:

سفید = بدون سیگنال / قرمز =سیگنال ضعیف / سبز =سیگنال قوی

همیشه قبل ازشروع حرکت از داشتن انرژی اطمینان حاصل کنید زیرا اگر سطح انرژی صفر باشد هیچ رمزارزی کسب نخواهید کرد. در ازای هر دقیقه فعالیت فیزیکی، GST و GMT پرداخت می شود که به 4 عامل اصلی بستگی دارد:

  • نوع کفش: بازده معمول جی‌اس‌تی برای هرنوع کفش متفاوت است. برای مشاهدۀ جزئیات کفش‌ها، بخش ویژگی‌های کفش را ببینید.
  • کارایی کفش: بازده بالاتر، GST بردقیقه بیشتر. کاربران فقط می‌توانند GST سطح 0 تا سطح 29 کسب کنند. زمانی که کاربران به سطح 30 برسند، می‌توانند بین کسب درآمد با GMT یا ادامه دادن با GST، یکی را انتخاب کنند. کاربران می‌توانند آزادانه بین این دو حالت کسب درآمد یکی را انتخاب کنند.
  • راحتی کفش: راحتی بیشتر، جی‌ام‌تی بر دقیقه بیشتر. زمانی که کاربران به سطح 30 برسند، می‌توانند بین کسب درآمد با GMT یا ادامه دادن با GST، یکی را انتخاب کنند. کاربران می‌توانند آزادانه بین این دو حالت کسب درآمد یکی را انتخاب کنند.
  • سرعت حرکت: به منظور به حداکثر رساندن سود، کاربران باید از بهترین محدودۀ سرعت کفش خود استفاده کنند. هر زمان که کاربر به پایین یا بالای این محدوده برود، بر حسب اختلاف سرعت آن‌ها با محدودۀ ایده آل، درآمد آنها تا 90٪ کاهش می‌یابد. هنگامی که سطح انرژی به صفر برسد، کاربران دیگر هیچ واحد ارزی کسب نمی‌کنند. آنها می توانند به حرکت ادامه دهند یا با کلیک بر روی دکمه «Stop» به صورت دستی از حالت انفرادی خارج شوند.

جعبه اسرار آمیز

جعبه اسرار‌آمیز، یک جعبه غنیمت است که در حالت انفرادی و زمانی که در حال حرکت هستید به صورت تصادفی نمایش داده می‌شود. این جعبه ممکن است حاوی GST، سنگ های قیمتی (سطح 1 تا 3) باشد یا چیزی در آن نباشد. اگر کاربران به سقف میزان GST روزانۀ خود برسند، GST درون جعبۀ اسرارآمیز را به دست نخواهد آورد. هر کاربر برای حداکثر 4 جعبه فضای خالی دارد.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

جعبه اسرارآمیز دارای 5 نوع کیفیت کفش ورزشی است. باز کردن جعبه‌های اسرارآمیز نیاز به انتظار دارد و در هنگام دریافت جعبه شمارش معکوس به طور خودکار شروع می‌شود. پس از اتمام شمارش معکوس، کاربران میتوانند جعبه را باز کنند. مدت زمان شمارش معکوس جعبۀ اسرارآمیز متناسب با کیفیت آن افزایش می‌یابد.

ویژگی‌های STEPN

  • حالت انفرادی (حرکت کن و کسب درآمد کن):

کاربر می‌تواند پیشرفت کند و با ارزهای دیجیتال (توکن) داخل برنامه جوایزی کسب کند. علاوه بر این، کاربران این فرصت را دارند که جعبۀ اسرارآمیزی حاوی الماس‌های NFT دریافت کنند.

  • کفش‌های ورزشی و الماس‌های NFT:

کفش‌های ورزشی NFT را می‌توان با مصرف توکن‌ها ارتقا داد. کاربران می‌توانند برای ارتقاء عملکرد این کفش‌ها، امتیازات و الماس‌های NFT را خرج کنند.

  • جعبه‌کفش:

با جفت کردن دو کفش ورزشی NFT با هم و مصرف مقداری از ارزهای دیجیتال، کاربر می‌تواند یک جعبه‌کفش بسازد (یا در موارد نادر حتی دو یا سه جعبه‌کفش با همان هزینه بسازد). هنگام باز کردن جعبه‌کفش، کاربر به صورت تصادفی یک کفش ورزشی NFT دریافت می‌کند.

