loading...

سدان

بازدید : 148
سه شنبه 17 خرداد 1401 زمان : 14:33

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

ما در مجموعه آموزشی نعیم حشم بان به دنبال بررسی و معرفی پروژه‌های بزرگ کریپتو کارنسی هستیم و هیچ وقت از بررسی آن‌ها دست برنمی‌داریم. گاهی فکر میکنیم که تمام چیزهای عجیب و غریب دنیای کریپتو را دیده‌ایم ولی ناگهان پروژۀ جدیدی ظاهر می‌شود که من و تیمم را دوباره شگف‌زده می‌کند.

دقیقاً مثل خواننده‌هایمان، ما نیز پروژه‌های مورد علاقه‌ای داریم که با دقت دنبالشان می‌کنیم. بازی‌های بلاکچین، خصوصاً بازی‌های انجمنی، یکی از آن پروژه‌هایی‌ است که علاقۀ ما را شدیداً برمی‌انگیزد.

بازی های YGG گسترش جالب توجهی داشته‌اند. یک زیرسازمان خودگردان غیرمتمرکز به سیستم آنها اضافه شده که ما در این متن به آن می‌پردازیم. این مقاله به بازی‌های کریپتوی انجمنی(YGG) و تصمیم برای گسترش آن‌ها می‌پردازد و نکاتی را که باید در مورد این بازی‌ها در جنوب شرق آسیا بدانید به شما می‌گوید.

معرفی بازی‌ های کریپتوی جنوب شرق آسیا

YGG بزرگترین انجمن بازی در دنیای بازی‌های بلاکچین است که بر روی بازی‌های Play-To-Earn (بازی کن و درآمد کسب کن) تمرکز دارد. این انجمن در واقع اجتماعی است که بر روی NFT های مورد نیاز برای بازی کردن سرمایه‌گذاری می‌کند و آن‌ها را به کسانی که نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند NFTهای مورد نیاز در بازی‌ها را بخرند، قرض می‌دهد.

YGG بازیکنان بازی‌های بلاکچین و سرمایه‌گذاران را در سراسر جهان به هم وصل می‌کند. هدف آنها ساختن شبکه‌ای از بازیکنان و سرمایه‌گذاران است که بتوانند به یکدیگر در شروع کار و پیشرفت در فضای بازی NFT کمک کنند و روابط سودمند متقابل همگانی‌ای شکل دهند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

به دنبال موفقیت‌شان در شروع کار در سطح جهان و افزایش نجومی محبوبیت و عضوگیری، در نوامبر 2021 تصمیم گرفتند تا کار را در جنوب شرق آسیا گسترش دهند. از آن زمان مکان‌هایی را در ویتنام، مالزی، تایلند و اندونزی راه انداختند که در کنار هم زیرشاخۀ خودگردان غیرمتمرکز جنوب شرق آسیا (SubDAO SEA) را تشکیل می‌دهند.

این سرمایه‌گذاری جدید بخشی از پروژۀ YGG برای ایجاد و گسترش یک اقتصاد پایدار مبتنی بر بازی درآمدزا متمرکز بر جنوب شرقی آسیا است. زیرشاخۀ جنوب شرقی آسیای YGG اولین زیرشاخۀ منطقه‌ای این انجمن محسوب می‌شود. این زیرشاخه برنامه‌های بیشتری نیز برای عرضه دارد.

ماموریت این زیرشاخه سرمایه‌گذاری محلی و ایجاد رشد محلی در اجتماع جنوب شرقی آسیا است؛ متاثر از کار شگفت انگیز YGG در بازارهای پیشین بازی‌های درآمدزا در کشورهایی همچون فیلیپین. زیرشاخۀ جنوب شرقی آسیای YGG یک انجمن «از مردم و برای مردم» است که در همان منطقه قرار دارد.

این انجمن در بیش از سی بازی، از جمله بازی‌های بلاکچین پرطرفداری همچون Axie Infinity, Starsharks, Wasted Lands, Wonderhero و بسیاری دیگر، مشارکت دارد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

چشم‌انداز زیرشاخه جنوب شرق آسیای YGG

شاخۀ جنوب شرقی آسیایYGG، به‌عنوان یک زیرسازمان، به‌طور خاص برای اقتصاد منطقۀ جنوب شرق آسیا بومی و تخصصی خواهد شد که خود بخشی از اقتصاد بزرگتر YGG را تشکیل می‌دهد.

زیرسازمان این توانایی را دارد که انجمن را به مرور زمان به افزایش سهام خود در سازمان خودگردان غیرمتمرکز YGG وادارد و به اعضا شانس این را بدهد که سازمانی را درون سازمان دیگری اداره کنند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا کنترل تام کارهای خود، از نظر مشارکت در بازی‌ها و به دست آوردن NFTهای متناسب با اجتماع بازیکنان بومی را، در اختیار دارد و در عین حال مشارکت کاملی در اجتماع YGG دارد.

بازی‌های بلاکچین تبدیل به پدیدۀ گسترده‌ای شده است که تاثیرات بزرگی بر کریپتو، NFT و دنیای بازی‌ها گذاشته است و همین‌طور تاثیر عمیقی بر چشم‌ انداز گسترده‌تر اقتصاد جهانی داشته است.

هدف زیرشاخۀ جنوب شرقی آسیا گسترش دسترسی و ارائۀ پشتیبانی محلی در سراسر جنوب شرق آسیا است. از آنجایی که این منطقه به سرعت در حال توسعه است و علاقۀ زیادی به فناوری و بازی از خود نشان می‌دهد، بازار ایده‌آلی است که به شکلی عمده در آستانۀ ورود به دنیای متاورس قرار دارد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

این زیرشاخۀ محلی در پی آن است که اطمینان حاصل کند تمام اعضا، صرف نظر از درآمد، جایگاه، مکان و یا پیشینه، به فرصت‌های بازی‌های بلاکچین دسترسی دارند.

در حال حاضر بیش از 166000 نشان‌دار در اجتماع زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا وجود دارند که شامل بیش از 4400 دانش‌آموز می‌شوند. آنها تا کنون بیش از 70 درصد درآمد را سپرده‌گذاری کرده‌اند (استیک کرده‌اند).

امکانات انجمن بازی زیرشاخه جنوب شرق آسیای YGG

موانع زیادی در راه ورود به بازی‌های بلاکچین و درآمدزا ممکن است وجود داشته باشد، زیرا NFTهای اولیۀ مورد نیاز برای شروع اغلب صدها یا هزاران دلار قیمت دارند.

بنابراین بسیاری از بازیکنان علاقه‌مند ممکن است نتوانند وارد بازی ‌ها شوند و تعداد بیشتری از بازیکنان معمولی علاقه‌ای به جمع کردن سرمایه خود نداشته باشند.

از طریق YGG و زیرشاخۀ جنوب آسیایی آن، بازیکنان می‌توانند NFT های مورد نیاز در بازی را اجاره کنند و همچنین سهمی از بردهای درون بازی خود را برای خودشان نگه دارند.

در عین حال سازمان خودگردان غیرمتمرکز(DAO) نیز درصدی را به خاطر NFTهای قرض داده‌شده دریافت می‌کند، که در نهایت برای بازیکنان و سرمایه‌گذاران سودمند است. در ادامه تعدادی از خدمات و امکانات انجمن بازی را می‌آورم.

دارایی‌های NFT و مدیریت صندوق: زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا به ‌واسطۀ رابطۀ خود باYGG، بزرگترین شبکۀ بازی‌های درآمدزا را دارد که اجتماع جنوب شرق آسیا مشتاق بازی کردن آن‌ها هستند. این زیرشاخه به برخی از بهترین مجموعه‌عای بازی‌های پرتقاضا دسترسی دارد.

گسترش و سرمایه‌گذاری: به واسطۀ گسترش و سرمایه‌گذاری در پروژه موقعیت‌هایی برای بازیکنان، داستان‌گویان، توسعه‌دهندگان، مبتکران و کارآفرینان محلی ایجاد می‌شود.

همچنین فرصت‌هایی را برای بازیکنان ایجاد می‌کند تا اساطیر محلی و داستان‌های فولک را، با ایجاد موقعیت برای شرکت‌ها جهت توسعۀ عناوین به زبان‌های محلی با تجارب محلی، کشف کنند.

تنوع‌بخشی به موقعیت‌ها: زیرشاخۀ جنوب شرقی آسیا پیشتر با مجذوب کردن سلایق مختلف به وسیلۀ بازی‌های درآمدزای متنوع سود سهام خود را تضمین کرده است. این امر می‌تواند از بزرگترین و فراگیرترین گروه بازیکنان در سراسر منطقه پشتیبانی کند.

شبانه روزی بودن: با ایجاد تیم پشتیبانی محلی برای هر کشور، این امکان وجود دارد که به صورت شبانه روزی از بازیکنان در سراسر جهان از جمله بازیکنان محلی پشتیبانی کرد.

