loading...

سدان

بازدید : 345
پنجشنبه 5 اسفند 1400 زمان : 13:37

قانون جذب ، قانونی جاری بر زندگی تمام کائنات. آشنایی و درک قانون جذب شما را به سمت رسیدن به آرزوهای خویش سوق می دهد، حال آنکه بسیاری از ما آن را نمی شناسیم و یا به درستی درک نمی کنیم.

به قسمت مقالات تخصصی آموزش قانون جذب سایت پرورش افکار خوش آمدید.

پادکست صوتی این مطلب در رابطه با قانون جذب را از طریق فایل زیر گوش کنید:

[audio mp3="https://www.parvaresheafkar.com/wp-content/uploads/2019/10/ghanoone-jazb-publish.mp3"][/audio]

قانون جذب چیست؟

معتقدم "قانون جذب" مهمترین قانون کائنات است که هر کسی این قانون را درست و از منابع معتبر یاد گرفته باشد. اولا شکرگزار یادگیری علم قانون جذب بوده است و ثانیا حسرت خورده که ای کاش زودتر با این موضوع به صورت درست و علمی آشنا می شد.

قانون جذب چیست ؟

سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. در بخش مقالات، عناوینی بسیار پرطرفدار همچون قانون جذب چیست ؟، قانون جذب عشق و قانون جذب ثروت وجود دارد. که روزانه هزاران بازدید از نقاط مختلف جهان دارد. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کاملترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.

با مطالعه مقالات این بخش می آموزید همه چیز در این دنیا حاصل انرژی است. ما می توانیم با داشتن افکار مثبت و سازنده که از راه تکرار و تمرین حاصل می شود همه جا این انرژی را پخش کنیم. پس بیایید به یکدیگر انرژی مثبت بدهیم.

در قانون جذب عشق می آموزیم از این موهبت زندگی که همه جور آدمی در دور و بر خود می یابیم می توانیم بهره ببریم. و در میان این آدم ها آنچه دوست داریم برگزینیم و از آنچه دوست نداریم روی برگردانیم. قانون جذب به شکل کاملا شگفت انگیزی برای ازدواج تاثیرگذار است.

از موهبت زندگی این است که همه جور آدمی را دور و برتان قرار داده، بنابراین می‌توانید در آن آدم‌ها آنچه دوست دارید را انتخاب کنید و از آنچه دوست ندارید روی برگردانید. قرار نیست برای خصوصیاتی که در شخصی نمی‌ پسندید، در خودتان عشق ایجاد کنید. بلکه کافی است بدون نشان دادن احساس خاصی از آن روی برگردانید.

قانون جذب ثروت نیز بر این اساس است که اگر احساس خوب نسبت به پول داشته باشیم آن را جذب می کنیم. و با نگرانی آن را از خود دور می کنیم و رسیدن به آن ثروت را از بین می بریم. در این قانون مهم نیست شغل شما چیست، تنها با رعایت آن می توانید به ثروتی فراتر از آنچه به ذهنتان میرسد دست یابید.

قانون جذب آن زمان که ما در آرامش هستیم و یا در فکر و خیال، در درون ما جاریست. افکار منفی ما ارتعاش منفی می فرستد و قانون جذب هم همان سفارش را به ما برمی گرداند.

در این جا مقدمه ای بر آموزش تخصصی "قانون جذب" مطرح می‌شود. مباحث تکمیلی در مقاله مربوطه ارائه شده است.

زمانی که فکر مثبت یا فکر منفی در درون ما جاریست فکر ما، ارتعاشی در قانون جذب ایجاد می کند. همه چیز این جهان از ارتعاش است. احساس خوب، ارتعاش مثبت ایجاد کرده و احساس بد، ارتعاش منفی.

قانون ارتعاش بیان می کند دو تا چیز، شی، فکر با ارتعاش مساوی همدیگر را جذب می کنند.

اصلا بحث فکر کردن من به ماشین نیست، بحث فکر کردن من به سلامتی نیست. شما زمانی می توانید سلامتی را جذب کنید که با سلامتی هم ارتعاش شوید. وقتی می توانید ماشین را جذب کنید که با داشتن آن ماشین هم ارتعاش شوید.

اگر می‌خواهید پول داشته باشید باید وجودتان با پول یکی شود. اگر وجودتان گرم باشد گرمی را می کشید. اگر می خواهید روابط خوب داشته باشید. اگر می خواهید در زندگی‌تان عشق داشته باشید باید وجودتان عشق باشد. باید ارتعاش عشق، ارتعاش ثروتمندی را به جهان بدهید.

با تکنیک های جذب ثروت مثل تمرین بازی فراوانی امیر شریفی می توانید به سادگی ذهن خود را آماده جذب ثروت کنید.

قانون جذب ، یک قدرت مغناطیسی بسیار قوی است. که تمامی انرژیهای مشابه را با هم در جهان جمع و جذب می کند. در اینجاست که قدرت آفرینش ، در همه جا و از جهات مختلف تجلی می یابد. حتی قانون گرانش نیوتن از قانون جذب پیروی می کند. این قانون افکار،ایده ها،افراد، موقعیت ها و شرایط های مختلف را به خود جذب می کند.

بر اساس قانون جذب این افکار ماست که زندگی ما را می سازد. چرا که با ترسیم افکار و ایده های مشابه ، افرادی که همانند شما فکر می کنند و در موقعیت ها و شرایط یکسان هستند را دور هم جمع می کنند. این "قانون جذب" است که افراد با منافع مشابه را گرد هم می آورد. و افراد در گروه های مختلف مانند گروه های سیاسی ، تیم های ورزشی ، هواداران ورزشی و غیره متحد می شوند.