  • بازار NFT:

کاربران می‌توانند NFTها، جعبه‌کفش، الماس و نشان‌های خود را در بازار NFT معامله کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در اینجا کفش‌های ورزشی را رایگان اجاره کنند.

  • کیف پول‌های غیرمتمرکز از سوآپ پشتیبانی می‌کنند:

کاربران می‌توانند رمزارز بخرند، آن را در کیف پول STEPN ذخیره کنند (در زمان نوشتن این مقاله، توکن‌های STEPN از طریق پلتفرم لانچ‌پد بایننس در دسترس هستند) و سپس با سایر رمزارزها مبادله و یا توکن‌ها یا NFTها و غیره را پس‌انداز کنند.

  • مدل «حرکت کن و کسب درآمد کن»:

کاربرانی که کفش‌های ورزشی NFT دارند می‌توانند حرکت کنند و توکن کسب کنند.

  • سیستم اجاره:

کاربران می‌توانند یک جفت کفش را به صورت رایگان کرایه کرده، حرکت کنند و درآمد کسب کنند، سپس درآمد خود را با صاحب کفش تقسیم کنند.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

آینده STEPN

در حال حاضر، این پروژه نسخه‌هایی را روی پلتفرم‌های اندروید و iOS راه‌اندازی کرده است (طبق اعلام شرکت نسخۀ iOS در ماه های اول سال 2022 منتشر خواهد شد). طبق اعلام این پروژه، STEPN تا 21 فوریه، 2022 کاربر فعال روزانه و 21 کاربر فعال ماهانه داشته است.

ارزهای دیجیتال STEPN

STEPN دارای سیستم توکن دوگانه، توکن بازی (توکن گرین ساتوشی (GST)) و یک توکن حاکمیتی (توکن گرین متاورس (GMT)) است.GMT از طریق پلتفرم لانچ‌پد بایننس توزیع خواهد شد. حالا GMT و GST چه نقشی در اکوسیستم STEPN دارند؟ در قسمت بعدی این مقاله به ارائه جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

ارز دیجیتالGST:

توکن گرین ساتوشی (GST) یا Green Satoshi Token منبع نامحدودی دارد و زمانی تولید می‌شود که کاربر در حالت انفرادی یا حالت پس‌زمینه حرکت کند. در مکانیسم تولید این توکن اشاره شده است که تولید آن نامحدود است.

همچنین در مکانیسم مصرف GST گفته شده است که این توکن در هر یک از این موارد مصرف می‌شود؛ تولید سایر امکانات، تعمیر و ارتقاء کفش ورزشی، ارتقاء الماس‌ها، باز کردن سوکت یا تغییر ویژگی‌های کفش‌ها.

ارز دیجیتالGMT:

ارز دیجیتال گرین متاورس (GMT) یا Green Metaverse Token که یک ارز دیجیتال مبتنی بر سولانا است، ارز دیجیتال حاکمیتی STEPN است و از آنجایی که محدود است، مجموع عرضۀ آن 6 میلیارد GMT است. در واقع GMT یک ارز دیجیتال کاربردی و تشویقی در STEPN است.

GMT در مواردی مانند مشارکت در مدیریت، سفارش دادن کفش‌های ورزشی، ارتقاء کفش‌های ورزشی (در سطوح 28 تا 30)، ارتقاء الماس‌ها (در سطوح 4 تا 9)، تغییر ویژگی‌های کفش ورزشی و… مصرف می‌شود.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

توکن گرین متاورس (GMT)، که در حقیقت ارز دیجیتال داخلی STEPN است از 9 مارس در صرافی بایننس عرضه شد و طی هفت روز بیش از 300 درصد رشد داشت.

در 11 مارس قیمت این ارز دیجیتال در اوایل روز به بالاترین حد یعنی 578/0 دلار و پایین‌ترین حد یعنی 1003/0 دلار رسید. GMT توکن داخلی اپلیکیشن STEPN است. این برنامه دارای عناصر اجتماعی سرگرم‌کننده همراه با طراحی بازی‌گونه است. اگر کفش‌های ورزشی NFT دارید، می‌توانید برای کسب GMT راه بروید یا بدوید و از آن برای ارتقاء یا خرید کفش‌های ورزشی جدید در برنامه STEPN استفاده کنید.

