loading...

سدان

بازدید : 347
سه شنبه 9 فروردين 1401 زمان : 19:58

صرافی بایننس بزرگترین صرافی دیجیتالی دنیا از نظر حجم معاملات است و به یکی از سودآورترین و پر سرعت ترین استارت آپ ها از نظر رشد در طول تاریخ مبدل شده است. اما این صرافی چیزی بسیار فراتر از یک محیط ساده برای معاملات است. پروژه های متعدد و موفقی عرضه اولیه توکن های خود را از طریق پلتفرم لانچ پد بایننس به کاربران جهان کریپتو معرفی کرده اند. با ورود این پروژه‌ها، سرمایه‌گذاران و توسعه دهندگان در حوزه رمزنگاری، روز به روز به این پلتفرم علاقه مندتر شده اند.

در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می توان از جایگاه کاربر یا پروژه، به پلتفرم لانچ پد دسترسی پیدا کرد. همچنین به بررسی عملکرد پروژه‌های قبلی می‌پردازیم و دلایل موفقیت این پلتفرم را بر می شماریم.

بایننس چیست؟

بایننس را می توان نماد پیشرفت در دنیای کریپتو نامید که با گسترش خود و اضافه کردن خدمات و محصولات، توانسته جایگاه خود را در تمام جهان به اثبات برساند.

بایننس اکوسیستمی از خدمات کامل و متنوع را فراهم ساخته و هدف آنها تبدیل شدن به تنها مقصد در صنعت دیفای (اقتصاد غیر متمرکز) می باشد. شعار و رویای آنها "افزایش آزادی مالی به طور جهانی" ( البته اگر کشورهای تحریمی مثل ایران رو ممنوع الفعالیت نمیکرد بیشتر قابل قبول بود این شعار پوچ ) است و با چنین دیدگاهی، این تیم به بهترین نحو خدمات خود را ارائه کرده است.

بایننس جوامع مختلف را مخاطب خود می شمارد و خدماتش هم اکنون به دو زبان پرمخاطب انگلیسی و چینی در دسترس است و قصد استخدام مترجم زبان های دیگر را در دستور کار دارد. البته این یکی از عناوین شغلی است که می‌توانید در بایننس به آن مشغول شوید.

این صرافی آمار خیره کننده در تعداد تراکنش‌ها دارد و عدد آن به 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه می رسد. این سرعت در تراکنش، تجربه فوق العاده ای را برای کاربران به ارمغان می آورد. کاربران بایننس حدود ۱۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود و حجم معاملاتش به ۲ میلیارد دلار در شبانه روز می رسد.

زنجیره اصلی بایننس و زنجیره هوشمند آن ( Binance Chain & Binance Smart Chain )

زنجیره اصلی بایننس برای میزبانی از توکن bnb ساخته شد تا تراکنش‌های صرافی غیرمتمرکز بایننس را مدیریت کند. برای دستیابی به مقیاس پذیری حداکثری و جلوگیری از هجوم کاربران به سمت زنجیره اتریوم، زنجیره اصلی بایننس از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کند و به جای آن، تصمیم گرفته شد تا زنجیره ای هوشمند، موازی با زنجیره اصلی پیاده سازی شود

این زنجیره هوشمند پلتفرمی سازگار با قراردادهای هوشمند است و توسعه دهندگان می توانند رمزارزها و برنامه‌های غیر متمرکز خود را روی آن پیاده سازی کنند. متخصصان این حوزه می توانند از ماشین مجازی اتریوم (EVM) برای اجرای پرسرعت برنامه‌های خود در بلاک چین های سازگار بهره ببرند.

زنجیره هوشمند بایننس هزینه تراکنش‌ کمتری نسبت به اتریوم دارد. این شبکه قابلیت هایی از جمله استیک کردن (staking) برای توکن bnb و ابزارهای دیفای میان زنجیره‌ای را برای توسعه دهندگانش فراهم ساخته است.

توکن BNB

این توکن هزینه تراکنش در شبکه و اجرای قراردادهای هوشمند (gas) را برعهده داشته و نقش کلیدی در ساز و کار شبکه بایننس ایفا می‌کند. هولد کردن (نگه داشتن به مدت طولانی) توکن bnb در حساب کاربری بایننس، به شما امکان استفاده از آن برای تخفیف در هزینه‌های صرافی را فراهم می‌کند. با انجام این کار شما در سال اول هولد کردن، ۵۰ درصد تخفیف نسبت به هزینه تراکنش‌های معمول را تجربه خواهید کرد.