اعتبار و جابجایی: زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا بر این مسئله تمرکز دارد که چگونه می‌توان نیازهای اجتماع را از طریق مشارکت محلی معرفی کرد. این مسئله به شکل‌گیری و شکوفایی مبتکران خواهد انجامید و به ایجاد ثبات مالی و افزایش قدرت اقتصادی در دنیای واقعی کمک خواهد کرد.

چرا جنوب شرق آسیا؟

بیش از 700 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا زندگی می‌کنند که آمادۀ ورود به دنیای متاورس هستند. بازی‌های بلاکچین به شدت در این منطقه محبوب شده‌اند.

همچنین این منطقه به کمبود فرصت شغلی و پایین بودن دستمزدها شهره است. بازی‌های درآمدزا توسط بسیاری افراد پذیرفته شده؛ برای مثال کسانی که می‌بینند با انجام دادن این بازی‌ها پول بهتری نسبت به زمانی که در بازار کار محلی مشغولند، کسب می‌کنند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

کشورهای جنوب شرق آسیا از نظر درآمد در طیف پایین تا متوسط طبقه‌بندی می‌شوند. بنابراین اکثر کشورها زیرساخت لازم برای اطمینان از دسترسی به سطح خوبی از اینترنت را دارند. در عین حال، اکثر جمعیت همچنان به سرویس‌های بانکی و مالی دسترسی ندارند.

جنوب شرق آسیا در پذیرش بازی‌های درآمدزا پیشرو است. زیرشاخۀ آسیاییYGG معتقد است با اجرای راه حل‌هایش این فرصت را خواهد داشت که به وسیلۀ همکاری با افرادی که درک عمیقی از توانایی رشد و بازارهای داخلی دارند، دسترسی به بازی‌ها را افزایش دهد.

داشتن بینش و تجربۀ محلی برای ساختن چیزی پایدار و متناسب برای منطقه، ضروری است. پتانسیل رشد بی‌نهایتی برای میلیون‌ها نفری که زندگی‌شان تحت تاثیر این حرکت رو به رشد است، وجود دارد.

این مسئله به خوبی پذیرفته شده است که بازار پذیرش بلاکچین در جنوب شرق آسیا یکی از سریع‌ترین بازارها با سرعت رشدی فوق‌العاده‌ است. در نتیجه بازی‌های درآمدزا به مکانیزم انتخابی بسیاری از کشورهای نوظهور بدل شده است.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

ارزش صنعت بازی‌های درآمدزا در طول همه‌گیری کرونا به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده که تا حدودی به خاطر جمعیت زیاد اهل جنوب شرق آسیا است که تلاش می‌کنند از راه‌های غیرسنتی کسب درآمد کنند.

بازی‌های درآمدرزا یکی از موضوعات پرتکرار و پرجستجو در فضای رسانه‌ای آسیا بوده است، و در حالی که در هر ماه 33 درصد بیش از پیش به آن پرداخته می‌شد در نهایت به عدد 1.7 میلیون بار اشاره در رسانه‌های آسیایی رسید.

جالب است که در میان ده کشوری که بیش از همه در آن‌ها مسئلۀ بازی‌های درآمدزا مطرح است، شش کشور آسیایی وجود دارد که چهارتای آن‌ها از جنوب شرق آسیا هستند.

بدون شک این آمار گویای بسیاری از چیزهاست. یکی از نکات جالب در مورد مطرح شدن کریپتو این است که گویی این اتفاق در جوامع و کشورها صرف نظر از پیشینه یا شرایط اتفاق می‌افتد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

مثلا چه اشتراکی بین مادیرای پرتغال، ال سالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی وجود دارد؟ هیچ چیز غیر از آنکه هر سه بیت کوین را به عنوان ارزی قانونی پذیرفته‌اند!

با نگاهی به روند مطرح شدن کریپتو در کشورها می‌شود گفت هیچ رتبه‌بندی دیگری جز در زمینۀ کریپتو نمی‌توان انجام داد که در آن اندونزی رتبۀ اول را داشته باشد و آمریکا رتبۀ دوم.

نگاه کنید که بریتانیا و ویتنام چقدر تنگاتنگ در رقابتند، من عاشق این هستم! کریپتو برای همه است و هرچه در جهان بیشتر مطرح شود، بهتر است.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

سرمایه‌گذاری بومی و رشد بومی

مدل YGG در فیلیپین موفقیت و رشدی باورنکردنی داشته و تاثیر مثبت بزرگی بر زندگی میلیون‌ها بازیکن گذاشته است. حالا زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا در پی آن است که آن موفقیت را گسترش دهد و فرصت‌های بزرگ را به سایر نقاط ناحیۀ جنوب شرق آسیا برساند.

این منطقه پتانسیل بسیار زیادی دارد. راهی که زیرشاخۀ ج.ش.ا در راه ورود به این بازار در پیش گرفته سرمایه‌گذاری بومی و رشد بومی در درون اجتماع محلی است.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

این زیرشاخه یک تیم متخصص شامل مدیران اجرایی، مدیران کشوری و تیم‌های اجتماعی دارد که هر یک دارای تجربه در رابطه با بازارهای کلیدی، شامل مالزی، اندونزی، ویتنام، تایلند و سنگاپور، هستند.

زیرشاخۀ ج.ش.آ از سه طریق بومی سازی را جهت رشد بیشتر بورس تحصیلی بازی‌های درآمدزا پی خواهد گرفت:

بومی‌سازی انجمن‌های بازی: این زیرشاخه تاکید بسیاری بر بومی‌سازی انجمن‌های بازی دارد که شامل پشتیبانی و کار کردن با چند زبان، چند تیم ای اسپورت و سایر اجتماعات بازی می‌شود. تمامی این‌ها برای مطمئن شدن از درست نمایندگی کردن تمامی اعضای اجتماع زیرشاخۀ ج.ش.آYGG است.

بومی‌سازی اجرایی: داشتن تیم عملیات و اجرای بومی می‌تواند به شکل موثری رشد و پایداری را در منطقه تسریع کند. کار کردن با افراد بومی با تجربه که منطقه را به خوبی می‌شناسند، برای درک آنچه در جریان است ضروری است. این زیر شاخه اهدافی همچون جذب کاربران خاص هر کشور و افزایش حضور خود را از طریق مشارکت‌ محلی پیش می‌برد.

بومی‌سازی تاثیرات اجتماعی: زیرشاخۀ ج.ش.آ قصد دارد با استفاده از شبکه‌ها و متخصصان بومی به‌طور کامل نیازها و انتظارات بازیکنان محلی را با توجه به چالش‌ها و محدودیت‌های خاص هر منطقه، برطرف کند. برنامه‌های اجتماعات مردمی و سواد مالی تنها قسمتی از برنامه‌هایی هستند که این زیرشاخه برای اجرا در نظر دارد.

آمار و جمعیت‌شناسی

جنوب شرق آسیا شامل 11 کشور می‌شود: برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تیمور شرقی، تایلند و ویتنام. این منطقه خانۀ بیش از 700 میلیون نفر است که به 11 زبان رسمی صحبت می‌کنند، در عین حال در منطقه بیش از 700 زبان محلی و حداقل 12 دین وجود دارد.

میانگین سن در منطقه 30.2 سال است و سرانۀ تولید ناخالص داخلی به طور میانگین 4849 دلار در سال است. این عدد در کامبوج به‌عنوان کم‌درآمدترین کشور 1720 دلار در سال است. با توجه به گزارش بانک توسعۀ آسیا پیش‌بینی می‌شود این منطقه در سال 2022 رشد 3.1 درصدی را تجربه کند.

9.5 درصد مردم منطقه زیر خط فقر اعلام‌شده توسط سازمان ملل ، برابر با 1.9دلار درآمد روزانه، زندگی می‌کنند. تیمور و لائوس به ترتیب با 21.03 و 9.35 درصد بیشترین میزان فقر را دارند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA) در سطح جهان علاقه‌مندترین گروه سنی به بلاکچین 34-25 ساله‌ها هستند و بعد از آنها افراد زیر25 سال. به شکل شگفت‌انگیزی علاقه به بلاکچین در بین افراد بالای 35 سال کم می‌شود.

با توجه به کریپتو و بازی:

  • بیش از 50 درصد ترافیک بازی Axie Infinity مربوط به جنوب شرق آسیا است.
  • فیلیپین، ویتنام، اندونزی و تایلند با بیش از 21 میلیون کاربر فعال توسط متامسک به ‌عنوان کشورهای پیشرو شناخته شده‌اند.
  • بیش از 82 درصد از جمعیت شهری مصرف‌‌کنندۀ اینترنت جنوب شرق آسیا گیمر محسوب می‌شوند و 80 درصد از کل این بازیکنان آنلاین را بازیکنان بازی‌های موبایل تشکیل می‌دهند.

تایلند و مالزی با 27 و 24 درصد، به ترتیب رتبۀ دوم و سوم را در میان کشورها بر حسب درصد کاربرانی که صاحب NFT هستند، دارند. رتبۀ اول در اختیار فیلیپین است.