بازیکنانی که GMT می‌خرند، می‌توانند از آن برای باز کردن قفل کاربردهای مختلف اپلیکیشن STEPN استفاده کنند. آنها همچنین می‌توانند به الماس‌های باکیفیت ارتقا یابند و در انتخابات حاکمیتی رأی دهند.

بازیکنان می‌توانند از بازار درون اپلیکیشن برای اجاره یا فروش کفش‌های ورزشی NFT خود استفاده کنند. GMTهای به دست آمده در این فرآیند در کیف پول درون اپلیکیشن ذخیره می‌شوند. این کیف پول کارکرد سوآپ نیز دارد.

ارز دیجیتال GMT برای چه استفاده می‌شود؟

برای به دست آوردن ارز دیجیتال بازی استپن (یعنی GMT) قبل از اینکه معاملات شما در بایننس فعال شود، باید در پلتفرم بایننس حساب داشته باشید و BNB خود را برای یک دوره 7 روزه، از 2 مارس تا 9 مارس 2022 سپرده کنید، در این دوره، سهام BNB مسدود خواهد شد و تنها پس از توزیع نهایی واحد ارزی در دسترس خواهد بود.

اساساً، در اکوسیستم STEPN، ارز دیجیتال GMT ارز دیجیتال حاکمیت داخلی STEPN است. بنابراین، می‌توان از آن در موارد زیر استفاده کرد:

  • مدیریت: کاربر می‌تواند از GMT برای مشارکت در مدیریت استفاده کند. هر چه دورۀ سرمایه‌گذاری GMT طولانی‌تر باشد، قدرت رأی فرد بیشتر است و بالعکس.
  • تصمیم‌گیری دربارۀ توزیع سود سهام: سهامداران GMT می‌توانند در مورد توزیع سود اظهار نظر کنند.
  • مجوز برای دسترسی به کاربردهای داخل اپلیکیشن: GMT برای دسترسی به ویژگی‌های درون‌برنامه، مانند ارتقاء کفش‌های ورزشی و نیز خرید کفش‌های ورزشی جدید استفاده می‌شود.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

آیا ارز دیجیتال STEPN ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بله، حتی خرید پس از راه اندازی STEPN در پلتفرم بایننس لانچ پد! این پروژه نوآوری را در صنعت تناسب اندام و کسب درآمد از آن را به ارمغان آورده است؛ بنابراین ما آن را یک سرمایه گذاری میان مدت تا بلند مدت عالی می دانیم.

با توجه به این که قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری باید تحقیق کنید، آگاه باشید که سرمایه گذاری در رمز ارزها بسیار خطرناک و سوداگرانه است و این مقاله توصیۀ نویسنده برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیست، بلکه هر پروژه ای باید به صورت مستقل از تمامی ابعاد بررسی شده و سپس کاربران اقدام به سرمایه گذاری در آن کنند.

صرافی‌ها و کیف پول‌ هایی که ارز دیجیتال GMT را ذخیره می‌کنند

در زمان نگارش این مقاله،GMT در حال توزیع در بازار از طریق لانچ‌پد بایننس است. در آینده، کاربران می‌توانند GMT را از بایننس خریداری کنند.

زمانی که توکن GMT برای فروش در بایننس در دسترس قرار گیرد، کاربران می‌توانند GMT را در کیف پول Binance hot ذخیره کنند. علاوه بر این، از آنجایی که توکن GMT از SPL سولاریوم پیروی می‌کند، کیف پول‌ هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند (مانند کیف پول فانتوم) نیز می‌توانند برای ذخیره GMT استفاده شوند.

در زمان نوشتن این مقاله یعنی 15 مارس 2022، STEPN فقط از طریق لانچ‌پد بایننس برای فروش در دسترس بود. کاربران باید مقدار مشخصی BNB را قبل از فروش نگه دارند که به GMT اختصاص داده شود.

حرف آخر درباره STEPN

STEPN یک اپلیکیشن کاربردی است که با مدل «حرکت کن و کسب درآمد کن» ترکیب شده است تا به کاربران کمک کند هم ورزش کنند و هم از این طریق درآمد کسب کنند. اساساً، مشابه مدل «بازی کن و کسب درآمد کن» است که اغلب دیده‌ایم. احتمالاً، تفاوت در نحوۀ کار باعث شده طی مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی تعداد معینی از کاربران را جذب کند.