علاوه بر موارد فوق، هولدرهای bnb برای ایردراپ ها (air drop) و دسترسی های اولیه در عرضه‌هایی که از طریق لانچ پد انجام می شود، حق تقدم به دست می‌آورند.

این روش بسیار ساده است و ایردراپ های توکن های قبلی سودآوری بالای آنها را ثابت کرده است. خود توکن bnb در زمان نوشتن این مقاله حدود 600 دلار قیمت دارد و امید می‌رود با پیش‌بینی‌های انجام شده، بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹۰ دلار را در نوردد.

کارگزاری

قسمت کارگزاری بایننس، بالاترین کمیسیون ممکن را به شرکای خود ارائه می‌کند. همچنین به وسیله API های کاربردی، استراتژی‌های قابل شخصی سازی و پشتیبانی از انواع کیف پول‌های دیجیتالی، این بخش نظر سرمایه گذاران کلان، توسعه دهندگان و کاربران معمولی را به خود جذب کرده است.

خیریه

این صرافی پیشتاز کریپتویی، بنیانگذار استفاده از فناوری بلاک چین برای منافع عمومی است. بر اساس وبلاگ سایت بایننس، یکی از اقدامات خیرخواهانه آنها تأمین هزینه برای بازسازی کلیسای نوتردام پاریس در کشور فرانسه، بعد از آتش سوزی مهیب بوده است.

خیریه بایننس مبلغ ۶۰ هزار دلار را به سازمان مرمت بناهای تاریخی فرانسه اهدا کرده بود که این هزینه برای بازسازی نقاشی معروفی صرف شد که در آن شعرهایی در ستایش مریم مقدس به تصویر کشیده شده بود.

فضای ابری

کارآفرینان هم اکنون می توانند کسب و کار کریپتویی خود را در عرض چند دقیقه به فضای ابری بایننس منتقل کنند و با استفاده از امنیت و نقدینگی بالای بایننس، می توانند محصولات و خدمات کریپتویی خود را به سرتاسر جهان عرضه کنند.

بایننس امکان راه اندازی کسب و کار بر پایه فضای ابری را برای همه افراهم فراهم کرده است، اما بهتر از قبل شروع، برای درک بهتر از خدمات و طرح کسب و کاری خود روی این فضا، مشاوره اولیه ای داشته باشید.

صرافی غیر متمرکز (DEX)

قطعا صرافی متمرکز بایننس در دنیای کریپتو از لحاظ حجم معاملات، رتبه اول را در اختیار دارد. اما آنها از اهمیت وجود صرافی غیرمتمرکز غافل نمانده اند و سرویسی را در همین حوزه راه اندازی کرده اند. در این بستر کاربران می توانند به وسیله قراردادهای هوشمند به طور مستقیم با یکدیگر به معامله بپردازند و تمام اطلاعات محرمانه حساب کاربری شان را با خیال راحت، در اختیار خود داشته باشد.

آزمایشگاه ها (Labs)

آزمایشگاه‌های بایننس را می توان "مراکز رشد فناوری بلاکچین" نامید و به عنوان دست یاری کننده اکوسیستم، آن را برشمرد. آزمایشگاه‌های بایننس روی تیم‌های توسعه‌دهنده پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا باور دارند که این کار تأثیر مثبت و طولانی مدتی بر صنعت بلاکچین خواهد داشت.

دیگر قسمت های اکوسیستم بایننس شامل واحد تحقیقات، آکادمی، لانچ پول و در آخر هم لانچ‌پد می باشد که موضوع بحث امروز ماست.

لانچ پد بایننس چیست؟

تاکنون پلتفرم لانچ پد بایننس ۲۴ پروژه تکمیل شده و ۶ پروژه در حال اجرا را با موفقیت عرضه کرده است. به گفته خود باینس "لانچ پد بخش چشمگیری از برنامه جامع حمایتی در مبحث استارتاپ‌های بلاکچینی است".

وقتی که پروژه ای در لانچ پد پذیرفته می‌شود، از حمایت بزرگترین صرافی کریپتویی برای عرضه اولیه توکن خود برخوردار می‌شود. این عرضه از طریق نسخه مشابه ولی بهبود یافته ای از فرآیند ICO (عرضه اولیه کوین و توکن) انجام می پذیرد.

اما در مدل جدید نکته بسیار مهمی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد و آن، ارزیابی و تایید پروژه‌ها توسط لانچ پد قبل از فهرست شدن می باشد. بایننس این مدل عرضه را IEO (عرضه اولیه در صرافی) می نامند.