اما تایلند و اندونزی هر دو از نظر مهارت‌های فناوری بالاتر از فیلیپین هستند، که نشان می‌دهد هنوز پتانسیل زیادی برای ادامه فعالیت‌های بازی‌های بلاکچین و Web3 در منطقه وجود دارد.

رابطۀ YGG و زیرشاخه جنوب شرق آسیای آن

زیرشاخۀ ج.ش.آ یک رابطۀ همزیستی باYGG دارد که از مزیت‌های رقابتی مهم آن دو است. این زیرشاخه به تقویت همکاری‌های بومی، افزایش جذب کاربران بومی و به کارگیری استراتژی‌های استقرار، به گسترش اکوسیستم YGG کمک میکند.

این مسئله جایگاه YGG و زیرشاخۀ ج.ش.آ آن را در صنعت مستحکم‌تر می‌کند و همچنین به‌صورت بهینه‌تری دارایی‌ها و پاداش‌ها را میان پژوهشگران تقسیم می‌کند.

در عین حال سیستم پشتیبانی بهتر باعث می‌شود کاربران راحت‌تر کریپتو را به پول تبدیل کنند و نیز سیستم نظارت بهتری در کار باشد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

برنامۀ پاداش شاخۀ ج.ش.آ YGG

مشارکت و حمایت از سوی اجتماع YGG برای گسترش زیرشاخه ضروری است. از این رو زیرشاخۀج.ش.آ قصد دارد مشارکت این اجتماع را با ساختارهای پاداش ویژه‌ای تشویق کند و افزایش دهد.

کسانی که زودتر اقدام کنند واجد شرایط طرفداری افسانه‌ای خواهند بود که تنها پس از راه‌اندازی توکن SEA (ج.ش.آ) در دسترس خواهد بود. این واجد شرایط بودن ارزش بلندمدتی برای فرد خواهد داشت که شامل دسترسی کامل به بازی‌هایی است که زیرشاخۀ ج.ش.آ در آنها مشارکت دارد.

پاداش‌های بلند مدت به دو دستۀ پاداش‌های مربوط به انجمن و پاداش‌های نقدی تقسیم می‌شود. این سیستم پاداش دوگانه امکان تشویق بیشتر مشارکت جامعه را فراهم می‌کند و در عین حال به فراهم کنندگان نقدینگی نیز پاداش می‌دهد. البته برای صاحبان توکن SEA نیز جوایزی در نظر گرفته شده.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

25 درصد از توکن‌های SEA به پاداش‌ها اختصاص داده شده که باعث رشد انجمن خواهد شد. به این صورت که به افرادی که به عضویت انجمن‌های زیرشاخۀ ج.ش.آ درمی‌آیند، پاداش داده خواهد شد.

غیر از عضویت، بازیکنان ماهری که تعامل بیشتری با زیرشاخه داشته باشند و در رویدادها و مسابقات شرکت کنند، پاداش دریافت خواهند کرد.

بازیکنان زیرشاخه همچنین برای امتحان بازی‌های جدید و جزو شرکت‌کنندگان اولیه بودن پاداش دریافت خواهند کرد. در نهایت انواع مشارکت فعال در زیرشاخه، از جمله مشارکت در برنامه‌های پاداش، برای مشارکت‌کننده پاداش به همراه خواهد داشت.

ده درصد تمام توکن‌ها به جوایز نقدی اختصاص خواهد یافت. این پاداش اعضای اجتماع را تشویق خواهد کرد تا در درون اکوسیستم به برداشت بپردازند. تیم ج.ش.آ YGGبه شکلی خاص طیفی از جوایز را تخصیص داده تا مطمئن شود همه مشارکت‌کنندگان در همه سطوح از مزایای شرکت در راه‌اندازی بهره‌مند خواهند شد.

زیرشاخه به کاربرانی که یک‌سویه در سهامداری شرکت می‌کنند و آنانی که نقدینگی را در Uniswap ارائه می‌دهند، جوایزی اهدا می‌کند. یک رابط کاربری برای کاربران مهیا خواهد شد تا بتوانند جوایز خود را مطالبه کنند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

کاربران چه به شکل یکطرفه توکن‌ها را انتخاب کنند چه آن‌ها را به استیک کنند، رابط کاربری به آنها امکانات متنوعی جهت دریافت خواهد داد.

هنگامی که کاربران توکن‌های SEA را کسب می‌کنند، نه تنها توکن‌های SEA بلکه سبدی از بقیه توکن‌های بازی‌های درآمدزا را نیز دریافت می‌کنند که جوایزی که اعضای انجمن قادر به دریافت آن هستند را تنوع می‌بخشد.

شرایط و قوانین ارز دیجیتال

یک میلیاردارز دیجیتال SEA برای ایجاد تعادل در مشارکت اجتماع، ایجاد ملزومات توسعه و ثبات بلند مدت زیرشاخه تخصیص داده شد.

توکن SEA به عنوان توکن رسمی زیرشاخۀج.ش.آ YGG این اجازه را به اعضا می‌دهد تا در مورد پیشنهادهای مدیریتی و حاکمیتی، تخصیص پاداش‌ها در اکوسیستم و ویژگی‌ها و مدل‌های پاداش‌ها، همانند لیست سفید NFTها، رای دهند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

تقسیم بندی توزیع توکن‌ها به شرح زیر است:

  • 5 درصد ( معادل 75.000.000) به فروش عمومی تخصیص داده خواهد شد.
  • 25 درصد ( 250.000.000) به اجتماع بازیکنان زیرشاخه جهت برنامه‌های پاداش به طول 5 سال اختصاص خواهد یافت. این برنامه‌ها جهت مشارکت اجتماعی، پشتیبانی از ورود اعضای جدید و گیم‌پلی انجام خواهد شد.
  • 10 درصد (100.000.000) به پاداش‌های نقدی اختصاص خواهد یافت.این کار برای پروموت کردن توکنSEA و اجازه به برندگان پاداش نقدی جهت استفاده از این توکن انجام می‌شود. نکته مهم این است که علاوه بر اینکه این جوایز به صورت خطی طی پنج سال توزیع می‌شوند، تمام جوایز توکن SEA 52 هفته پس از توزیع تعلق خواهند گرفت.
  • 12 درصد (120.000.000) به صندوق زیرشاخه اختصاص خواهد یافت. صندوق این توکن‌ها را بدون بازۀ قرنطینه یا انتقال نگهداری خواهد کرد. این توکن ها برای استفاده در آینده از جمله مبادله توکن‌ها و کسب دارایی‌های آتی نگهداری می‌شوند.
  • 23 درصد (230.000.000) به اعضای تیم و مشاوران خواهد رسید. اعضای گروه بنیانگذار و هستۀ مرکزی بازۀ دوسالۀ قفل را در پیش خواهند داشت، پس از آن به مدت سه سال توکن‌های SEA به شکل مستقیم قابل انتقال خواهند بود. اعضای پنل مشاوره یک سال قفل (انتقال‌ناپذیر بودن توکن‌ها) خواهند داشت و برای یک سال پس از آ« مشمول یک برنامۀ واگذاری مستقیم خواهند بود.
  • 10 درصد (100.000.000) به خریداران خصوصی خواهد رسید. 5 درصد از آنچه سرمایه‌گذاران خصوصی می‌خرند هنگام راه‌اندازی در شبکه آزاد خواهد شد و 95 درصد از توکن‌هایشان به مدت 2 سال قفل خواهد بود. پس از آن توکن‌های SEA به مدت دو سال به صورت مستقیم قابل انتقال خواهند بود.

توزیع توکن به نظر کاملاً سالم می‌رسد زیرا بیشتر سرمایه به انجمن، صندوق، عموم و پاداش‌ها اختصاص می‌یابد. توزیع سالم و یک برنامۀ مشخص سفت و سخت به سرمایه‌گذاران اولیه اطمینان می‌دهد که بعید است توکن‌های SEA فشار فروش ناگهانی و شدید را تجربه کنند و به آنها نشان خواهد داد که باید به این توکن‌ها در افزایش قیمت در طول زمان کمک کنند.

تمام این یک میلیارد توکن در یک بازۀ 6 ساله به گردش درخواهد آمد. توجه به این نکته مهم است که برنامه توزیع نهایی توکن جوایز انجمن ممکن است با رأی زیرشاخه تغییر یابد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

چگونه ارز دیجیتال SEA را دریافت کنیم؟

زیرشاخۀ ج.ش.آ YGG اعلام کرده عرضۀ اولیۀ توکن‌هایش در صرافی غیرمتمرکز (IDO) در تاریخ 9 می 2022 از ساعت 11 صبح آغاز خواهد شد و تا 14 می در لانچ پد کوپر ادامه خواهد داشت.

عرضه اولیه در صرافی غیرمتمرکز به اعضا این امکان می‌دهد 75 میلیون توکن را سپرده‌گذاری کنند (استیک کنند) که 7.5 درصد از کل یک میلیارد توکن را شامل می‌شود. قیمت شروع 0.50 دلار تعیین شده.