قانون جذب کائنات

آیا شما هم می توانید از این قانون استفاده کنید؟ بله، تو میتونی! 😊

شما این کار را از طریق فکر مثبتی که دارید، انجام می دهید. شما با تجسم یک تصویر ذهنی از آنچه می خواهید به دست بیاورید یا با تکرار مداوم آن در ذهنتان، هر آنچه که می خواهید را وارد زندگی خود می کنید. به عبارت دیگر ، شما از قدرت ذهن ، افکار ، تخیل و کلمات خود استفاده می کنید.

از زمان های قدیم تا به امروز همیشه افرادی بوده اند که از این قانون و نحوه استفاده از آن اطلاع داشتند. آنها می دانستند که تکرار این فکر مثبت روز به روز باعث می شود که آنچه می خواهند در زندگی آنها تحقق و تجلی یابد.

  • این قانون مظهر قدرت خالق جهان است.
  • از طریق این قانون ، همه چیز ایجاد می شود: کهکشان ها ، سیارات ، فلزات ، سنگ ها، گیاهان ، حیوانات و مردم.
  • عشق و محبت، عشق و محبت و دوست داشتن را جذب می کند.
  • اندیشه ها و موقعیت های یکسان، یکدیگر را جذب می کنند.
  • راجع به هر آنچه را که فکر می کنید، در زندگی تان دریافت می کنید.
  • شما درباره هر چیزی که تمرکز کنید، در زندگی تان همان تجلی می کند.
  • افکار مثبت، حوادث مثبت را به خود جلب می کند. افکار منفی، حوادث منفی را به خود جلب می کند.
  • اگر احساسات و افکار خود را در مورد مشکلات و موانع مشغول کنید، مشکلات زیادی در زندگی تان پدید می آید.
  • اگر مثبت فکر کنید و منتظر موفقیت در زندگی تان باشید و اجازه ندهید شک به ذهن شما وارد شود، در نهایت به موفقیت خواهید رسید.
  • فقط آرزو کردن چیزی کافی نیست ، شما نیاز به میل و ایمان شدید دارید تا به آنچه که می خواهید برسید.
  • برای اینکه افکار شما تجلی پیدا کند ، باید آنها را بارها و بارها تکرار کنید و احساسات ، میل و علاقه تان را به آن اضافه کنید.
  • ذهن مانند یک آهنربا عمل می کند.
  • انرژی های مشابه، انرژی مشابه به خود را جلب می کند.
  • افکار شما نحوه زندگی شما را تعیین می کند.
  • این قانون توسط همه افراد مورد استفاده قرار می گیرد ، هرچند که عمدتاً ناخودآگاه است.
  • پر کردن ذهن از نگرانی و اضطراب باعث استرس و نارضایتی می شود.
  • پر کردن ذهن با افکار شاد و مثبت باعث ایجاد شادی در زندگی شما خواهد شد.

شما چطور متوجه می شوید هر لحظه چه ارتعاشی به جهان می فرستید؟

و ارتعاش شما مثبت است یا منفی؟

پاسخ این است که باید بنگرید، احساس خوبی دارید یا احساس بدی.

اگر در تجسم تان از یک خانه، ویلا و یا هر خواسته دیگری احساس خوبی نداشته باشید شما در واقع به خواسته خود ارتعاش منفی می دهید و هر لحظه آن را از خود دورتر می کنید.

مغز شما یک ارتعاش به جهان هستی می‌فرستد و یک احساس نیز به خود شما می فرستد. این احساس و آن ارتعاش همیشه با هم برابرند. مغز شما احساس را به شما می فرستد تا شما مطلع شوید چه ارتعاشی را به جهان هستی می فرستید.

در کل همواره یادتان باشد که افکار ما می تواند زندگی ما را بسازد. و ما از طریق احساس خود می توانیم متوجه شویم که افکارمان در جهت رشد و موفقیت ما حرکت می کند. یا برعکس! بنابراین وقتی دارید در مورد چیزی فکر می کنید و احساس خوبی دارید، این احساس را نشانه ای برای رسیدن به خواسته های خود در نظر بگیرید. ولی اگر در زمان فکر کردن به موضوعی احساستان بد است مطمئن باشید که در حال دور شدن از خواسته خود هستید.
یکی از مهم ترین رازهای کائنات برای رسیدن به خواسته ها، توانایی در اختیار گرفتن و کنترل ذهن و افکارتان است. مطمئن باشید که با کنترل افکار خود می توانید در مسیر دستیابی به تمام خواسته های خود قرار بگیرید.
یادتان باشد که ذهن انسان یکی از پیچیده ترین سیستم ها در کل جهان هستی است. و خداوند کائنات را به گونه ای طراحی و برنامه ریزی کرده که انسان بتواند به تمام خواسته ها و اهدافی که در سر دارد دست پیدا کند.

به طور کلی می توان گفت که قانون جذب یک قانون ثابت و همیشگی در جهان هستی است.

اگر شما بتوانید این حقیقت را درک کنید که قانون جذب همواره در حال عمل کردن است. و قادر باشید ذهن خود را در جهت رسیدن به خواسته هایی که دارید هدایت کنید، مطمئن باشید که صد در صد به تمام آرزوهای خود خواهید رسید.

من قدم به قدم و آگاهانه امروزم را خلق کردم و ایمان دارم اگر شما دقیقا همان کارها را انجام دهید. به موفقیت های بزرگی در زندگی خود خواهد رسید.

من با افتخار همه شما را به ساخت زندگی آگاهانه دعوت می‌کنم و امیدوارم که شما نتیجه شگفت انگیزی با قانون جذب به دست آورید.

آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف ... .

حال میخواهیم کمی مسئله را بیشتر باز کنیم:

قانون جذب چیست و چگونه کار میکند ؟

چشمهایتان را بر روی جهانی با احتمالات بینهایت باز کنید

به زبان ساده، قانون جذب توانایی جذب هر چیزی در زندگی ما است که بر روی آن تمرکز می کنیم. اعتقاد بر این است که بدون توجه به سن، ملیت یا اعتقادات مذهبی، ما مستعد قوانین از جمله قانون جذب هستیم که جهان را اداره می کنند.