در حال حاضر اعلام درخواست برای عضویت در لانچ پد برای مدیران پروژه و توسعه دهندگانی که به دنبال بزرگترین عرضه در جهان کریپتو برای خود هستند، امکان پذیر است.

چگونه به لانچ پد دسترسی پیدا کنیم: برای پروژه ها

برای افرادی که قصد شرکت در پلتفرم لانچ‌پد را دارند، لینکی برای ایجاد فرم درخواست وجود دارد. در این فرم باید مشخصات شرکت و پروژه خود به همراه اطلاعات فردی مرتبط با قرارداد را وارد کنید.

قبل از اقدام به ثبت‌نام مطمئن شوید که همه اسناد و مدارک مربوطه و مقداری وقت آزاد برای تکمیل فرم ثبت نام داشته باشید.

قبل از اینکه پروژه ها تایید و در لانچ پد لیست شوند، باید مورد بررسی و تحقیقات ویژه ای قرار بگیرند. این بازرسی‌ها شامل مدل کسب و کار توکن، گواهی ها و حسابرسی های مالی، تاریخچه مختصری از تیم و روند توسعه پروژه می‌شود.

عوامل کلیدی که بایننس قبل از لیست کردن پروژه به دنبال آن هاست، اطمینان از رسیدن به مرحله بلوغ پروژه از لحاظ توسعه و ارائه ساز و کاری مقیاس پذیر تا مقداری قابل قبول می باشد.

علاوه بر آن بایننس به پروژه‌هایی که کارکرد و منافع ناب و تازه ای را به طیف گسترده ای از جامعه کریپتو می‌رسانند، علاقه به خصوصی دارد. اگر پروژه از مراحل تایید با موفقیت عبور کنند و انتخاب شود، سپس در لانچ‌پد لیست می‌شود و در معرض تمامی کاربران این اکوسیستم برای بررسی و سرمایه گذاری های احتمالی قرار می‌گیرد.

چگونه به لانچ پد دسترسی پیدا کنیم: برای کاربران

برای کاربران بایننسی که قصد شرکت در IEO ها را دارند، مراحل ساده ای باید طی شود. اول باید در بایننس حساب کاربری بسازید و فرآیند شناسایی مشتری (KYC) را قبل از ورود طی کنید. در مرحله دوم باید مقداری توکن BNB را در حساب خود شارژ کنید تا امکان شرکت در لانچ پد را داشته باشید.

لاتاری لانچ پد

لاتاری در لانچ پد بایننس، به شکلی محبوب در تقسیم عادلانه توکن های این پلتفرم مبدل شده است. قبل تر توکن های پروژه ها اینگونه عرضه می شد که هر کسی که زودتر اقدام به خرید می کرد در صف خرید نوبتی، جلوتر قرار می‌گرفت. به دلیل افزایش تعداد کاربران و تصمیم به عادلانه بودن تقسیم، بایننس فرآیند تقسیم توکن ها را بروزرسانی کرد و فرمت لاتاری که در ادامه توضیح خواهیم داد را اجرا نمود.

وقتی که IEO جدید معرفی می شود، تصویر لحظه ای از مقدار ذخیره شده توکن BNB در حساب‌های کاربران، در مدت زمان مشخصی گرفته می شود. این مدت زمان می‌تواند برای هر عرضه متفاوت باشد.

بلافاصله بعد از پایان مدت زمان نگهداری توکن BNB، دکمه "بلیط استحقاق یا claim tickets" در حساب های کاربری به مدت ۲۴ ساعت نمایش داده می شود تا به این وسیله، کسانی که می‌خواهند در لاتاری شرکت کنند بلیط خود را دریافت کنند.

بعد از آن لاتاری برگزار شده و برندگان به صورت خودکار می توانند در ازای توکن‌های BNB خود در IEO شرکت کنند. تمامی این مراحل به راحتی و سریع رخ می‌دهند و تجربه کاربری بی نظیری را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آینده دار رقم می‌زند.

هولدرهای توکن BNB

کاربر بایننسی که در حساب کاربری خود توکن BNB داشته باشند، می‌توانند برای فروش ویژه و ایردراپ توکن ها واجد شرایط شناخته شوند. این توکن ها معمولا مربوط به پروژه‌هایی است که اکوسیستم بایننس در آنها شراکت دارد، مانند توکن SXP که مربوط به پروژه سوییپ بود و به صورت ایردراپ عرضه شد. مقدار این ایردراپ ها بسته به تعداد توکن های BNB هولد شده شما دارد.