راه‌اندازی توکن در کوپر امکان کشف قیمت واقعی در طول زمان، مشارکت آزاد و بی‌محدودیت و توزیع منصفانۀ توکن‌ها را فراهم می‌کند. ایرن عمر یکی از بنیانگذران زیرشاخۀ ج.ش.آ در مورد راه‌اندازی توکن گفته:

IDO فرصت ارزشمندی برای ما است که از انجمن (بازیکنان و سرمایه‌گذران) به خاطر حمایت بی‌قید و شرطی که از ما داشت سپاسگزاری کنیم. اگر امروز ما در این موقعیت هستیم به خاطر این انجمن است و برای همین دوست داریم بخشی از توکن‌ها از طریقIDO به اعضا برسد.

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که آنچه اکنون می‌بینید تنها آغاز اتفاقی است که در ماه‌های آینده آشکار خواهد شد.

جزییات راه‌اندازی به شرح زیر است:

  • آدرس: https://yggsea.io و http://yggsea.vault.inc
  • تاریخ و ساعت راه‌اندازی: دوشنبه، 9 می 2022 ساعت 10 شب به وقت بانگوک/ 11 صبح به وقت شرق/ 3 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
  • مدت زمان: 120 ساعت ( 5روز)
  • تاریخ و ساعت پایان: شنبه 14 می 2022 ده شب به وقت بانگوک/یازده صبح به وقت شرق/ سه بعد از ظهر به وقت گرینویچ
  • قیمت آغازین: 50 دلار آمریکا
  • مقدار عرضۀ اولیه: 000.000 توکنSEA : 2.000.000 USDC
  • نسبت در آغاز راه اندازی: 95:05 (SEA/USDC)
  • نسبت در پایان راه اندازی:50:50 (SEA/USDC)

آنچه برای مشارکت نیاز دارید:

  • ولت ( کیف پول) سازگار با ERC-20
  • USDC کافی برای خرید تعداد مورد نظر توکن SEA
  • اتریوم برای پرداخت کارمزد دو تراکنش

تیم و سازندگان

تیم اصلی زیرشاخۀ ج.ش.آ YGG متشکل از کارکشتگان صنعت است که پیشینه‌ای در بازی، ارزهای دیجیتال، اقتصاد و بازارهای مالی دارند و اکنون ماموریت خود، یعنی گسترش ارزهای دیجیتال در منطقۀ جنوب شرق آسیا، را پیش می‌برند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

سئو ایوان اسپیتما

ایوان یک فرد باسابقه در صنعت بازی‌های ویدیویی است و سابقۀ بیست ساله‌اش در این صنعت شامل کار کردن در رده‌های بالا در شرکت‌هایی همچون Unity Technologies، Electronic Arts و PopCap games می‌شود. او مغز متفکر پشت سر استراتژی پیش بردن صنعت بازی در آسیای جنوب شرقی است.

هم-بنیانگذار و مدیر کشوری مجموعه در فیلیپین- ایرن عمر

ایرن کار خود را در امور مالی و بانکی آغاز کرد و در کشورهای اندونزی، امارات، هند و سنگاپور کار کرد. ایرن در سال 2016 کار در امور مالی را رها کرد تا قدم به دنیای بازی بگذارد.

او هنگامی که برای بار نخست اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه بازی کرد، تمرکز خود را بر شرکت‌هایی گذاشت که در این زمینه در جنوب شرق آسیا فعالیت می‌کردند.

رییس سرمایه‌گذاری- دَن وَنگ

در در رشتۀ اقتصاد از دانشگاه پرینستون فارغ لتحصیل شده که نشان می‌دهد او یکی از آن آدم‌های باهوش است! قبول شدن در دانشگاه پرینستون کار راحتی نیست. آیا تا به حال تلاش کرده‌اید اقتصاد بخوانید؟ برای من که به اندازۀ سوپ با چنگال کار سختی است.

دن همچنین سرمایه‌گذار فرشته با تمرکز بر شرکت‌های فعال در زمینه سرگرمی است، او همچنین از سرمایه‌گذاران Infinity Ventures Crypto نیز هست.

دن پیش از ورود به صنعت بازی در سال 2013، نقش‌های رهبری بین‌المللی در صنایع مالی و فناوری را بر عهده داشته است. او به Riot Games پیوست و ابتدا مسئولیت انتشار بین‌المللی را برعهده گرفت، سپس تیم‌های زیرساخت‌و توسعۀ جهانی را پیش از شروع عملیات رهبری کرد.

حامیان و همکاران YGG SEA

با توجه به رابطۀ شاخۀ ج.ش.آ YGG با خودYGG مشکل و کمبودی از نظر حامی و همکار برای آنها وجود ندارد. YGG از زمان شکل‌گیری در نوامبر 2022 پشتیبانی شرکت‌هایی همچون Delphi Digital، Bitkraft و 16z را داشته که موجب شده به یکی از اولین سرمایه‌گذاری‌های آسیایی Andreessen Horowitz در زمینۀ کریپتو بدل شود.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

جمع‌بندی

YGG پدیده‌ای را در فضای بازی‌های درآمدزا ایجاد کرده و فرصت‌هایی را برای مشارکت جهانی در NFT و بازی‌های بلاکچین فراهم کرده که پیش از این برای میلیون‌ها نفر بازیکن در سراسر جهان غیرقابل دسترسی بود.

به راستی نمی‌دانم که کسی انتظار این رشد بزرگ و ناگهانی YGG در این مدت زمان کوتاه را داشت یا نه. اما دیدن اینکه چطور این تیم تکامل پیدا کرد و چه دستاوردهایی داشت واقعاً الهام بخش است.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

از آنجایی که YGG به یک نهاد بزرگ در سطح جهان بدل شده، تاسیس یک سازمان کوچک منطقه‌ای مانند YGG SEA منطقی و هوشمندانه به نظر می‌رسد. زیرا این زیرشاخه یک تجربۀ و خدمت بومی و تخصصی ارائه می‌دهد که تنها توسط افراد بومی، که تجربۀ خاصی دارند، درک می‌شود.

در مورد شکست اولین شعبۀ کافی شاپ استارباکس در چین ( تاسیس‌شده در 1999) داستان جالبی وجود دارد. عامل اصلی شکست آنها نداشتن تحقیقات اکتشافی کافی و درک نکردن سنت‌ها و نیازهای مردم بومی بود.

شرکت استارباکس گمان کرده بود به این دلیل که در غرب جهان بسیار پرطرفدار است، در بازار چین نیز با آغوش باز از آنها استقبال خواهد شد.

این مفروضات، به‌جای تلاش برای درک عمیق‌تر بازار محلی، موجب شد تا شرکت در 9 سال اول فعالیت در این منطقه متحمل ضرر مالی شود. بسیاری از سرمایه‌گذران اولین اشتباه را به کار گیری یک مدیر آمریکایی برای مدیریت عملیات در چین می‌دانستند.

پس از وقوع این شکست مشخص شد که مردم بومی همواره چای را به دیگر نوشیدنی‌ها ترجیح می‌دهند.

پیامد کاری که YGG با تاسیس یک زیرشاخۀ محلی می‌کند، مدیریت‌پذیرتر کردن سازمان و انعطاف‌پذیرتر کردن آن است که موجب می‌شود شرایط خاص بومی درک شود. نه مانند اشتباه استارباکس که تلاش میکرد میخ مربع را در سوراخ دایره‌ای جا بدهد!

این مسئله نه تنها برای خود سازمان بهتر است، بلکه برای جمعیت کاربران بومی جنوب شرق آسیا نیز بهتر است زیرا اکنون سارمان قادر است داستان‌ها، بازی‌ها و جوایزی متناسب با انتظارات مردم بومی ارائه کند.

همۀ ما دوست داریم با چیزهایی که با آن‌ها آشناییم سرو کار داشته باشیم. راه دوری نرویم، مثلا به فروش بازی‌های ویدیویی نگاهی بیاندازیم. بازی‌های فیفا در اروپا بسیار پرفروش هستند اما آنهایی که در آمریکای شمالی بازی‌های مربوط به فوتبال انجام می‌دهند زیاد نیستند.

در مقابل بازی‌های NFL ( راگبی) و هاکی روی یخ در آمریکا پرفروش هستند؛ در حالی در کشورهای آسیایی به ندرت خریده می‌شوند.

ایجاد فرصتی جهت مدیریت یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز، ایجاد شبکه میان کارآفرینان و مشاغل بومی، ایجاد یک اجتماع از مردم بومی و برای مردم بومی، علاوه بر اینکه روند عملیات را مدیریت‌پذیرتر می‌کند، مطمئناً تجربه‌ای بهتر و احتمال موفقیت بالاتر را برای همگان فراهم می‌کند.

من، نعیم حشم بان، بسیار مشتاق هستم که از نزدیک و با دقت روند گسترش جهانیYGG را دنبال کنم.