این قانون جذب است که با استفاده از آن می توانیم هر آنچه که در ذهن و تفکرات ما می گذرد را به واقعیت تبدیل کنیم.

در اصطلاح کلی، تمام افکار در نهایت به حقیقت و واقعیت تبدیل می شوند.

اگر بر روی حوادث و وقایع منفی تمرکز کنید، به یاد داشته باشید که همیشه تحت تأثیر تبعات آن قرار خواهید داشت.

اگر بر روی افکار مثبت تمرکز داشته باشید و هدفتان رسیدن به آنها باشد، مطمئن باشید که با یک کار فوق العاده به هدفتان خواهید رسید.

این دلیلی است که چرا جهان مکانی این چنین زیبا است. قانون جذب بیان می کند که با داشتن یک برنامه ریزی صحیح به هر آنچه که در ذهنتان می گذرد و هدفتان است، در نهایت به واقعیت تبدیل شده و به آن خواهید رسید.

  • قانون جذب یعنی چه ؟

قانون جذب یکی از بزرگترین رازهای زندگی است. افراد خیلی کمی هستند که نسبت به میزان تأثیرگذاری فوق العاده قانون جذب در هر زندگی آگاهی دارند.

هرکاری که چه آگاهانه یا ناآگاهانه، در هر ثانیه از زندگی در حال انجام هستیم. ما مانند یک آهن ربای انسانی عمل می کنیم که متناسب با افکار و احساساتمان محیط اطرافمان را جذب کرده و برروی آن تأثیر می گذاریم.

متأسفانه خیلی از ما هنوز به وجود این پتانسیل فوق العاده در درون خودمان آگاه نیستیم. در نتیجه، خیلی راحت افکار و احساساتمان را بدون این که مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم، رها می کنیم. این کار افکار اشتباهی را صادر و موجب جذب احساسات و وقایع ناخواسته ای در زندگی ما می شود.

با گفتن این، کشف این که قانون جذب در زندگی شما عمل می کند. باید یک دلیل عالی برای جشن گرفتن باشد! زمانی که قدرت قانون جذب به توسط شما درک شده باشد، دیگه آن یک راز نیست. به علاوه، یاد گرفته اید که چطور به طور موثر از آن در زندگی استفاده کنید. تمام آینده شما توسط خودتان ایجاد می شود.

  • تاریخچه قانون جذب

قبل از شروع سفر باورنکردنی به سوی رشنگری در مورد قانون جذب، مهم است که بدانید می توانید این قانون را در زندگی خود به کار ببرید. و در صورت استفاده صحیح از آن می تواند موثر باشد. اعمال و عقاید موجود در این قانون باعث متحول شدن زندگی افراد در طول تاریخ شده است.

صدها سال قبل قانون جذب برای اولین بار توسط بودای جاوید ( immortal Buddha ) تصور شد:

که در انسان و تفکرات او وجود دارد. اعتقاد بر این است که او می خواسته بداند که (( به هر فردی که تبدیل می شوید ناشی از تفکراتی است که دارید )). این اعتقاد جان مایه و لپ مطلب قانون جذب است.

با گسترش این مفهوم در فرهنگ غربی نیز اصطلاح karma مطرح شد که اعتقادی است که در میان جوامع متعدد محبوب است.

بعد از قرن ها، در میان بیشتر افراد این درک و مفهوم وجود دارد که هر رفتار و عملی که در محیط و جهان پیرامون خودتان انجام می دهید. ( عصبانی یا شاد بودن، متنفر بودن یا عاشق بودن ) در نهایت آن چیزی است که می توانید بازخورد آن را در زندگی شخصیتان مشاهده کنید.

پیروی از مفهومی که سالیان قبل در میان بسیاری از ما عمومیت داشته خیلی ساده و آسان است. آن توضیح می دهد که ایده قدرت جذب یک مطلب جدیدی نیست. قبلا به طرق مختلف به توسط اکثریت انسان ها تشخیص داده شده است.

اصول اصلی قانون جذب را می توان در آموزه های بسیاری از تمدن ها و گروه های مذهبی نیز کشف کرد.

به عنوان مثال، در ضرب المثل 23:7، چنین آمده است:

(( همانطوریکه انسان در قلب خود فکر می کند، شخصیت واقعی او نیز این چنین است )). اثبات ستایش از قوانین جذب را می توان در تمام دوران ها کشف کرد. همه به روش های مختلف ضبط و آموزش داده شده اند، اما هنوز هم بسیاری از افراد هستند که باید آن را پیدا کرده و درک کنند.

  • آیا قانون جذب واقعی است؟

همانطوریکه قبلا بحث شد، قانون جذب و ارزش های آن در سرتاسر تاریخ مشاهده شده است. و تعداد بسیار زیادی از زنان و مردان فوق العاده ای که کارها و آثار بی نظیری را از خود در جهان باقی گذاشته اند نشان داده اند که قانون جذب یکی از قدرتمندترین نیروها در زمین است.

بسیاری از شاعران، هنرمندان، دانشمندان معروف و متفکران فوق العاده مانند شکسپیر، Blake، Emerson، نیوتن و بتوون همه این پیام را در تمام کارها و آثارشان منتقل کرده اند.

در حال حاضر قانون جذب طرفداران بسیار زیادی دارد. از جمله Oprah Winfrey، Jim Carry و Denzel Washington. علاوه بر این، با بیش از 5.8 میلیون طرفدار در فیسبوک، داستان های موفقیت بسیار زیادی در مورد قانون جذب وجود دارد.