اضافه شدن توکن ها به حساب کاربری به صورت خودکار انجام می پذیرد. رخ دادن چنین ایردراپ هایی تضمینی نیستند و برنامه منظمی برای آنها وجود ندارد. بایننس همچنین ایردراپ هایی برای هولدرهای توکن های شریک با بایننس نیز عرضه می‌کند.

برای مثال در سال ۲۰۱۸ کسانی که توکن bnb و neo را در حساب کاربری خود نگه داشته بودند، ایردراپ هایی از توکن های ONT و BCPT دریافت کردند. کاربران می‌توانند توکن های جدید را هولد کنند یا آن را به BNB یا دیگر دارایی‌های کریپتویی دلخواه شان تبدیل کنند.

پروژه های موفق لانچ پد

اولین پروژه ای که بر روی لانچ پد بایننس راه اندازی شد، بیت تورنت نام داشت که پلتفرمی برای اشتراک گذاری شخص به شخص بود. فروش این پروژه بسیار موفق بود و در کمتر از ۱۵ ثانیه 7.2 میلیون دلار فروش داشت. بعد از آن عرضه پروژه FETCH AI بود که در تاریخ کریپتو بی‌سابقه بود و تنها در ۱۰ ثانیه، 6 میلیون دلار از آن فروش رفت.

علاوه بر مسائل مالی، لانچ پد بایننس موفق شده است که طی سال‌های اخیر پروژه های موفق و با اعتباری را به جهان کریپتو معرفی کند. از جمله این دستاوردها می‌توان به شبکه Matic، CELERو ELROND اشاره کرد.

بَند پروتکل نهمین پروژه ای بود که در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹، روی لانچ پد عرضه شد، توکن بَند افزایش قیمت های نجومی را در تابستان بعد از آن تجربه کرد و به موفق ترین اوراکل بعد از چِین لینک تبدیل شد.

پروژه ها به چندین اوراکل نیاز دارند، مانند پپسی و کوکاکولا که هر کدام طیف ذائقه ای خاصی از مشتریان شان را ارضاء می کنند. بند پروتوکل به عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه های ارایه شده توسط لانچ پد بایننس تاکنون، توانست در آگوست سال ۲۰۲۰ در صرافی کوین بیس پرو لیست شود.

از دیگر پروژه های موفق این پلتفرم می‌توان kava را نام برد که مدتی بعد از بند پروتکل عرضه شد. کاوا برنده پروژه برتر عرضه شده در لانچ پد سال ۲۰۲۰ بایننس شد. اینجِکتیو پروتکل هم چشم بسیاری از سرمایه‌گذاران را گرفت، زیرا اولین پروژه از آزمایشگاه‌های بایننس بود که از لانچ پد نیز استفاده می‌کرد.

خلاصه ای از پلتفرم لانچ پد بایننس

چانگ پِنگ ژائو (با نام مستعار CZ) مدیرعامل بایننس وظیفه شگرفی را در ساختن و عرضه بزرگترین برند در دنیای کریپتو را انجام داده است. علاوه بر ارائه صرافی برای خرید و فروش دارایی های رمزنگاری شده، این تیم یکی از موفق‌ترین سکوهای پرتاب استارتاپ های کریپتویی را به جهان عرضه کرده است.

لانچ پد بایننس ثابت کرده که برترین مدل عرضه توکن یعنی IEO را در اختیار دارد و سند آن هم فروش رفتن توکن ها در عرض چند ثانیه است.

در آخر بگویم که این مقاله توصیه مالی و سرمایه‌گذاری نیست، اما در نظر داشتن این موضوع خالی از لطف نیست که پروژه های عرضه شده توسط لانچ پد، عرضه هم کنون صدها میلیون دلار ارزش دارند.

متاسفانه به دلیل قوانین محلی و دستورالعمل‌های رگولاتوری، کشورها و مناطقی مانند کشور خودمان ایران هستند که حق عضویت و شرکت در این پلتفرم و کل مجموعه بایننس را ندارند این کشورها شامل بلاروس، جمهوری دموکراتیک کنگو، کوبا، عراق، چین، کره شمالی، سوریه، سودان، ایالات متحده آمریکا و مناطق تحت نفوذ آن ( یعنی ساموآ آمریکایی، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و جزایر ویرجین) زیمباوه و در آخر هم کشور عزیزمان ایران نیز می‌شود.

جهت دیدن آموزش ارز دیجیتال به زبان ساده به سایت حشم بان مراجعه فرمایید.