جهت دیدن بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال به سایت نعیم حشم بان مراجعه فرمایید.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

ما در مجموعه آموزشی نعیم حشم بان به دنبال بررسی و معرفی پروژه‌های بزرگ کریپتو کارنسی هستیم و هیچ وقت از بررسی آن‌ها دست برنمی‌داریم. گاهی فکر میکنیم که تمام چیزهای عجیب و غریب دنیای کریپتو را دیده‌ایم ولی ناگهان پروژۀ جدیدی ظاهر می‌شود که من و تیمم را دوباره شگف‌زده می‌کند.

دقیقاً مثل خواننده‌هایمان، ما نیز پروژه‌های مورد علاقه‌ای داریم که با دقت دنبالشان می‌کنیم. بازی‌های بلاکچین، خصوصاً بازی‌های انجمنی، یکی از آن پروژه‌هایی‌ است که علاقۀ ما را شدیداً برمی‌انگیزد.

بازی های YGG گسترش جالب توجهی داشته‌اند. یک زیرسازمان خودگردان غیرمتمرکز به سیستم آنها اضافه شده که ما در این متن به آن می‌پردازیم. این مقاله به بازی‌های کریپتوی انجمنی(YGG) و تصمیم برای گسترش آن‌ها می‌پردازد و نکاتی را که باید در مورد این بازی‌ها در جنوب شرق آسیا بدانید به شما می‌گوید.

معرفی بازی‌ های کریپتوی جنوب شرق آسیا

YGG بزرگترین انجمن بازی در دنیای بازی‌های بلاکچین است که بر روی بازی‌های Play-To-Earn (بازی کن و درآمد کسب کن) تمرکز دارد. این انجمن در واقع اجتماعی است که بر روی NFT های مورد نیاز برای بازی کردن سرمایه‌گذاری می‌کند و آن‌ها را به کسانی که نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند NFTهای مورد نیاز در بازی‌ها را بخرند، قرض می‌دهد.

YGG بازیکنان بازی‌های بلاکچین و سرمایه‌گذاران را در سراسر جهان به هم وصل می‌کند. هدف آنها ساختن شبکه‌ای از بازیکنان و سرمایه‌گذاران است که بتوانند به یکدیگر در شروع کار و پیشرفت در فضای بازی NFT کمک کنند و روابط سودمند متقابل همگانی‌ای شکل دهند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

به دنبال موفقیت‌شان در شروع کار در سطح جهان و افزایش نجومی محبوبیت و عضوگیری، در نوامبر 2021 تصمیم گرفتند تا کار را در جنوب شرق آسیا گسترش دهند. از آن زمان مکان‌هایی را در ویتنام، مالزی، تایلند و اندونزی راه انداختند که در کنار هم زیرشاخۀ خودگردان غیرمتمرکز جنوب شرق آسیا (SubDAO SEA) را تشکیل می‌دهند.

این سرمایه‌گذاری جدید بخشی از پروژۀ YGG برای ایجاد و گسترش یک اقتصاد پایدار مبتنی بر بازی درآمدزا متمرکز بر جنوب شرقی آسیا است. زیرشاخۀ جنوب شرقی آسیای YGG اولین زیرشاخۀ منطقه‌ای این انجمن محسوب می‌شود. این زیرشاخه برنامه‌های بیشتری نیز برای عرضه دارد.

ماموریت این زیرشاخه سرمایه‌گذاری محلی و ایجاد رشد محلی در اجتماع جنوب شرقی آسیا است؛ متاثر از کار شگفت انگیز YGG در بازارهای پیشین بازی‌های درآمدزا در کشورهایی همچون فیلیپین. زیرشاخۀ جنوب شرقی آسیای YGG یک انجمن «از مردم و برای مردم» است که در همان منطقه قرار دارد.

این انجمن در بیش از سی بازی، از جمله بازی‌های بلاکچین پرطرفداری همچون Axie Infinity, Starsharks, Wasted Lands, Wonderhero و بسیاری دیگر، مشارکت دارد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

چشم‌انداز زیرشاخه جنوب شرق آسیای YGG

شاخۀ جنوب شرقی آسیایYGG، به‌عنوان یک زیرسازمان، به‌طور خاص برای اقتصاد منطقۀ جنوب شرق آسیا بومی و تخصصی خواهد شد که خود بخشی از اقتصاد بزرگتر YGG را تشکیل می‌دهد.

زیرسازمان این توانایی را دارد که انجمن را به مرور زمان به افزایش سهام خود در سازمان خودگردان غیرمتمرکز YGG وادارد و به اعضا شانس این را بدهد که سازمانی را درون سازمان دیگری اداره کنند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا کنترل تام کارهای خود، از نظر مشارکت در بازی‌ها و به دست آوردن NFTهای متناسب با اجتماع بازیکنان بومی را، در اختیار دارد و در عین حال مشارکت کاملی در اجتماع YGG دارد.

بازی‌های بلاکچین تبدیل به پدیدۀ گسترده‌ای شده است که تاثیرات بزرگی بر کریپتو، NFT و دنیای بازی‌ها گذاشته است و همین‌طور تاثیر عمیقی بر چشم‌ انداز گسترده‌تر اقتصاد جهانی داشته است.

هدف زیرشاخۀ جنوب شرقی آسیا گسترش دسترسی و ارائۀ پشتیبانی محلی در سراسر جنوب شرق آسیا است. از آنجایی که این منطقه به سرعت در حال توسعه است و علاقۀ زیادی به فناوری و بازی از خود نشان می‌دهد، بازار ایده‌آلی است که به شکلی عمده در آستانۀ ورود به دنیای متاورس قرار دارد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

این زیرشاخۀ محلی در پی آن است که اطمینان حاصل کند تمام اعضا، صرف نظر از درآمد، جایگاه، مکان و یا پیشینه، به فرصت‌های بازی‌های بلاکچین دسترسی دارند.

در حال حاضر بیش از 166000 نشان‌دار در اجتماع زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا وجود دارند که شامل بیش از 4400 دانش‌آموز می‌شوند. آنها تا کنون بیش از 70 درصد درآمد را سپرده‌گذاری کرده‌اند (استیک کرده‌اند).

امکانات انجمن بازی زیرشاخه جنوب شرق آسیای YGG

موانع زیادی در راه ورود به بازی‌های بلاکچین و درآمدزا ممکن است وجود داشته باشد، زیرا NFTهای اولیۀ مورد نیاز برای شروع اغلب صدها یا هزاران دلار قیمت دارند.

بنابراین بسیاری از بازیکنان علاقه‌مند ممکن است نتوانند وارد بازی ‌ها شوند و تعداد بیشتری از بازیکنان معمولی علاقه‌ای به جمع کردن سرمایه خود نداشته باشند.

از طریق YGG و زیرشاخۀ جنوب آسیایی آن، بازیکنان می‌توانند NFT های مورد نیاز در بازی را اجاره کنند و همچنین سهمی از بردهای درون بازی خود را برای خودشان نگه دارند.

در عین حال سازمان خودگردان غیرمتمرکز(DAO) نیز درصدی را به خاطر NFTهای قرض داده‌شده دریافت می‌کند، که در نهایت برای بازیکنان و سرمایه‌گذاران سودمند است. در ادامه تعدادی از خدمات و امکانات انجمن بازی را می‌آورم.

دارایی‌های NFT و مدیریت صندوق: زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا به ‌واسطۀ رابطۀ خود باYGG، بزرگترین شبکۀ بازی‌های درآمدزا را دارد که اجتماع جنوب شرق آسیا مشتاق بازی کردن آن‌ها هستند. این زیرشاخه به برخی از بهترین مجموعه‌عای بازی‌های پرتقاضا دسترسی دارد.

گسترش و سرمایه‌گذاری: به واسطۀ گسترش و سرمایه‌گذاری در پروژه موقعیت‌هایی برای بازیکنان، داستان‌گویان، توسعه‌دهندگان، مبتکران و کارآفرینان محلی ایجاد می‌شود.

همچنین فرصت‌هایی را برای بازیکنان ایجاد می‌کند تا اساطیر محلی و داستان‌های فولک را، با ایجاد موقعیت برای شرکت‌ها جهت توسعۀ عناوین به زبان‌های محلی با تجارب محلی، کشف کنند.

تنوع‌بخشی به موقعیت‌ها: زیرشاخۀ جنوب شرقی آسیا پیشتر با مجذوب کردن سلایق مختلف به وسیلۀ بازی‌های درآمدزای متنوع سود سهام خود را تضمین کرده است. این امر می‌تواند از بزرگترین و فراگیرترین گروه بازیکنان در سراسر منطقه پشتیبانی کند.

شبانه روزی بودن: با ایجاد تیم پشتیبانی محلی برای هر کشور، این امکان وجود دارد که به صورت شبانه روزی از بازیکنان در سراسر جهان از جمله بازیکنان محلی پشتیبانی کرد.

اعتبار و جابجایی: زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا بر این مسئله تمرکز دارد که چگونه می‌توان نیازهای اجتماع را از طریق مشارکت محلی معرفی کرد. این مسئله به شکل‌گیری و شکوفایی مبتکران خواهد انجامید و به ایجاد ثبات مالی و افزایش قدرت اقتصادی در دنیای واقعی کمک خواهد کرد.