در زمان نوشتن این مقاله، STEPN فقط از طریق لانچ‌پد بایننس برای فروش در دسترس بود. کاربران باید مقدار مشخصی BNB را قبل از فروش نگه دارند که به GMT اختصاص داده شود.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

برخلاف بسیاری از پروژه‌ها، می‌توانیم اظهار کنیم که SREPN می‌تواند نوآوری‌های زیادی را در صنعت گیم فای و کسب درآمد از فعالیت فیزیکی به ارمغان بیاورد. هدایت میلیون‌ها نفر به سمت یک سبک زندگی سالم‌تر، مبارزه با تغییرات آب و هوا و اتصال مردم به اینترنت نسل سوم چشم‌انداز آینده بسیار امیدوارکننده‌ای را به ما می‌دهد.

باید دید که چگونه برنامه STEPN توسط جامعه رمزارزها پذیرفته خواهد شد. برای دانلود بازی و همچنین دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید به سایت STEPN مراجعه کنید.

جهت دیدن کاملترین آموزش ارز دیجیتال به سایت نعیم حشم بان مراجعه فرمایید.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

.

.

استپن (Stepn) چیست؟

دنیای متاورس جایی است که در آن می توانید در ازای زندگی کردن نیز درآمد کسب کنید! یک دنیای فراتر از واقعیت. چیزی که شاید هیچ زمانی از مخلیه انسان ها نگذشته است این است که آیا میتوانم در ازای اینکه کارهای روزمره ام را انجام میدهم درآمد کسب کنم؟

بازی های ارز دیجیتال و بلاکچینی، تا حد خوبی دنیای گیمرها را به خود جذب کرده اند. با پدید آمدن فناوری بلاکچین تا حدودی به این سوال پاسخ داده شد. به این صورت که کاربران در ازای بازی کردن، درآمد کسب می کردند. اما سوال اصلی این بود؛ من میخواهم زندگی کنم و پول دربیاورم؛ آیا ممکن است؟ بازی STEPN به شما سلام می‌کند!

استپن STEPN یک بازی بلاکچینی مبتنی بر یک اپلیکیشن است که داخل اینترنت نسل سوم یا همان Web3 کار می کند و در واقع دو عنصر GameFi و SocialFi را ترکیب می‌کند. طبق اطلاعات حاصل از پروژه، STEPN بر اساس ایده وضعیت حرکت روزانه افراد ساخته شده است.

با ترکیب GameFi و SocialFi، می‌توان این را اولین پروژه‌ای دانست که مدل «حرکت کن و کسب درآمد کن» را ارائه می‌کند؛ مشابه مدل «بازی کن و کسب درآمد کن» که اغلب در بازی‌های بلاکچین دیده می‌شود.

اپلیکیشن استپن بر مبنای یکی از فعالیت‌های ضروری روزانه اکثر مردم یعنی رفت و آمد ساخته شده است. استپن اولین پروژه‌ای است که توانسته است به طور موثر، مفهوم حرکت و کسب سود حقیقی از آن را تحقق ببخشد و موفق به کسب رتبه چهارم از میان بیش از 500 پروژه در Solana Ignition Hackathon 2021 شده است.

در این اپلیکیشن کاربران خود را به NFT هایی در قالب کفش‌های ورزشی مجهز می کنند. کاربران با پیاده‌روی یا دویدن در فضای باز، ارزدیجیتال درون‌ بازی را کسب می‌کنند که می‌توان از آن در بازی استفاده کرد یا آن را تبدیل به واحدهای پولی رایج کرد.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

به عبارتی دیگری STEPN یک اپلیکیشن سلامتی و تناسب اندام از نوع «حرکت کن و کسب درآمد کن» است. کاربران مجهز به کفش‌های NFT می‌توانند برای کسب توکن و پاداش NFT فعالیت کنند.

STEPN دارای کیف پول داخلی، سوآپ، بازار و سیستم RNPL (الان اجاره کن، بعداً پرداخت کن) است که STEPN را به پُلی میان کاربران رمزارز و کاربران غیررمزارز تبدیل می‌کند.

هدف استپن با استفاده از گیم فای (GameFi) این است که میلیون‌ ها نفر را به سمت سبک زندگی سالم‌ تر سوق دهد، با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند و مردم را به اینترنت نسل سوم (Web3) متصل کند، در همین حین قصد دارد تا از SocialFi برای ایجاد یک پلتفرم ماندگار استفاده کند که محتوای اینترنت نسل سوم تولید شده توسط کاربران را ترویج دهد.