صرافی بایننس بزرگترین صرافی دیجیتالی دنیا از نظر حجم معاملات است و به یکی از سودآورترین و پر سرعت ترین استارت آپ ها از نظر رشد در طول تاریخ مبدل شده است. اما این صرافی چیزی بسیار فراتر از یک محیط ساده برای معاملات است. پروژه های متعدد و موفقی عرضه اولیه توکن های خود را از طریق پلتفرم لانچ پد بایننس به کاربران جهان کریپتو معرفی کرده اند. با ورود این پروژه‌ها، سرمایه‌گذاران و توسعه دهندگان در حوزه رمزنگاری، روز به روز به این پلتفرم علاقه مندتر شده اند.

در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می توان از جایگاه کاربر یا پروژه، به پلتفرم لانچ پد دسترسی پیدا کرد. همچنین به بررسی عملکرد پروژه‌های قبلی می‌پردازیم و دلایل موفقیت این پلتفرم را بر می شماریم.

بایننس چیست؟

بایننس را می توان نماد پیشرفت در دنیای کریپتو نامید که با گسترش خود و اضافه کردن خدمات و محصولات، توانسته جایگاه خود را در تمام جهان به اثبات برساند.

بایننس اکوسیستمی از خدمات کامل و متنوع را فراهم ساخته و هدف آنها تبدیل شدن به تنها مقصد در صنعت دیفای (اقتصاد غیر متمرکز) می باشد. شعار و رویای آنها "افزایش آزادی مالی به طور جهانی" ( البته اگر کشورهای تحریمی مثل ایران رو ممنوع الفعالیت نمیکرد بیشتر قابل قبول بود این شعار پوچ ) است و با چنین دیدگاهی، این تیم به بهترین نحو خدمات خود را ارائه کرده است.

بایننس جوامع مختلف را مخاطب خود می شمارد و خدماتش هم اکنون به دو زبان پرمخاطب انگلیسی و چینی در دسترس است و قصد استخدام مترجم زبان های دیگر را در دستور کار دارد. البته این یکی از عناوین شغلی است که می‌توانید در بایننس به آن مشغول شوید.

این صرافی آمار خیره کننده در تعداد تراکنش‌ها دارد و عدد آن به 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه می رسد. این سرعت در تراکنش، تجربه فوق العاده ای را برای کاربران به ارمغان می آورد. کاربران بایننس حدود ۱۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود و حجم معاملاتش به ۲ میلیارد دلار در شبانه روز می رسد.

زنجیره اصلی بایننس و زنجیره هوشمند آن ( Binance Chain & Binance Smart Chain )

زنجیره اصلی بایننس برای میزبانی از توکن bnb ساخته شد تا تراکنش‌های صرافی غیرمتمرکز بایننس را مدیریت کند. برای دستیابی به مقیاس پذیری حداکثری و جلوگیری از هجوم کاربران به سمت زنجیره اتریوم، زنجیره اصلی بایننس از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کند و به جای آن، تصمیم گرفته شد تا زنجیره ای هوشمند، موازی با زنجیره اصلی پیاده سازی شود

این زنجیره هوشمند پلتفرمی سازگار با قراردادهای هوشمند است و توسعه دهندگان می توانند رمزارزها و برنامه‌های غیر متمرکز خود را روی آن پیاده سازی کنند. متخصصان این حوزه می توانند از ماشین مجازی اتریوم (EVM) برای اجرای پرسرعت برنامه‌های خود در بلاک چین های سازگار بهره ببرند.

زنجیره هوشمند بایننس هزینه تراکنش‌ کمتری نسبت به اتریوم دارد. این شبکه قابلیت هایی از جمله استیک کردن (staking) برای توکن bnb و ابزارهای دیفای میان زنجیره‌ای را برای توسعه دهندگانش فراهم ساخته است.

توکن BNB

این توکن هزینه تراکنش در شبکه و اجرای قراردادهای هوشمند (gas) را برعهده داشته و نقش کلیدی در ساز و کار شبکه بایننس ایفا می‌کند. هولد کردن (نگه داشتن به مدت طولانی) توکن bnb در حساب کاربری بایننس، به شما امکان استفاده از آن برای تخفیف در هزینه‌های صرافی را فراهم می‌کند. با انجام این کار شما در سال اول هولد کردن، ۵۰ درصد تخفیف نسبت به هزینه تراکنش‌های معمول را تجربه خواهید کرد.

علاوه بر موارد فوق، هولدرهای bnb برای ایردراپ ها (air drop) و دسترسی های اولیه در عرضه‌هایی که از طریق لانچ پد انجام می شود، حق تقدم به دست می‌آورند.