چرا جنوب شرق آسیا؟

بیش از 700 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا زندگی می‌کنند که آمادۀ ورود به دنیای متاورس هستند. بازی‌های بلاکچین به شدت در این منطقه محبوب شده‌اند.

همچنین این منطقه به کمبود فرصت شغلی و پایین بودن دستمزدها شهره است. بازی‌های درآمدزا توسط بسیاری افراد پذیرفته شده؛ برای مثال کسانی که می‌بینند با انجام دادن این بازی‌ها پول بهتری نسبت به زمانی که در بازار کار محلی مشغولند، کسب می‌کنند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

کشورهای جنوب شرق آسیا از نظر درآمد در طیف پایین تا متوسط طبقه‌بندی می‌شوند. بنابراین اکثر کشورها زیرساخت لازم برای اطمینان از دسترسی به سطح خوبی از اینترنت را دارند. در عین حال، اکثر جمعیت همچنان به سرویس‌های بانکی و مالی دسترسی ندارند.

جنوب شرق آسیا در پذیرش بازی‌های درآمدزا پیشرو است. زیرشاخۀ آسیاییYGG معتقد است با اجرای راه حل‌هایش این فرصت را خواهد داشت که به وسیلۀ همکاری با افرادی که درک عمیقی از توانایی رشد و بازارهای داخلی دارند، دسترسی به بازی‌ها را افزایش دهد.

داشتن بینش و تجربۀ محلی برای ساختن چیزی پایدار و متناسب برای منطقه، ضروری است. پتانسیل رشد بی‌نهایتی برای میلیون‌ها نفری که زندگی‌شان تحت تاثیر این حرکت رو به رشد است، وجود دارد.

این مسئله به خوبی پذیرفته شده است که بازار پذیرش بلاکچین در جنوب شرق آسیا یکی از سریع‌ترین بازارها با سرعت رشدی فوق‌العاده‌ است. در نتیجه بازی‌های درآمدزا به مکانیزم انتخابی بسیاری از کشورهای نوظهور بدل شده است.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

ارزش صنعت بازی‌های درآمدزا در طول همه‌گیری کرونا به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده که تا حدودی به خاطر جمعیت زیاد اهل جنوب شرق آسیا است که تلاش می‌کنند از راه‌های غیرسنتی کسب درآمد کنند.

بازی‌های درآمدرزا یکی از موضوعات پرتکرار و پرجستجو در فضای رسانه‌ای آسیا بوده است، و در حالی که در هر ماه 33 درصد بیش از پیش به آن پرداخته می‌شد در نهایت به عدد 1.7 میلیون بار اشاره در رسانه‌های آسیایی رسید.

جالب است که در میان ده کشوری که بیش از همه در آن‌ها مسئلۀ بازی‌های درآمدزا مطرح است، شش کشور آسیایی وجود دارد که چهارتای آن‌ها از جنوب شرق آسیا هستند.

بدون شک این آمار گویای بسیاری از چیزهاست. یکی از نکات جالب در مورد مطرح شدن کریپتو این است که گویی این اتفاق در جوامع و کشورها صرف نظر از پیشینه یا شرایط اتفاق می‌افتد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

مثلا چه اشتراکی بین مادیرای پرتغال، ال سالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی وجود دارد؟ هیچ چیز غیر از آنکه هر سه بیت کوین را به عنوان ارزی قانونی پذیرفته‌اند!

با نگاهی به روند مطرح شدن کریپتو در کشورها می‌شود گفت هیچ رتبه‌بندی دیگری جز در زمینۀ کریپتو نمی‌توان انجام داد که در آن اندونزی رتبۀ اول را داشته باشد و آمریکا رتبۀ دوم.

نگاه کنید که بریتانیا و ویتنام چقدر تنگاتنگ در رقابتند، من عاشق این هستم! کریپتو برای همه است و هرچه در جهان بیشتر مطرح شود، بهتر است.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

سرمایه‌گذاری بومی و رشد بومی

مدل YGG در فیلیپین موفقیت و رشدی باورنکردنی داشته و تاثیر مثبت بزرگی بر زندگی میلیون‌ها بازیکن گذاشته است. حالا زیرشاخۀ جنوب شرق آسیا در پی آن است که آن موفقیت را گسترش دهد و فرصت‌های بزرگ را به سایر نقاط ناحیۀ جنوب شرق آسیا برساند.

این منطقه پتانسیل بسیار زیادی دارد. راهی که زیرشاخۀ ج.ش.ا در راه ورود به این بازار در پیش گرفته سرمایه‌گذاری بومی و رشد بومی در درون اجتماع محلی است.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

این زیرشاخه یک تیم متخصص شامل مدیران اجرایی، مدیران کشوری و تیم‌های اجتماعی دارد که هر یک دارای تجربه در رابطه با بازارهای کلیدی، شامل مالزی، اندونزی، ویتنام، تایلند و سنگاپور، هستند.

زیرشاخۀ ج.ش.آ از سه طریق بومی سازی را جهت رشد بیشتر بورس تحصیلی بازی‌های درآمدزا پی خواهد گرفت:

بومی‌سازی انجمن‌های بازی: این زیرشاخه تاکید بسیاری بر بومی‌سازی انجمن‌های بازی دارد که شامل پشتیبانی و کار کردن با چند زبان، چند تیم ای اسپورت و سایر اجتماعات بازی می‌شود. تمامی این‌ها برای مطمئن شدن از درست نمایندگی کردن تمامی اعضای اجتماع زیرشاخۀ ج.ش.آYGG است.

بومی‌سازی اجرایی: داشتن تیم عملیات و اجرای بومی می‌تواند به شکل موثری رشد و پایداری را در منطقه تسریع کند. کار کردن با افراد بومی با تجربه که منطقه را به خوبی می‌شناسند، برای درک آنچه در جریان است ضروری است. این زیر شاخه اهدافی همچون جذب کاربران خاص هر کشور و افزایش حضور خود را از طریق مشارکت‌ محلی پیش می‌برد.

بومی‌سازی تاثیرات اجتماعی: زیرشاخۀ ج.ش.آ قصد دارد با استفاده از شبکه‌ها و متخصصان بومی به‌طور کامل نیازها و انتظارات بازیکنان محلی را با توجه به چالش‌ها و محدودیت‌های خاص هر منطقه، برطرف کند. برنامه‌های اجتماعات مردمی و سواد مالی تنها قسمتی از برنامه‌هایی هستند که این زیرشاخه برای اجرا در نظر دارد.

آمار و جمعیت‌شناسی

جنوب شرق آسیا شامل 11 کشور می‌شود: برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تیمور شرقی، تایلند و ویتنام. این منطقه خانۀ بیش از 700 میلیون نفر است که به 11 زبان رسمی صحبت می‌کنند، در عین حال در منطقه بیش از 700 زبان محلی و حداقل 12 دین وجود دارد.

میانگین سن در منطقه 30.2 سال است و سرانۀ تولید ناخالص داخلی به طور میانگین 4849 دلار در سال است. این عدد در کامبوج به‌عنوان کم‌درآمدترین کشور 1720 دلار در سال است. با توجه به گزارش بانک توسعۀ آسیا پیش‌بینی می‌شود این منطقه در سال 2022 رشد 3.1 درصدی را تجربه کند.

9.5 درصد مردم منطقه زیر خط فقر اعلام‌شده توسط سازمان ملل ، برابر با 1.9دلار درآمد روزانه، زندگی می‌کنند. تیمور و لائوس به ترتیب با 21.03 و 9.35 درصد بیشترین میزان فقر را دارند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA) در سطح جهان علاقه‌مندترین گروه سنی به بلاکچین 34-25 ساله‌ها هستند و بعد از آنها افراد زیر25 سال. به شکل شگفت‌انگیزی علاقه به بلاکچین در بین افراد بالای 35 سال کم می‌شود.

با توجه به کریپتو و بازی:

  • بیش از 50 درصد ترافیک بازی Axie Infinity مربوط به جنوب شرق آسیا است.
  • فیلیپین، ویتنام، اندونزی و تایلند با بیش از 21 میلیون کاربر فعال توسط متامسک به ‌عنوان کشورهای پیشرو شناخته شده‌اند.
  • بیش از 82 درصد از جمعیت شهری مصرف‌‌کنندۀ اینترنت جنوب شرق آسیا گیمر محسوب می‌شوند و 80 درصد از کل این بازیکنان آنلاین را بازیکنان بازی‌های موبایل تشکیل می‌دهند.

تایلند و مالزی با 27 و 24 درصد، به ترتیب رتبۀ دوم و سوم را در میان کشورها بر حسب درصد کاربرانی که صاحب NFT هستند، دارند. رتبۀ اول در اختیار فیلیپین است.

اما تایلند و اندونزی هر دو از نظر مهارت‌های فناوری بالاتر از فیلیپین هستند، که نشان می‌دهد هنوز پتانسیل زیادی برای ادامه فعالیت‌های بازی‌های بلاکچین و Web3 در منطقه وجود دارد.