  • اصطلاح SocialFi که مخفف کلمه «مالی اجتماعی» است و به ترکیب شبکه های اجتماعی و امور مالی در بلاکچین اشاره دارد.
  • همچنین اصطلاح GameFi ترکیبی از دنیای کریپتویی بازی‌ها است که پتانسیل درآمد زایی را هم برای کاربران فراهم می‌کند.

STEPN چگونه کار می‌کند؟

کافی است برای شروع از سایت رسمی STEPN این اپلیکیشن را دانلود کنید؛ پیش از هر چیز، کاربران در این اپلیکیشن باید به یک جفت کفش ورزشی مجهز شوند، البته به شکل NFT. سپس با راه رفتن و دویدن، از این اپلیکیشن درآمد کسب خواهند کرد. کاربران می‌توانند از این پول برای خدمات درون اپلیکیشن استفاده کنند یا به عنوان یک سرمایه‌گذاری سودآور آن را به پول نقد تبدیل کنند.

بنابراین، قرار است STEPN چندمنظوره باشد. اول از همه، به عنوان یک اپلیکیشن از نوع سبک زندگی، کاربران را به سمت سبک زندگی سالم‌ تر، سخت‌کوشی و ارتقاء سلامتی هدایت می‌کند. در مرحلۀ بعد، معرفی یک عامل مالی راهی برای ایجاد انگیزه در کاربران برای افزایش فعالیت‌های ارتقاء سلامتی خواهد بود و در نهایت، STEPN پلتفرمی ماندگار را در اینترنت نسل سوم ترویج می‌کند.

در حالت انفرادی، کاربران مجهز به NFT در قالب کفش‌های ورزشی، با انجام فعالیت فیزیکی واحد ارزی به دست می‌آورند. برای کسب واحد ارزی GST به انرژی نیاز است. هر 1 واحد انرژی معادل 5 دقیقه فعالیت فیزیکی است و سطح حرکت و انرژی فقط پس از خرید ان‌اف‌تی در قالب کفش شروع به پر شدن می‌کند. برای شروع بازی، کاربران کفش مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه آغاز را کلیک می‌کنند.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

اگر که سیگنال GPS یا اینترنت ضعیف باشد یا در صورتی که کاربر به طور طبیعی حرکت نکند (به عنوان مثال از اسکوتر استفاده کند یا تلفن خود را روی سگ خود ببندد) این در اپلیکیشن به صورت خطا نشان داده می شود. در طول وضعیت ثابت راه رفتن، کاربران هیچ GSTای دریافت نمی‌ کنند و بسته به شرایط ممکن است انرژی خود را از دست بدهند یا هیچ انرژی از آن‌ها کسر نشود.

نشان‌گر وضعیت سیگنال جی‌پی‌اس:

سفید = بدون سیگنال / قرمز =سیگنال ضعیف / سبز =سیگنال قوی

همیشه قبل ازشروع حرکت از داشتن انرژی اطمینان حاصل کنید زیرا اگر سطح انرژی صفر باشد هیچ رمزارزی کسب نخواهید کرد. در ازای هر دقیقه فعالیت فیزیکی، GST و GMT پرداخت می شود که به 4 عامل اصلی بستگی دارد:

  • نوع کفش: بازده معمول جی‌اس‌تی برای هرنوع کفش متفاوت است. برای مشاهدۀ جزئیات کفش‌ها، بخش ویژگی‌های کفش را ببینید.
  • کارایی کفش: بازده بالاتر، GST بردقیقه بیشتر. کاربران فقط می‌توانند GST سطح 0 تا سطح 29 کسب کنند. زمانی که کاربران به سطح 30 برسند، می‌توانند بین کسب درآمد با GMT یا ادامه دادن با GST، یکی را انتخاب کنند. کاربران می‌توانند آزادانه بین این دو حالت کسب درآمد یکی را انتخاب کنند.
  • راحتی کفش: راحتی بیشتر، جی‌ام‌تی بر دقیقه بیشتر. زمانی که کاربران به سطح 30 برسند، می‌توانند بین کسب درآمد با GMT یا ادامه دادن با GST، یکی را انتخاب کنند. کاربران می‌توانند آزادانه بین این دو حالت کسب درآمد یکی را انتخاب کنند.
  • سرعت حرکت: به منظور به حداکثر رساندن سود، کاربران باید از بهترین محدودۀ سرعت کفش خود استفاده کنند. هر زمان که کاربر به پایین یا بالای این محدوده برود، بر حسب اختلاف سرعت آن‌ها با محدودۀ ایده آل، درآمد آنها تا 90٪ کاهش می‌یابد. هنگامی که سطح انرژی به صفر برسد، کاربران دیگر هیچ واحد ارزی کسب نمی‌کنند. آنها می توانند به حرکت ادامه دهند یا با کلیک بر روی دکمه «Stop» به صورت دستی از حالت انفرادی خارج شوند.