این روش بسیار ساده است و ایردراپ های توکن های قبلی سودآوری بالای آنها را ثابت کرده است. خود توکن bnb در زمان نوشتن این مقاله حدود 600 دلار قیمت دارد و امید می‌رود با پیش‌بینی‌های انجام شده، بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹۰ دلار را در نوردد.

کارگزاری

قسمت کارگزاری بایننس، بالاترین کمیسیون ممکن را به شرکای خود ارائه می‌کند. همچنین به وسیله API های کاربردی، استراتژی‌های قابل شخصی سازی و پشتیبانی از انواع کیف پول‌های دیجیتالی، این بخش نظر سرمایه گذاران کلان، توسعه دهندگان و کاربران معمولی را به خود جذب کرده است.

خیریه

این صرافی پیشتاز کریپتویی، بنیانگذار استفاده از فناوری بلاک چین برای منافع عمومی است. بر اساس وبلاگ سایت بایننس، یکی از اقدامات خیرخواهانه آنها تأمین هزینه برای بازسازی کلیسای نوتردام پاریس در کشور فرانسه، بعد از آتش سوزی مهیب بوده است.

خیریه بایننس مبلغ ۶۰ هزار دلار را به سازمان مرمت بناهای تاریخی فرانسه اهدا کرده بود که این هزینه برای بازسازی نقاشی معروفی صرف شد که در آن شعرهایی در ستایش مریم مقدس به تصویر کشیده شده بود.

فضای ابری

کارآفرینان هم اکنون می توانند کسب و کار کریپتویی خود را در عرض چند دقیقه به فضای ابری بایننس منتقل کنند و با استفاده از امنیت و نقدینگی بالای بایننس، می توانند محصولات و خدمات کریپتویی خود را به سرتاسر جهان عرضه کنند.

بایننس امکان راه اندازی کسب و کار بر پایه فضای ابری را برای همه افراهم فراهم کرده است، اما بهتر از قبل شروع، برای درک بهتر از خدمات و طرح کسب و کاری خود روی این فضا، مشاوره اولیه ای داشته باشید.

صرافی غیر متمرکز (DEX)

قطعا صرافی متمرکز بایننس در دنیای کریپتو از لحاظ حجم معاملات، رتبه اول را در اختیار دارد. اما آنها از اهمیت وجود صرافی غیرمتمرکز غافل نمانده اند و سرویسی را در همین حوزه راه اندازی کرده اند. در این بستر کاربران می توانند به وسیله قراردادهای هوشمند به طور مستقیم با یکدیگر به معامله بپردازند و تمام اطلاعات محرمانه حساب کاربری شان را با خیال راحت، در اختیار خود داشته باشد.

آزمایشگاه ها (Labs)

آزمایشگاه‌های بایننس را می توان "مراکز رشد فناوری بلاکچین" نامید و به عنوان دست یاری کننده اکوسیستم، آن را برشمرد. آزمایشگاه‌های بایننس روی تیم‌های توسعه‌دهنده پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا باور دارند که این کار تأثیر مثبت و طولانی مدتی بر صنعت بلاکچین خواهد داشت.

دیگر قسمت های اکوسیستم بایننس شامل واحد تحقیقات، آکادمی، لانچ پول و در آخر هم لانچ‌پد می باشد که موضوع بحث امروز ماست.

لانچ پد بایننس چیست؟

تاکنون پلتفرم لانچ پد بایننس ۲۴ پروژه تکمیل شده و ۶ پروژه در حال اجرا را با موفقیت عرضه کرده است. به گفته خود باینس "لانچ پد بخش چشمگیری از برنامه جامع حمایتی در مبحث استارتاپ‌های بلاکچینی است".

وقتی که پروژه ای در لانچ پد پذیرفته می‌شود، از حمایت بزرگترین صرافی کریپتویی برای عرضه اولیه توکن خود برخوردار می‌شود. این عرضه از طریق نسخه مشابه ولی بهبود یافته ای از فرآیند ICO (عرضه اولیه کوین و توکن) انجام می پذیرد.

اما در مدل جدید نکته بسیار مهمی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد و آن، ارزیابی و تایید پروژه‌ها توسط لانچ پد قبل از فهرست شدن می باشد. بایننس این مدل عرضه را IEO (عرضه اولیه در صرافی) می نامند.

در حال حاضر اعلام درخواست برای عضویت در لانچ پد برای مدیران پروژه و توسعه دهندگانی که به دنبال بزرگترین عرضه در جهان کریپتو برای خود هستند، امکان پذیر است.