چالش برانگیزترین بخش شناختی و پذیرش حقیقت این که قانون جذب چیست این است که باید فهمید و درک کرد که هر تصمیمی که در زندگی، چه خوب و چه بد، می گیریم تنها به توسط خود شما گرفته شده است. برای بسیاری، فهم و درک این مطلب مشکل است. مخصوصا اگر احساس کنید که شما و کسی که دوستش دارید با موجی از مصائب و مشکلات در زندگی روبرو شده است.

البته، زمانی که واقعا حقیقت واقعی در مورد قانون جذب را درک کنید، می توانید دوباره امید و اشتیاقتان را بدست آورید. و به چنین شناخت کاملی برسید که باعث شود مسئولیت زندگی خودتان را بپذیرید. و خود را از احساساتی مانند ترس، نگرانی و هرچیزی که تأثیر منفی در زندگی شما داشته و باعث عقبگرد، درجا زدن طولانی مدت شما در زندگی شده است، رها سازد.

  • علم پشتیبان و حامی قانون جذب: حقیقت، نه داستان و تخیل

فیزیکدانانی که بر روی کوانتوم کار می کنند در طی سالیان اخیر به روشن شدن بیشتر تأثیر فوق العاده ای که نیروی ذهن بر زندگی و در کل بر جهان دارد، کمک کرده است.

علاوه بر این، این ایده به توسط دانشمندان و متفکران نیز مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

درک ما از این که چقدر نقش ذهن در شکل دهی زندگی و دنیای پیرامون ما مهم است، بهتر و کامل تر شده است.

مهم نیست که آیا همه ما به درک کاملی از فیزیک کوانتوم حمایت کننده از قانون جذب رسیده ایم یا نه.

با این حال، این بدان معنی نیست که همه ما نمی توانیم از مزایای بسیار زیاد و سخاوتمندانه این قانون که می تواند به ما پیشنهاد یا ارائه شود، بهره مند شویم.

همانطوریکه فیزیکدانان اطلاعات بیشتر و بیشتری را در مورد این قانون به ما ارائه می کنند. می توانیم بیشتر از مزایای این واقعیت که خودمان ایجاد کننده و کنترل کننده زندگیمان هستیم و انرژی را خودمان تولید می کنیم، لذت ببریم.

از این که جهان همیشه می تواند بر وفق مراد شما بچرخد خوشحال باشید! هرچقدر وقت بیشتری برای چگونه استفاده مفید بردن از قانون جذب صرف کنید، می توانید یک زندگی کامل تر و لذت بخش تری داشته باشید.

هیچ محدودیتی وجود ندارد! ذهن خودتان را باز کنید و از فراوانی های طبیعی موجود در جهان لذت ببرید.

  • چگونه از قانون جذب استفاده کنید

زمانی که احتمالات فوق العاده ای که زندگی به ما ارائه می کند را درک کنیم. می توانیم همچنین بفهمیم که چرا هنرمندان را دوست داریم. ما در حال ساخت تصویرهایی از اهدافمان از زندگی هستیم. و سپس انتخاب می کنیم و اقداماتی انجام می دهیم که آنچه را که پیش بینی کرده ایم تحقق بخشد.

بنابراین چه اتفاقی می افتد اگر از تصویری که ایجاد کرده اید، خوشتان نیاید؟

تغییرش دهید!

زندگی یک مجموعه ی بی انتهایی از احتمالات است. شما آنچه که تصور می کنید در نهایت به نظر خواهید رسید را تحت کنترل دارید و آن را می سازید.

قانون جذب واقعا به همین سادگی است. بدون هیچ ابهامی. تمام قانون های طبیعت کامل و بی نقص هستند و قانون جذب هم همینطور بوده و استثنایی در مورد آن وجود ندارد.

اصلا مهم نیست که دنبال داشتن یا رسیدن یا بودن در زندگی هستید، اگر بتوانید این قانون را در ذهن خود تجسم و مشاهده کنید، می توانید با تلاش و کوشش به هر آنچه که می خواهید دست پیدا کنید.

در اینجا تنها جنبه های محدودی از زندگیتان را که می توانید با استفاده از قانون جذب ارتقاء بخشید، آورده شده است.

1- برقرار ارتباط و آشکار کردن عشق با استفاده از قانون جذب

Daniell Light:

(( شروع به عاشق شدن یا دوست داشتن پایانی بر مقاومت و ایستادگی است )).

با ایجاد روابط جدید هر روز، تعجب آور نیست که این یک هدف مشترک است. بسیاری از مردم آرزو دارند عشق زندگی خود را ملاقات کنند. اما آیا قانون جذب می تواند به زندگی عاشقانه شما کمک کند؟

پاسخ کوتاه این سوال مثبت یا بله است.

تکنیک ها و تمرین های بسیار زیادی در مورد قانون جذب وجود دارند که می توانند اعتماد به نقس، کاریزما و در کل تمایلات ناخودآگاه برای دریافت و بروز عشق در شما را افزایش دهند.

در این روش، با استفاده از قانون جذب کاملا برای شما امکان پذیر است که بتوانید عشق زندگی خودتان را ایجاد کنید.

2- پول درآوردن و کسب سلامتی با استفاده از قانون جذب

Bob Proctor:

(( همیشه بخاطر داشته باشید، پول یک حلال است؛ شما استاد هستید )).

یکی دیگر از اهداف رایج در دنیا کسب منابع مالی فراوان یا پولدار شدن است.

علاوه بر این داشتن سلامتی نیز مزیت های مشخص و واضحی در زندگی شما دارد.

پول می تواند برای شما خانه و مکانی برای زندگی فرآهم کند. همچنین، پول کمک می کند به شما تا بتوانید دارای توانایی کمک به خانواده و دوستانتان باشید.

متأسفانه، بسیاری از ما با این ایده ثروت روابط و ارتباط سخت و دشواری داریم. این قطعا مفهوم طمع و پوچی دارد.