جعبه اسرار آمیز

جعبه اسرار‌آمیز، یک جعبه غنیمت است که در حالت انفرادی و زمانی که در حال حرکت هستید به صورت تصادفی نمایش داده می‌شود. این جعبه ممکن است حاوی GST، سنگ های قیمتی (سطح 1 تا 3) باشد یا چیزی در آن نباشد. اگر کاربران به سقف میزان GST روزانۀ خود برسند، GST درون جعبۀ اسرارآمیز را به دست نخواهد آورد. هر کاربر برای حداکثر 4 جعبه فضای خالی دارد.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

جعبه اسرارآمیز دارای 5 نوع کیفیت کفش ورزشی است. باز کردن جعبه‌های اسرارآمیز نیاز به انتظار دارد و در هنگام دریافت جعبه شمارش معکوس به طور خودکار شروع می‌شود. پس از اتمام شمارش معکوس، کاربران میتوانند جعبه را باز کنند. مدت زمان شمارش معکوس جعبۀ اسرارآمیز متناسب با کیفیت آن افزایش می‌یابد.

ویژگی‌های STEPN

  • حالت انفرادی (حرکت کن و کسب درآمد کن):

کاربر می‌تواند پیشرفت کند و با ارزهای دیجیتال (توکن) داخل برنامه جوایزی کسب کند. علاوه بر این، کاربران این فرصت را دارند که جعبۀ اسرارآمیزی حاوی الماس‌های NFT دریافت کنند.

  • کفش‌های ورزشی و الماس‌های NFT:

کفش‌های ورزشی NFT را می‌توان با مصرف توکن‌ها ارتقا داد. کاربران می‌توانند برای ارتقاء عملکرد این کفش‌ها، امتیازات و الماس‌های NFT را خرج کنند.

  • جعبه‌کفش:

با جفت کردن دو کفش ورزشی NFT با هم و مصرف مقداری از ارزهای دیجیتال، کاربر می‌تواند یک جعبه‌کفش بسازد (یا در موارد نادر حتی دو یا سه جعبه‌کفش با همان هزینه بسازد). هنگام باز کردن جعبه‌کفش، کاربر به صورت تصادفی یک کفش ورزشی NFT دریافت می‌کند.

  • بازار NFT:

کاربران می‌توانند NFTها، جعبه‌کفش، الماس و نشان‌های خود را در بازار NFT معامله کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در اینجا کفش‌های ورزشی را رایگان اجاره کنند.

  • کیف پول‌های غیرمتمرکز از سوآپ پشتیبانی می‌کنند:

کاربران می‌توانند رمزارز بخرند، آن را در کیف پول STEPN ذخیره کنند (در زمان نوشتن این مقاله، توکن‌های STEPN از طریق پلتفرم لانچ‌پد بایننس در دسترس هستند) و سپس با سایر رمزارزها مبادله و یا توکن‌ها یا NFTها و غیره را پس‌انداز کنند.

  • مدل «حرکت کن و کسب درآمد کن»:

کاربرانی که کفش‌های ورزشی NFT دارند می‌توانند حرکت کنند و توکن کسب کنند.

  • سیستم اجاره:

کاربران می‌توانند یک جفت کفش را به صورت رایگان کرایه کرده، حرکت کنند و درآمد کسب کنند، سپس درآمد خود را با صاحب کفش تقسیم کنند.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

آینده STEPN

در حال حاضر، این پروژه نسخه‌هایی را روی پلتفرم‌های اندروید و iOS راه‌اندازی کرده است (طبق اعلام شرکت نسخۀ iOS در ماه های اول سال 2022 منتشر خواهد شد). طبق اعلام این پروژه، STEPN تا 21 فوریه، 2022 کاربر فعال روزانه و 21 کاربر فعال ماهانه داشته است.