چگونه به لانچ پد دسترسی پیدا کنیم: برای پروژه ها

برای افرادی که قصد شرکت در پلتفرم لانچ‌پد را دارند، لینکی برای ایجاد فرم درخواست وجود دارد. در این فرم باید مشخصات شرکت و پروژه خود به همراه اطلاعات فردی مرتبط با قرارداد را وارد کنید.

قبل از اقدام به ثبت‌نام مطمئن شوید که همه اسناد و مدارک مربوطه و مقداری وقت آزاد برای تکمیل فرم ثبت نام داشته باشید.

قبل از اینکه پروژه ها تایید و در لانچ پد لیست شوند، باید مورد بررسی و تحقیقات ویژه ای قرار بگیرند. این بازرسی‌ها شامل مدل کسب و کار توکن، گواهی ها و حسابرسی های مالی، تاریخچه مختصری از تیم و روند توسعه پروژه می‌شود.

عوامل کلیدی که بایننس قبل از لیست کردن پروژه به دنبال آن هاست، اطمینان از رسیدن به مرحله بلوغ پروژه از لحاظ توسعه و ارائه ساز و کاری مقیاس پذیر تا مقداری قابل قبول می باشد.

علاوه بر آن بایننس به پروژه‌هایی که کارکرد و منافع ناب و تازه ای را به طیف گسترده ای از جامعه کریپتو می‌رسانند، علاقه به خصوصی دارد. اگر پروژه از مراحل تایید با موفقیت عبور کنند و انتخاب شود، سپس در لانچ‌پد لیست می‌شود و در معرض تمامی کاربران این اکوسیستم برای بررسی و سرمایه گذاری های احتمالی قرار می‌گیرد.

چگونه به لانچ پد دسترسی پیدا کنیم: برای کاربران

برای کاربران بایننسی که قصد شرکت در IEO ها را دارند، مراحل ساده ای باید طی شود. اول باید در بایننس حساب کاربری بسازید و فرآیند شناسایی مشتری (KYC) را قبل از ورود طی کنید. در مرحله دوم باید مقداری توکن BNB را در حساب خود شارژ کنید تا امکان شرکت در لانچ پد را داشته باشید.

لاتاری لانچ پد

لاتاری در لانچ پد بایننس، به شکلی محبوب در تقسیم عادلانه توکن های این پلتفرم مبدل شده است. قبل تر توکن های پروژه ها اینگونه عرضه می شد که هر کسی که زودتر اقدام به خرید می کرد در صف خرید نوبتی، جلوتر قرار می‌گرفت. به دلیل افزایش تعداد کاربران و تصمیم به عادلانه بودن تقسیم، بایننس فرآیند تقسیم توکن ها را بروزرسانی کرد و فرمت لاتاری که در ادامه توضیح خواهیم داد را اجرا نمود.

وقتی که IEO جدید معرفی می شود، تصویر لحظه ای از مقدار ذخیره شده توکن BNB در حساب‌های کاربران، در مدت زمان مشخصی گرفته می شود. این مدت زمان می‌تواند برای هر عرضه متفاوت باشد.

بلافاصله بعد از پایان مدت زمان نگهداری توکن BNB، دکمه "بلیط استحقاق یا claim tickets" در حساب های کاربری به مدت ۲۴ ساعت نمایش داده می شود تا به این وسیله، کسانی که می‌خواهند در لاتاری شرکت کنند بلیط خود را دریافت کنند.

بعد از آن لاتاری برگزار شده و برندگان به صورت خودکار می توانند در ازای توکن‌های BNB خود در IEO شرکت کنند. تمامی این مراحل به راحتی و سریع رخ می‌دهند و تجربه کاربری بی نظیری را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آینده دار رقم می‌زند.

هولدرهای توکن BNB

کاربر بایننسی که در حساب کاربری خود توکن BNB داشته باشند، می‌توانند برای فروش ویژه و ایردراپ توکن ها واجد شرایط شناخته شوند. این توکن ها معمولا مربوط به پروژه‌هایی است که اکوسیستم بایننس در آنها شراکت دارد، مانند توکن SXP که مربوط به پروژه سوییپ بود و به صورت ایردراپ عرضه شد. مقدار این ایردراپ ها بسته به تعداد توکن های BNB هولد شده شما دارد.