برای جذب پول، باید الگوهای تفکر منفی را کنار بگذاریم. یکی از جنبه های اصلی قانون جذب این ایده است که مثبت گرایی باعث تولید افکار مثبت می شود.

بنابراین، می توانید یاد بگیرید که چگونه با کمک ابزارها و تکنیک های تجسم، به راحتی از جنبه ها یا عادت های مثبت پول استفاده کنید.

3- ارتقاء سلامت ذهنی و جسمی

Katherine Hurst:

(( سلامتی فراتر از سلامت جسم و بدن ما است. آن تنها شامل بیرون و درون بدن ما نمی شود، آن احساسات ما و این که از نظر معنوی چه احساسی داریم را نیز شامل می گردد )).

با وجود داشتن یک برنامه کاری روزانه شلوغ، تعهدات به دوستان و خانواده و در کل زندگی روزمره، گاهی اوقات از سلامت شخصی خودمان غافل می شویم.

در حالی که استفاده از قانون جذب نمی تواند به طور کامل جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم، ورزش و چکاپ مرتب پزشکی باشد.

آن می تواند دامنه وسیعی از مزایا برای سلامت ذهنی، معنوی و جسمانی شما ایجاد کند.

آموزش مغزتان به داشتن یک دیدگاه مثبت نسبت به هرچیز اجازه ی فضا برای رشد ذهنی و شاد بودن ایجاد می کند. که به نوبه خود می تواند سلامت جسمانی را ارتقاء بخشد.

همچنین، صرف زمان برای مراقبت از خود می تواند به مبارزه با یک رنج یا محدوده ای از بیماری های روحی و ذهنی کمک نماید.

افزایش اعتماد به نفس و مبارزه با اضطراب

همانطوریکه در بالا ذکر شد، سلامت ذهنی می تواند واقعا بر روی سلامت و تندرستی جسمی تأثیرگذار باشد. بنابراین، شما می توانید سطح هرگونه استرس و فشار را کاهش دهید.

علاوه بر این، قانون جذب بروری این ایده اعتماد به نفس و ایمان در جهان تمرکز دارد.

شما به منظور استفاده موثر و صحیح از قانون جذب باید تمام احساسات شبه انگیز و مشکوک را از خود دور کنید.

تناسب اندام، کاهش وزن و بهره گیری از یک رژیم غذایی مناسب

یکی دیگر از اهداف رایج، کاهش وزن است که به چندین دلیل می تواند یک فرآیند فرسایشی باشد. البته، این دلایل مورد بحث ما نیستند. تفکر مثبت می تواند واقعا به حذف پرخوری و کمبود یا فقدان انگیزه کمک کند.

یک رویکرد آگاهانه تر نسبت به غذا خوردن همچنین می تواند واقعیت ها و چیزهای زیادی را در مورد کاهش وزن و اشتهای شما مشخص سازد.

به این ترتیب، ابزارها و تکنیک های تجسم می توانند هنگام دستیابی به تناسب اندام مفید باشند.

4- بدست آوردن موفقیت و فراوانی با قانون جذب

Rhonda Byrne:

(( هرکسی می تواند در مورد چیزی که می داند یا نه تصویر سازی کند. تصویر سازی راز موفقیت است )).

در حالی که موفقیت می تواند به صورت اهداف فردی قابل دسترس باشد اما می تواند همچنین به شکل، شکل دهنده ی رویاهای زندگیتان قابل دسترس باشد. فقط باید ابزار درست و صحیح برای رسیدن به موفقیت را پیدا کنید.

سوالات متداول :

قانون جذب چیست ؟

  • قانون جذب ، قانونی جاری بر زندگی تمام کائنات. آشنایی و درک قانون جذب شما را به سمت رسیدن به آرزوهای خویش سوق می دهد.

آیا قانون جذب کار میکند ؟

  • این سوالی است که ذهن بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است. بله قانون جذب کار میکند ولی اگر در راستای خواسته های ذهنی خود قدم بردارید

بهترین دوره آموزشی قانون جذب چیست ؟

  • بنا به اظهار بسیاری از 400 هزار کاربر اپلیکیشن پرورش افکار، دوره آموزش کارشناس جذب شوید امیر شریفی بهترین دوره آموزشی است و همچنین پر مخاطب ترین دوره قانون جذب ایران

بهترین کتاب های قانون جذب چیست ؟

  • از نمونه بهترین کتاب ها می توان به کتاب بخواهید تا به شما داده شود نوشته استر هیکس و کتاب راز نوشته راندا برن می باشد

از کجا اپلیکیشن قانون جذب امیر شریفی را دانلود کنیم ؟

  • جهت دانلود اپلیکیشن پرورش افکار می توانید بر روی این لینک کلیک کنید و اقدام به دانلود اپلیکیشن نموده و از دوره های رایگان و سایر امکانات اپلیکیشن استفاده نمایید

در اندیشه نوین، باور و نظریه‌ای مطرح است با این مضمون که افراد می‌توانند با تمرکز بر روی افکار، آن‌ها را وارد زندگی خود و دیگران کنند. این باورِ شبه علمی را با عنوان قانون جذب بارها خوانده و شنیده‌ایم. با تکیه بر باورهای قانون جذب باید پذیرفت که می‌توانیم تجربه‌های منفی و مثبت را وارد زندگی کنیم.

در قانون جذب آمده که فرد و تفکراتش جملگی از انرژی بوجود آمده‌اند. براساس قانون جذب افراد می‌توانند با استفاده از چرخه انرژی‌های همانند یکدیگر را جذب کنند،. جالب است بدانید که در قانون جذب اعتقاد براین است که فرد حتی با استفاده از انرژی می‌تواند در تغییر روابط و سطح سلامت خود نیز نقش داشته باشد.