رابطۀ YGG و زیرشاخه جنوب شرق آسیای آن

زیرشاخۀ ج.ش.آ یک رابطۀ همزیستی باYGG دارد که از مزیت‌های رقابتی مهم آن دو است. این زیرشاخه به تقویت همکاری‌های بومی، افزایش جذب کاربران بومی و به کارگیری استراتژی‌های استقرار، به گسترش اکوسیستم YGG کمک میکند.

این مسئله جایگاه YGG و زیرشاخۀ ج.ش.آ آن را در صنعت مستحکم‌تر می‌کند و همچنین به‌صورت بهینه‌تری دارایی‌ها و پاداش‌ها را میان پژوهشگران تقسیم می‌کند.

در عین حال سیستم پشتیبانی بهتر باعث می‌شود کاربران راحت‌تر کریپتو را به پول تبدیل کنند و نیز سیستم نظارت بهتری در کار باشد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

برنامۀ پاداش شاخۀ ج.ش.آ YGG

مشارکت و حمایت از سوی اجتماع YGG برای گسترش زیرشاخه ضروری است. از این رو زیرشاخۀج.ش.آ قصد دارد مشارکت این اجتماع را با ساختارهای پاداش ویژه‌ای تشویق کند و افزایش دهد.

کسانی که زودتر اقدام کنند واجد شرایط طرفداری افسانه‌ای خواهند بود که تنها پس از راه‌اندازی توکن SEA (ج.ش.آ) در دسترس خواهد بود. این واجد شرایط بودن ارزش بلندمدتی برای فرد خواهد داشت که شامل دسترسی کامل به بازی‌هایی است که زیرشاخۀ ج.ش.آ در آنها مشارکت دارد.

پاداش‌های بلند مدت به دو دستۀ پاداش‌های مربوط به انجمن و پاداش‌های نقدی تقسیم می‌شود. این سیستم پاداش دوگانه امکان تشویق بیشتر مشارکت جامعه را فراهم می‌کند و در عین حال به فراهم کنندگان نقدینگی نیز پاداش می‌دهد. البته برای صاحبان توکن SEA نیز جوایزی در نظر گرفته شده.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

25 درصد از توکن‌های SEA به پاداش‌ها اختصاص داده شده که باعث رشد انجمن خواهد شد. به این صورت که به افرادی که به عضویت انجمن‌های زیرشاخۀ ج.ش.آ درمی‌آیند، پاداش داده خواهد شد.

غیر از عضویت، بازیکنان ماهری که تعامل بیشتری با زیرشاخه داشته باشند و در رویدادها و مسابقات شرکت کنند، پاداش دریافت خواهند کرد.

بازیکنان زیرشاخه همچنین برای امتحان بازی‌های جدید و جزو شرکت‌کنندگان اولیه بودن پاداش دریافت خواهند کرد. در نهایت انواع مشارکت فعال در زیرشاخه، از جمله مشارکت در برنامه‌های پاداش، برای مشارکت‌کننده پاداش به همراه خواهد داشت.

ده درصد تمام توکن‌ها به جوایز نقدی اختصاص خواهد یافت. این پاداش اعضای اجتماع را تشویق خواهد کرد تا در درون اکوسیستم به برداشت بپردازند. تیم ج.ش.آ YGGبه شکلی خاص طیفی از جوایز را تخصیص داده تا مطمئن شود همه مشارکت‌کنندگان در همه سطوح از مزایای شرکت در راه‌اندازی بهره‌مند خواهند شد.

زیرشاخه به کاربرانی که یک‌سویه در سهامداری شرکت می‌کنند و آنانی که نقدینگی را در Uniswap ارائه می‌دهند، جوایزی اهدا می‌کند. یک رابط کاربری برای کاربران مهیا خواهد شد تا بتوانند جوایز خود را مطالبه کنند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

کاربران چه به شکل یکطرفه توکن‌ها را انتخاب کنند چه آن‌ها را به استیک کنند، رابط کاربری به آنها امکانات متنوعی جهت دریافت خواهد داد.

هنگامی که کاربران توکن‌های SEA را کسب می‌کنند، نه تنها توکن‌های SEA بلکه سبدی از بقیه توکن‌های بازی‌های درآمدزا را نیز دریافت می‌کنند که جوایزی که اعضای انجمن قادر به دریافت آن هستند را تنوع می‌بخشد.

شرایط و قوانین ارز دیجیتال

یک میلیاردارز دیجیتال SEA برای ایجاد تعادل در مشارکت اجتماع، ایجاد ملزومات توسعه و ثبات بلند مدت زیرشاخه تخصیص داده شد.

توکن SEA به عنوان توکن رسمی زیرشاخۀج.ش.آ YGG این اجازه را به اعضا می‌دهد تا در مورد پیشنهادهای مدیریتی و حاکمیتی، تخصیص پاداش‌ها در اکوسیستم و ویژگی‌ها و مدل‌های پاداش‌ها، همانند لیست سفید NFTها، رای دهند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

تقسیم بندی توزیع توکن‌ها به شرح زیر است:

  • 5 درصد ( معادل 75.000.000) به فروش عمومی تخصیص داده خواهد شد.
  • 25 درصد ( 250.000.000) به اجتماع بازیکنان زیرشاخه جهت برنامه‌های پاداش به طول 5 سال اختصاص خواهد یافت. این برنامه‌ها جهت مشارکت اجتماعی، پشتیبانی از ورود اعضای جدید و گیم‌پلی انجام خواهد شد.
  • 10 درصد (100.000.000) به پاداش‌های نقدی اختصاص خواهد یافت.این کار برای پروموت کردن توکنSEA و اجازه به برندگان پاداش نقدی جهت استفاده از این توکن انجام می‌شود. نکته مهم این است که علاوه بر اینکه این جوایز به صورت خطی طی پنج سال توزیع می‌شوند، تمام جوایز توکن SEA 52 هفته پس از توزیع تعلق خواهند گرفت.
  • 12 درصد (120.000.000) به صندوق زیرشاخه اختصاص خواهد یافت. صندوق این توکن‌ها را بدون بازۀ قرنطینه یا انتقال نگهداری خواهد کرد. این توکن ها برای استفاده در آینده از جمله مبادله توکن‌ها و کسب دارایی‌های آتی نگهداری می‌شوند.
  • 23 درصد (230.000.000) به اعضای تیم و مشاوران خواهد رسید. اعضای گروه بنیانگذار و هستۀ مرکزی بازۀ دوسالۀ قفل را در پیش خواهند داشت، پس از آن به مدت سه سال توکن‌های SEA به شکل مستقیم قابل انتقال خواهند بود. اعضای پنل مشاوره یک سال قفل (انتقال‌ناپذیر بودن توکن‌ها) خواهند داشت و برای یک سال پس از آ« مشمول یک برنامۀ واگذاری مستقیم خواهند بود.
  • 10 درصد (100.000.000) به خریداران خصوصی خواهد رسید. 5 درصد از آنچه سرمایه‌گذاران خصوصی می‌خرند هنگام راه‌اندازی در شبکه آزاد خواهد شد و 95 درصد از توکن‌هایشان به مدت 2 سال قفل خواهد بود. پس از آن توکن‌های SEA به مدت دو سال به صورت مستقیم قابل انتقال خواهند بود.

توزیع توکن به نظر کاملاً سالم می‌رسد زیرا بیشتر سرمایه به انجمن، صندوق، عموم و پاداش‌ها اختصاص می‌یابد. توزیع سالم و یک برنامۀ مشخص سفت و سخت به سرمایه‌گذاران اولیه اطمینان می‌دهد که بعید است توکن‌های SEA فشار فروش ناگهانی و شدید را تجربه کنند و به آنها نشان خواهد داد که باید به این توکن‌ها در افزایش قیمت در طول زمان کمک کنند.

تمام این یک میلیارد توکن در یک بازۀ 6 ساله به گردش درخواهد آمد. توجه به این نکته مهم است که برنامه توزیع نهایی توکن جوایز انجمن ممکن است با رأی زیرشاخه تغییر یابد.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

چگونه ارز دیجیتال SEA را دریافت کنیم؟

زیرشاخۀ ج.ش.آ YGG اعلام کرده عرضۀ اولیۀ توکن‌هایش در صرافی غیرمتمرکز (IDO) در تاریخ 9 می 2022 از ساعت 11 صبح آغاز خواهد شد و تا 14 می در لانچ پد کوپر ادامه خواهد داشت.

عرضه اولیه در صرافی غیرمتمرکز به اعضا این امکان می‌دهد 75 میلیون توکن را سپرده‌گذاری کنند (استیک کنند) که 7.5 درصد از کل یک میلیارد توکن را شامل می‌شود. قیمت شروع 0.50 دلار تعیین شده.