اضافه شدن توکن ها به حساب کاربری به صورت خودکار انجام می پذیرد. رخ دادن چنین ایردراپ هایی تضمینی نیستند و برنامه منظمی برای آنها وجود ندارد. بایننس همچنین ایردراپ هایی برای هولدرهای توکن های شریک با بایننس نیز عرضه می‌کند.

برای مثال در سال ۲۰۱۸ کسانی که توکن bnb و neo را در حساب کاربری خود نگه داشته بودند، ایردراپ هایی از توکن های ONT و BCPT دریافت کردند. کاربران می‌توانند توکن های جدید را هولد کنند یا آن را به BNB یا دیگر دارایی‌های کریپتویی دلخواه شان تبدیل کنند.

پروژه های موفق لانچ پد

اولین پروژه ای که بر روی لانچ پد بایننس راه اندازی شد، بیت تورنت نام داشت که پلتفرمی برای اشتراک گذاری شخص به شخص بود. فروش این پروژه بسیار موفق بود و در کمتر از ۱۵ ثانیه 7.2 میلیون دلار فروش داشت. بعد از آن عرضه پروژه FETCH AI بود که در تاریخ کریپتو بی‌سابقه بود و تنها در ۱۰ ثانیه، 6 میلیون دلار از آن فروش رفت.

علاوه بر مسائل مالی، لانچ پد بایننس موفق شده است که طی سال‌های اخیر پروژه های موفق و با اعتباری را به جهان کریپتو معرفی کند. از جمله این دستاوردها می‌توان به شبکه Matic، CELERو ELROND اشاره کرد.

بَند پروتکل نهمین پروژه ای بود که در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹، روی لانچ پد عرضه شد، توکن بَند افزایش قیمت های نجومی را در تابستان بعد از آن تجربه کرد و به موفق ترین اوراکل بعد از چِین لینک تبدیل شد.

پروژه ها به چندین اوراکل نیاز دارند، مانند پپسی و کوکاکولا که هر کدام طیف ذائقه ای خاصی از مشتریان شان را ارضاء می کنند. بند پروتوکل به عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه های ارایه شده توسط لانچ پد بایننس تاکنون، توانست در آگوست سال ۲۰۲۰ در صرافی کوین بیس پرو لیست شود.

از دیگر پروژه های موفق این پلتفرم می‌توان kava را نام برد که مدتی بعد از بند پروتکل عرضه شد. کاوا برنده پروژه برتر عرضه شده در لانچ پد سال ۲۰۲۰ بایننس شد. اینجِکتیو پروتکل هم چشم بسیاری از سرمایه‌گذاران را گرفت، زیرا اولین پروژه از آزمایشگاه‌های بایننس بود که از لانچ پد نیز استفاده می‌کرد.

خلاصه ای از پلتفرم لانچ پد بایننس

چانگ پِنگ ژائو (با نام مستعار CZ) مدیرعامل بایننس وظیفه شگرفی را در ساختن و عرضه بزرگترین برند در دنیای کریپتو را انجام داده است. علاوه بر ارائه صرافی برای خرید و فروش دارایی های رمزنگاری شده، این تیم یکی از موفق‌ترین سکوهای پرتاب استارتاپ های کریپتویی را به جهان عرضه کرده است.

لانچ پد بایننس ثابت کرده که برترین مدل عرضه توکن یعنی IEO را در اختیار دارد و سند آن هم فروش رفتن توکن ها در عرض چند ثانیه است.

در آخر بگویم که این مقاله توصیه مالی و سرمایه‌گذاری نیست، اما در نظر داشتن این موضوع خالی از لطف نیست که پروژه های عرضه شده توسط لانچ پد، عرضه هم کنون صدها میلیون دلار ارزش دارند.

متاسفانه به دلیل قوانین محلی و دستورالعمل‌های رگولاتوری، کشورها و مناطقی مانند کشور خودمان ایران هستند که حق عضویت و شرکت در این پلتفرم و کل مجموعه بایننس را ندارند این کشورها شامل بلاروس، جمهوری دموکراتیک کنگو، کوبا، عراق، چین، کره شمالی، سوریه، سودان، ایالات متحده آمریکا و مناطق تحت نفوذ آن ( یعنی ساموآ آمریکایی، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و جزایر ویرجین) زیمباوه و در آخر هم کشور عزیزمان ایران نیز می‌شود.

جهت دیدن آموزش ارز دیجیتال به زبان ساده به سایت حشم بان مراجعه فرمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 114

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1143
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 43
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 103
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 392
  • بازدید ماه : 3290
  • بازدید سال : 7334
  • بازدید کلی : 265295
  • کدهای اختصاصی