افرادی که حامی پارادایم ذهن-قدرت هستند سعی می‌کنند با ترکیب تکنیک‌های تایید، تجسم خلاقانه و تجدید شناختی، افکار منفی و خود تخریب را برافکار مثبت برتری دهند. با توجه به این فلسفه فرد می‌تواند با استفاده از تجسم خلاقانه افکار و احساسات مثبت را ترکیب کرده و از این طریق می‌تواند فرصت‌ها و تجارب مثبت را به سمت خود جذب کند.

باید اشاره کرد که قانون جذب شبه علم است و از سوی بسیاری از محققان نفی و رد می‌شود.

تاریخچه قانون جذب به صورت کامل

از اوایل قرن نوزدهم آموزه‌های "فینیاس کویمبی" تحت عنوان جنبش اندیشه نو مطرح شد. کویمبی در سنین جوانی مبتلا به بیماری سل شد. برای اینکه تحت درمان قرار بگیرد به نیو همسفیر سفر کرد و از خانه و کاشانه‌اش در لبنان دور شد.

او بعد از اینکه درمانش موثر واقع شد، مطالعات خود با موضوع ذهن در برابر بدن را شروع کرد. کویمبی هرگز از واژه قانون جذب استفاده نکرد و تنها توصیفات پایه او شباهت زیادی به قانون جذب داشت. اکثر مطالعات او منحصربه سلامت بود. او معتقد بود:

از آنجایی که بدن ما خانه ذهن است، بنابراین مشکل اساسی متوجه ذهن ماست. در این میان ما با اهمیتی که برای بدن قائل هستیم به آن ارزش و اعتبار می‌بخشیم. پس اگر ذهن تبدیل به یک باور شده با دخالت یک دشمن که ناپیداست شما مجبورید حتی درصورت اطلاع هم آن را در قالب یک عارضه بپذیرید.

با درنظر گرفتن این نظریه می‌توان دشمن دیگران که ذهنشان است مبارزه کرد و سلامت را بازیافت. فرد می‌تواند این مبارزه را بصورت زبانی یا ذهنی انجام دهد تا هنگامی که اشتباهات برطرف شده و حقیقت پیدا شود. در اینجا حقیقت همان درمان بیماری شما خواهد بود.

برای اولین بار واژه قانون جذب در سال 1877 در کتاب هلنا بلاواتسکی محقق روسی چاپ شد. در این کتاب هلنا به عرفان و مباحث مرموز دوران کهن پرداخته است پس از او نویسندگان جنش اندیشه نو همچون رالف والدو تراین و پرنتایس مالفورد در اواخر قرن نوزدهم از واژه قانون جذب در آثار خود استفاده کردند.

آن‌ها تصورات و باورهایی بیش از کویمبی داشتند. این نویسندگان معتقد بودند که قانون جذب جز سلامتی همه زوایای زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در قرن بیستم بحث درمورد قانون جذب داغ‌تر شد و کتاب‌های معروفی مانند فکر کنید و ثروتمند شوید و شما می‌توانید خودتان را شفا دهید مورد استقبال قرار گرفتند.

با وجود مطرح شدن نظریات و ایده‌های جنجال برانگیز همچنان قانون جذب یک مفهوم فلسفی باقی مانده است. مجددا در سال 2006 می‌توان زیر ذربین قرار گرفتن قانون جذب را در فیلم راز مشاهده کرد. سال 2007 مخاطبین می‌توانستند نمونه چاپی و خطی این مجموعه را داشته باشند. حتی براساس آن فیلمی با عنوانن راز ساخته شد.

مفهوم قانون جذب

نویسندگانی که قانون جذب را تایید می‌کنند، می‌گویند این قانون همیشه و در هر شرایطی همراه با بشر است و بر زندگی او تاثیر می‌گذارد. مثلا چارلز هانال در کتاب خود می‌گوید: قانون جذب آنچه را رقم میزند که شما در تصوراتتان بیشتر پرورش دادید. در جای دیگر رالف تراین می‌گوید: قانون جذب یک قدرت و قانون کیهانی بشمار می‌رود. شما هرچه را بخواهید و انتظارش را داشته باشید جذبتان خواهد شد.

آنها معتقدند همزمان باید بخواهید و انتظار داشته باشید تا جذب شود. در غیراینصورت ذهن شما دو تکه شده و آرزوها را دفع می‌کند. راندا برن در فیلم راز می‌گویند تفکرات و احساسات شما باید به یک میزان باشند تا این اتفاق خوشایند جذب رخ دهد. در این فیلم مخاطب را دارای قدرت نشان می‌دهند و اینگونه عنوان می‌کنند که افراد می‌توانند با ناخودآگاه خودشان همه چیز را کنترل کنند و هم در ذهن و هم در عمل به خواسته‌ها برسند.

جیمز ردفیلد در کتاب رسالت خود می‌گوید که آنچه که در واقعیت میبینیم ناشی از خواسته‌ها و تفکرات انسان است که تجلی پیدا کرده‌اند. در ادامه آمده که کائنات و انسان قدرت جذب مغناطیسی مشابه‌ای دارند. جوزف مورفی در کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه می‌گوید: افراد می‌توانند حتی هدف‌های غیرممکن را با کنترل ذهنشان محقق کنند.

بسیاری دیگر از کتاب‌ها همچون کیمیاگر، قدرت حال و قدرت، قدرت جذب را تایید می‌کنند و بسیاری نیز تاثیر آن را بر روی زندگی خود بازگو کرده‌اند اما همچنان قانون جذب در نگاه شک‌گرایان همچنان به همان صورت قبل باقیست و قانون جذب را رد می‌کنند و آن را خرافی و به دور از علم می‌دانند.

ادعاهای مطرح شده در رابطه با تاثیرات قانون جذب

ارتباط قانون جذب با سلامتی جسم و روان

نویسنده مدعیست که با افکار خود می‌توانیم در سطح سلامتمان موثر باشیم و از آن با عنوان قانون جذب یاد می‌کند. حامیان قانون جذب افکار مثبت را افزایش دهنده عشق و محبت و بیشتر شدن سطح سلامت مردم میدانند و می‌گویند می‌توان با افکار مثبت بیماری را درمان کرد. برعکس با استرس، ترس و نگرانی افراد بیشتر دچار بیماری خواهند شد.