ارزهای دیجیتال STEPN

STEPN دارای سیستم توکن دوگانه، توکن بازی (توکن گرین ساتوشی (GST)) و یک توکن حاکمیتی (توکن گرین متاورس (GMT)) است.GMT از طریق پلتفرم لانچ‌پد بایننس توزیع خواهد شد. حالا GMT و GST چه نقشی در اکوسیستم STEPN دارند؟ در قسمت بعدی این مقاله به ارائه جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

ارز دیجیتالGST:

توکن گرین ساتوشی (GST) یا Green Satoshi Token منبع نامحدودی دارد و زمانی تولید می‌شود که کاربر در حالت انفرادی یا حالت پس‌زمینه حرکت کند. در مکانیسم تولید این توکن اشاره شده است که تولید آن نامحدود است.

همچنین در مکانیسم مصرف GST گفته شده است که این توکن در هر یک از این موارد مصرف می‌شود؛ تولید سایر امکانات، تعمیر و ارتقاء کفش ورزشی، ارتقاء الماس‌ها، باز کردن سوکت یا تغییر ویژگی‌های کفش‌ها.

ارز دیجیتالGMT:

ارز دیجیتال گرین متاورس (GMT) یا Green Metaverse Token که یک ارز دیجیتال مبتنی بر سولانا است، ارز دیجیتال حاکمیتی STEPN است و از آنجایی که محدود است، مجموع عرضۀ آن 6 میلیارد GMT است. در واقع GMT یک ارز دیجیتال کاربردی و تشویقی در STEPN است.

GMT در مواردی مانند مشارکت در مدیریت، سفارش دادن کفش‌های ورزشی، ارتقاء کفش‌های ورزشی (در سطوح 28 تا 30)، ارتقاء الماس‌ها (در سطوح 4 تا 9)، تغییر ویژگی‌های کفش ورزشی و… مصرف می‌شود.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

توکن گرین متاورس (GMT)، که در حقیقت ارز دیجیتال داخلی STEPN است از 9 مارس در صرافی بایننس عرضه شد و طی هفت روز بیش از 300 درصد رشد داشت.

در 11 مارس قیمت این ارز دیجیتال در اوایل روز به بالاترین حد یعنی 578/0 دلار و پایین‌ترین حد یعنی 1003/0 دلار رسید. GMT توکن داخلی اپلیکیشن STEPN است. این برنامه دارای عناصر اجتماعی سرگرم‌کننده همراه با طراحی بازی‌گونه است. اگر کفش‌های ورزشی NFT دارید، می‌توانید برای کسب GMT راه بروید یا بدوید و از آن برای ارتقاء یا خرید کفش‌های ورزشی جدید در برنامه STEPN استفاده کنید.

بازیکنانی که GMT می‌خرند، می‌توانند از آن برای باز کردن قفل کاربردهای مختلف اپلیکیشن STEPN استفاده کنند. آنها همچنین می‌توانند به الماس‌های باکیفیت ارتقا یابند و در انتخابات حاکمیتی رأی دهند.

بازیکنان می‌توانند از بازار درون اپلیکیشن برای اجاره یا فروش کفش‌های ورزشی NFT خود استفاده کنند. GMTهای به دست آمده در این فرآیند در کیف پول درون اپلیکیشن ذخیره می‌شوند. این کیف پول کارکرد سوآپ نیز دارد.

ارز دیجیتال GMT برای چه استفاده می‌شود؟

برای به دست آوردن ارز دیجیتال بازی استپن (یعنی GMT) قبل از اینکه معاملات شما در بایننس فعال شود، باید در پلتفرم بایننس حساب داشته باشید و BNB خود را برای یک دوره 7 روزه، از 2 مارس تا 9 مارس 2022 سپرده کنید، در این دوره، سهام BNB مسدود خواهد شد و تنها پس از توزیع نهایی واحد ارزی در دسترس خواهد بود.