راه‌اندازی توکن در کوپر امکان کشف قیمت واقعی در طول زمان، مشارکت آزاد و بی‌محدودیت و توزیع منصفانۀ توکن‌ها را فراهم می‌کند. ایرن عمر یکی از بنیانگذران زیرشاخۀ ج.ش.آ در مورد راه‌اندازی توکن گفته:

IDO فرصت ارزشمندی برای ما است که از انجمن (بازیکنان و سرمایه‌گذران) به خاطر حمایت بی‌قید و شرطی که از ما داشت سپاسگزاری کنیم. اگر امروز ما در این موقعیت هستیم به خاطر این انجمن است و برای همین دوست داریم بخشی از توکن‌ها از طریقIDO به اعضا برسد.

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که آنچه اکنون می‌بینید تنها آغاز اتفاقی است که در ماه‌های آینده آشکار خواهد شد.

جزییات راه‌اندازی به شرح زیر است:

  • آدرس: https://yggsea.io و http://yggsea.vault.inc
  • تاریخ و ساعت راه‌اندازی: دوشنبه، 9 می 2022 ساعت 10 شب به وقت بانگوک/ 11 صبح به وقت شرق/ 3 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
  • مدت زمان: 120 ساعت ( 5روز)
  • تاریخ و ساعت پایان: شنبه 14 می 2022 ده شب به وقت بانگوک/یازده صبح به وقت شرق/ سه بعد از ظهر به وقت گرینویچ
  • قیمت آغازین: 50 دلار آمریکا
  • مقدار عرضۀ اولیه: 000.000 توکنSEA : 2.000.000 USDC
  • نسبت در آغاز راه اندازی: 95:05 (SEA/USDC)
  • نسبت در پایان راه اندازی:50:50 (SEA/USDC)

آنچه برای مشارکت نیاز دارید:

  • ولت ( کیف پول) سازگار با ERC-20
  • USDC کافی برای خرید تعداد مورد نظر توکن SEA
  • اتریوم برای پرداخت کارمزد دو تراکنش

تیم و سازندگان

تیم اصلی زیرشاخۀ ج.ش.آ YGG متشکل از کارکشتگان صنعت است که پیشینه‌ای در بازی، ارزهای دیجیتال، اقتصاد و بازارهای مالی دارند و اکنون ماموریت خود، یعنی گسترش ارزهای دیجیتال در منطقۀ جنوب شرق آسیا، را پیش می‌برند.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

سئو ایوان اسپیتما

ایوان یک فرد باسابقه در صنعت بازی‌های ویدیویی است و سابقۀ بیست ساله‌اش در این صنعت شامل کار کردن در رده‌های بالا در شرکت‌هایی همچون Unity Technologies، Electronic Arts و PopCap games می‌شود. او مغز متفکر پشت سر استراتژی پیش بردن صنعت بازی در آسیای جنوب شرقی است.

هم-بنیانگذار و مدیر کشوری مجموعه در فیلیپین- ایرن عمر

ایرن کار خود را در امور مالی و بانکی آغاز کرد و در کشورهای اندونزی، امارات، هند و سنگاپور کار کرد. ایرن در سال 2016 کار در امور مالی را رها کرد تا قدم به دنیای بازی بگذارد.

او هنگامی که برای بار نخست اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه بازی کرد، تمرکز خود را بر شرکت‌هایی گذاشت که در این زمینه در جنوب شرق آسیا فعالیت می‌کردند.

رییس سرمایه‌گذاری- دَن وَنگ

در در رشتۀ اقتصاد از دانشگاه پرینستون فارغ لتحصیل شده که نشان می‌دهد او یکی از آن آدم‌های باهوش است! قبول شدن در دانشگاه پرینستون کار راحتی نیست. آیا تا به حال تلاش کرده‌اید اقتصاد بخوانید؟ برای من که به اندازۀ سوپ با چنگال کار سختی است.

دن همچنین سرمایه‌گذار فرشته با تمرکز بر شرکت‌های فعال در زمینه سرگرمی است، او همچنین از سرمایه‌گذاران Infinity Ventures Crypto نیز هست.

دن پیش از ورود به صنعت بازی در سال 2013، نقش‌های رهبری بین‌المللی در صنایع مالی و فناوری را بر عهده داشته است. او به Riot Games پیوست و ابتدا مسئولیت انتشار بین‌المللی را برعهده گرفت، سپس تیم‌های زیرساخت‌و توسعۀ جهانی را پیش از شروع عملیات رهبری کرد.

حامیان و همکاران YGG SEA

با توجه به رابطۀ شاخۀ ج.ش.آ YGG با خودYGG مشکل و کمبودی از نظر حامی و همکار برای آنها وجود ندارد. YGG از زمان شکل‌گیری در نوامبر 2022 پشتیبانی شرکت‌هایی همچون Delphi Digital، Bitkraft و 16z را داشته که موجب شده به یکی از اولین سرمایه‌گذاری‌های آسیایی Andreessen Horowitz در زمینۀ کریپتو بدل شود.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

جمع‌بندی

YGG پدیده‌ای را در فضای بازی‌های درآمدزا ایجاد کرده و فرصت‌هایی را برای مشارکت جهانی در NFT و بازی‌های بلاکچین فراهم کرده که پیش از این برای میلیون‌ها نفر بازیکن در سراسر جهان غیرقابل دسترسی بود.

به راستی نمی‌دانم که کسی انتظار این رشد بزرگ و ناگهانی YGG در این مدت زمان کوتاه را داشت یا نه. اما دیدن اینکه چطور این تیم تکامل پیدا کرد و چه دستاوردهایی داشت واقعاً الهام بخش است.

بررسی بازی های بلاکچینی جنوب شرق آسیا (YGG SEA)

از آنجایی که YGG به یک نهاد بزرگ در سطح جهان بدل شده، تاسیس یک سازمان کوچک منطقه‌ای مانند YGG SEA منطقی و هوشمندانه به نظر می‌رسد. زیرا این زیرشاخه یک تجربۀ و خدمت بومی و تخصصی ارائه می‌دهد که تنها توسط افراد بومی، که تجربۀ خاصی دارند، درک می‌شود.

در مورد شکست اولین شعبۀ کافی شاپ استارباکس در چین ( تاسیس‌شده در 1999) داستان جالبی وجود دارد. عامل اصلی شکست آنها نداشتن تحقیقات اکتشافی کافی و درک نکردن سنت‌ها و نیازهای مردم بومی بود.

شرکت استارباکس گمان کرده بود به این دلیل که در غرب جهان بسیار پرطرفدار است، در بازار چین نیز با آغوش باز از آنها استقبال خواهد شد.

این مفروضات، به‌جای تلاش برای درک عمیق‌تر بازار محلی، موجب شد تا شرکت در 9 سال اول فعالیت در این منطقه متحمل ضرر مالی شود. بسیاری از سرمایه‌گذران اولین اشتباه را به کار گیری یک مدیر آمریکایی برای مدیریت عملیات در چین می‌دانستند.

پس از وقوع این شکست مشخص شد که مردم بومی همواره چای را به دیگر نوشیدنی‌ها ترجیح می‌دهند.

پیامد کاری که YGG با تاسیس یک زیرشاخۀ محلی می‌کند، مدیریت‌پذیرتر کردن سازمان و انعطاف‌پذیرتر کردن آن است که موجب می‌شود شرایط خاص بومی درک شود. نه مانند اشتباه استارباکس که تلاش میکرد میخ مربع را در سوراخ دایره‌ای جا بدهد!

این مسئله نه تنها برای خود سازمان بهتر است، بلکه برای جمعیت کاربران بومی جنوب شرق آسیا نیز بهتر است زیرا اکنون سارمان قادر است داستان‌ها، بازی‌ها و جوایزی متناسب با انتظارات مردم بومی ارائه کند.

همۀ ما دوست داریم با چیزهایی که با آن‌ها آشناییم سرو کار داشته باشیم. راه دوری نرویم، مثلا به فروش بازی‌های ویدیویی نگاهی بیاندازیم. بازی‌های فیفا در اروپا بسیار پرفروش هستند اما آنهایی که در آمریکای شمالی بازی‌های مربوط به فوتبال انجام می‌دهند زیاد نیستند.

در مقابل بازی‌های NFL ( راگبی) و هاکی روی یخ در آمریکا پرفروش هستند؛ در حالی در کشورهای آسیایی به ندرت خریده می‌شوند.

ایجاد فرصتی جهت مدیریت یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز، ایجاد شبکه میان کارآفرینان و مشاغل بومی، ایجاد یک اجتماع از مردم بومی و برای مردم بومی، علاوه بر اینکه روند عملیات را مدیریت‌پذیرتر می‌کند، مطمئناً تجربه‌ای بهتر و احتمال موفقیت بالاتر را برای همگان فراهم می‌کند.

من، نعیم حشم بان، بسیار مشتاق هستم که از نزدیک و با دقت روند گسترش جهانیYGG را دنبال کنم.

جهت دیدن بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال به سایت نعیم حشم بان مراجعه فرمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 114

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1143
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 103
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 359
  • بازدید ماه : 3257
  • بازدید سال : 7301
  • بازدید کلی : 265262
  • کدهای اختصاصی