حامیان می‌گویند با افکار مثبت با این مضمون که در حالت خوب شدن هستید می‌توانید بخش بزرگی از درمان را انجام دهید. همانطور که با فکر کردن به خوراکی خوشمزه می‌توان طعم آن را زیر زبان احساس کرد می‌توانیم بیماری را هم با فکرهای مثبت از بدن خارج کنیم.

ارتباط قانون جذب با مسائل مالی و ثروت

اگر در حال حاضر با هر موقعیت واقعی از سطح مالی دائما به موفقیت و ثروت فکر کنید، در آینده رونق و ثروتمندی را تجربه خواهید کرد و برعکس با تفکر کردن درمورد فقر آن را به سوی خود می‌کشیم. جالب است در بخشی از فیلم راز لیزا نیکول می‌گوید اگر مدام فکر کنید که در پاکت نامه یک صورتحساب است، بزودی با آن روبه‌رو خواهید شد.

قانون جذب از افکار افراد اطاعت می‌کند، بنابراین به سختی‌ها، فقر و بدبختی فکر نکنید. در عوض شکرگذار و خوشحال باشید تا پول سریعتر وارد زندگیتان شود.

ارتباط قانون جذب با روابط

حامیان این جنبش می‌گویند با تمرکز بر خوبی می‌توانند عشق و پایداری در روابط را تجربه کنند. با فکر کردن به رفتار خوب شخصی با خود می‌توان آن تجارب را واقعا با آن فرد مشاهده و جذب کرد. شما می‌توانید آنکه را دوست دارید بصورت واقعی تصور کنید و به آن برسید. در این ایده شما اعتماد بنفستان را افزایش می‌دهید، قدرت کاریزماتیک شما افزایش پیدا می‌کند و با نشان دادن تمایلتان به عشق در ناخودآگاه، یک شریک زندگی ایدآل بدست آورید. کافیست تکنیک های تجلی سازی را یاد بگیرید و این قدرت تجسم را در خود تقویت کنید.

ارتباط قانون جذب با بلند پروازی

فرد می‌تواند با جزئیات کامل به آنچه که می‌خواهد فکر کند، آن‌ها را تجسم کند و در نهایت ببیند که رخدادهایی در جهت عینیت بخشیدن به آن تصورات رخ می‌دهند. در کتاب کلید سیستمی ارشد آمده: تصور شما باید با جزئیات باشد، به تدریج با تصورات کامل می‌توان راه‌هایی برای تجلی آن تصویر دلخواه ایجاد کرد.

اتفاق‌ها پیوسته رخ خواهند داد، فکر تبدیل به عمل می‌شود، عمل عامل توسعه و پیشرفت شما و دیگران خواهد بود و در نهایت موفقیتتان رقم می‌خورد.

مبانی فلسفی و مذهبی در مورد قانون جذب

قانون جذب در فلسفه اندیشه نو خود از سنت‌ها و باورهای فلسفی و مذهبی نشات می‌گیرد. این اندیشه را بیشتر متجلی از هرمسیه، تعالی‌گری نیوانگلندی، هندوییسم و آیات بخصوصی از انجیل می‌دانند. هرمسیه بیشتر ایده‌های خود را از طر یق کیمیاگری به افراد انتقال می‌داد.

در قرن هفدهم فن هلمونت ادعا می‌کرد که می‌تواند با تخیلات خود بیماری‌ها را شفا بدهد. همین ادعا سبب شد که مسمر درباره مغناطیس حیوانات ایده‌هایش را توسعه بدهد و جالب است بدانید که اید‌ه‌های مسمر بعدها مورد توجه کویمبی قرار گرفت.

انتقادات به قانون جذب

جنبش اندیشه نو در مجله محقق شکاک مورد نقد قرار گرفته و ادعاهای حامیان آن را تحریف شده و سخنانی غیرقابل آزمون عنوان کرده. آنها میگویند که شواهدی که از آن صحبت می‌شود بیشتر داستان هستند، چرا که تنها در اینباره گزارش مثبت ارائه شده است. مثلا علی الوسی می‌گوید تاثیرگذاری افکار روی چیزی که در واقعیت وجود دارد غیرقابل قبول است.

همانطور که گفتیم قانون جذب با آثار معروفی که یاد کردیم به این مرتبه رسیده است. مثلا عوامل فیلم و نویسنده کتاب راز در یک مصاحبه تلاش کردند قواعد این قدرت کیهانی را توضیح دهند، اما از سوی دیگر بن رادفورد و ماری کارمیکل این فیلم و کتابش را بی‌پایه و اساس اعلام کردند.

برخی نیز انتقاد می‌کنند که چطور قانون جذب با امواج الکتریکی مغزی مرتبط می‌شود؟ از جمله منتقدین عرفان کوانتومی می‌توان به لئون لدرمن و ویکتور استنجر اشاره کرد که معتقدند این ادعا حقیقت و پایه علمی ندارد.