اساساً، در اکوسیستم STEPN، ارز دیجیتال GMT ارز دیجیتال حاکمیت داخلی STEPN است. بنابراین، می‌توان از آن در موارد زیر استفاده کرد:

  • مدیریت: کاربر می‌تواند از GMT برای مشارکت در مدیریت استفاده کند. هر چه دورۀ سرمایه‌گذاری GMT طولانی‌تر باشد، قدرت رأی فرد بیشتر است و بالعکس.
  • تصمیم‌گیری دربارۀ توزیع سود سهام: سهامداران GMT می‌توانند در مورد توزیع سود اظهار نظر کنند.
  • مجوز برای دسترسی به کاربردهای داخل اپلیکیشن: GMT برای دسترسی به ویژگی‌های درون‌برنامه، مانند ارتقاء کفش‌های ورزشی و نیز خرید کفش‌های ورزشی جدید استفاده می‌شود.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

آیا ارز دیجیتال STEPN ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بله، حتی خرید پس از راه اندازی STEPN در پلتفرم بایننس لانچ پد! این پروژه نوآوری را در صنعت تناسب اندام و کسب درآمد از آن را به ارمغان آورده است؛ بنابراین ما آن را یک سرمایه گذاری میان مدت تا بلند مدت عالی می دانیم.

با توجه به این که قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری باید تحقیق کنید، آگاه باشید که سرمایه گذاری در رمز ارزها بسیار خطرناک و سوداگرانه است و این مقاله توصیۀ نویسنده برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیست، بلکه هر پروژه ای باید به صورت مستقل از تمامی ابعاد بررسی شده و سپس کاربران اقدام به سرمایه گذاری در آن کنند.

صرافی‌ها و کیف پول‌ هایی که ارز دیجیتال GMT را ذخیره می‌کنند

در زمان نگارش این مقاله،GMT در حال توزیع در بازار از طریق لانچ‌پد بایننس است. در آینده، کاربران می‌توانند GMT را از بایننس خریداری کنند.

زمانی که توکن GMT برای فروش در بایننس در دسترس قرار گیرد، کاربران می‌توانند GMT را در کیف پول Binance hot ذخیره کنند. علاوه بر این، از آنجایی که توکن GMT از SPL سولاریوم پیروی می‌کند، کیف پول‌ هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند (مانند کیف پول فانتوم) نیز می‌توانند برای ذخیره GMT استفاده شوند.

در زمان نوشتن این مقاله یعنی 15 مارس 2022، STEPN فقط از طریق لانچ‌پد بایننس برای فروش در دسترس بود. کاربران باید مقدار مشخصی BNB را قبل از فروش نگه دارند که به GMT اختصاص داده شود.

حرف آخر درباره STEPN

STEPN یک اپلیکیشن کاربردی است که با مدل «حرکت کن و کسب درآمد کن» ترکیب شده است تا به کاربران کمک کند هم ورزش کنند و هم از این طریق درآمد کسب کنند. اساساً، مشابه مدل «بازی کن و کسب درآمد کن» است که اغلب دیده‌ایم. احتمالاً، تفاوت در نحوۀ کار باعث شده طی مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی تعداد معینی از کاربران را جذب کند.

در زمان نوشتن این مقاله، STEPN فقط از طریق لانچ‌پد بایننس برای فروش در دسترس بود. کاربران باید مقدار مشخصی BNB را قبل از فروش نگه دارند که به GMT اختصاص داده شود.

آموزش بازی استپن (Stepn) و ارز دیجیتال GMT و GST

برخلاف بسیاری از پروژه‌ها، می‌توانیم اظهار کنیم که SREPN می‌تواند نوآوری‌های زیادی را در صنعت گیم فای و کسب درآمد از فعالیت فیزیکی به ارمغان بیاورد. هدایت میلیون‌ها نفر به سمت یک سبک زندگی سالم‌تر، مبارزه با تغییرات آب و هوا و اتصال مردم به اینترنت نسل سوم چشم‌انداز آینده بسیار امیدوارکننده‌ای را به ما می‌دهد.

باید دید که چگونه برنامه STEPN توسط جامعه رمزارزها پذیرفته خواهد شد. برای دانلود بازی و همچنین دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید به سایت STEPN مراجعه کنید.

جهت دیدن کاملترین آموزش ارز دیجیتال به سایت نعیم حشم بان مراجعه فرمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 114

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1143
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 118
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 103
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 467
  • بازدید ماه : 3365
  • بازدید سال : 7409
  • بازدید کلی : 265370
  • کدهای اختصاصی