حامیان قانون جذب

  • جیمز آلن نویسنده انگلیسی اندیشه نو. او پس از مرگ همسرش به فعالیت‌های او ادامه داد و مقاله‌اش با عنوان هنگامی که انسان فکر می‌کند معروف شد.
  • امت فاکس او در کتابهایش از قدرت دعا و متافزیک گفته و به این صورت از قانون جذب حمایت کرده است.
  • ویلیام واکر آتکینسون در کتابش با عنوان ارتعاش فکر از قانون جذب صحبت کرده است.
  • پرنتایس مالفورد طنزپرداز و نویسنده آمریکایی در مقاله‌های خوبی و تاثیرات آن بر فکر و سلامت و زیبایی از قانون جذب سخن به میان آورده است.
  • رالف والدو تراین در کتاب همسو با ابدیت از قانون جذب حمایت کرده است.
  • توماس تروارد در سنخنرانی‌های خود با گفتن عباراتی همچون تقدم فکر بر شکل فیزیکی نشان داد که حامی این جنبش است.
  • ریچارد ویس در کتاب خود عنوان کرده که عدم مقاومت در جنبش نو همان قانون جذب است.
  • کلمنت استون و ناپلئون هیل نویسندگان کتاب موفقیت از طریق رویکرد ذهنی مثبت.
  • اسرائیل رگاردی در کتاب هنرشفابخشی حقیقی تکنیکی از مدیتیشن را آموزش می‌دهد که با آن فلرد می‌تواند هم به لحاظ جسمانی هم روحی خود را تقویت کند.
  • والاس د. واتلز در کتاب علم ثروتمند شدن می‌گوید می‌توان با تمرکز بر هر چیزی در دنیای فیزیکی به آن خواسته رسید.
  • ویلیام کائون جاج در کتاب اقیانوس عرفان از قانون جذب صحبت کرده است و حمایتش را نشان می‌دهد.

قانون جذب ، قانونی جاری بر زندگی تمام کائنات. آشنایی و درک قانون جذب شما را به سمت رسیدن به آرزوهای خویش سوق می دهد، حال آنکه بسیاری از ما آن را نمی شناسیم و یا به درستی درک نمی کنیم.

به قسمت مقالات تخصصی آموزش قانون جذب سایت پرورش افکار خوش آمدید.

پادکست صوتی این مطلب در رابطه با قانون جذب را از طریق فایل زیر گوش کنید:

[audio mp3="https://www.parvaresheafkar.com/wp-content/uploads/2019/10/ghanoone-jazb-publish.mp3"][/audio]

قانون جذب چیست؟

معتقدم "قانون جذب" مهمترین قانون کائنات است که هر کسی این قانون را درست و از منابع معتبر یاد گرفته باشد. اولا شکرگزار یادگیری علم قانون جذب بوده است و ثانیا حسرت خورده که ای کاش زودتر با این موضوع به صورت درست و علمی آشنا می شد.

قانون جذب چیست ؟

سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. در بخش مقالات، عناوینی بسیار پرطرفدار همچون قانون جذب چیست ؟، قانون جذب عشق و قانون جذب ثروت وجود دارد. که روزانه هزاران بازدید از نقاط مختلف جهان دارد. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کاملترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.

با مطالعه مقالات این بخش می آموزید همه چیز در این دنیا حاصل انرژی است. ما می توانیم با داشتن افکار مثبت و سازنده که از راه تکرار و تمرین حاصل می شود همه جا این انرژی را پخش کنیم. پس بیایید به یکدیگر انرژی مثبت بدهیم.

در قانون جذب عشق می آموزیم از این موهبت زندگی که همه جور آدمی در دور و بر خود می یابیم می توانیم بهره ببریم. و در میان این آدم ها آنچه دوست داریم برگزینیم و از آنچه دوست نداریم روی برگردانیم. قانون جذب به شکل کاملا شگفت انگیزی برای ازدواج تاثیرگذار است.

از موهبت زندگی این است که همه جور آدمی را دور و برتان قرار داده، بنابراین می‌توانید در آن آدم‌ها آنچه دوست دارید را انتخاب کنید و از آنچه دوست ندارید روی برگردانید. قرار نیست برای خصوصیاتی که در شخصی نمی‌ پسندید، در خودتان عشق ایجاد کنید. بلکه کافی است بدون نشان دادن احساس خاصی از آن روی برگردانید.

قانون جذب ثروت نیز بر این اساس است که اگر احساس خوب نسبت به پول داشته باشیم آن را جذب می کنیم. و با نگرانی آن را از خود دور می کنیم و رسیدن به آن ثروت را از بین می بریم. در این قانون مهم نیست شغل شما چیست، تنها با رعایت آن می توانید به ثروتی فراتر از آنچه به ذهنتان میرسد دست یابید.

قانون جذب آن زمان که ما در آرامش هستیم و یا در فکر و خیال، در درون ما جاریست. افکار منفی ما ارتعاش منفی می فرستد و قانون جذب هم همان سفارش را به ما برمی گرداند.

در این جا مقدمه ای بر آموزش تخصصی "قانون جذب" مطرح می‌شود. مباحث تکمیلی در مقاله مربوطه ارائه شده است.

زمانی که فکر مثبت یا فکر منفی در درون ما جاریست فکر ما، ارتعاشی در قانون جذب ایجاد می کند. همه چیز این جهان از ارتعاش است. احساس خوب، ارتعاش مثبت ایجاد کرده و احساس بد، ارتعاش منفی.

قانون ارتعاش بیان می کند دو تا چیز، شی، فکر با ارتعاش مساوی همدیگر را جذب می کنند.

اصلا بحث فکر کردن من به ماشین نیست، بحث فکر کردن من به سلامتی نیست. شما زمانی می توانید سلامتی را جذب کنید که با سلامتی هم ارتعاش شوید. وقتی می توانید ماشین را جذب کنید که با داشتن آن ماشین هم ارتعاش شوید.

اگر می‌خواهید پول داشته باشید باید وجودتان با پول یکی شود. اگر وجودتان گرم باشد گرمی را می کشید. اگر می خواهید روابط خوب داشته باشید. اگر می خواهید در زندگی‌تان عشق داشته باشید باید وجودتان عشق باشد. باید ارتعاش عشق، ارتعاش ثروتمندی را به جهان بدهید.

با تکنیک های جذب ثروت مثل تمرین بازی فراوانی امیر شریفی می توانید به سادگی ذهن خود را آماده جذب ثروت کنید.

قانون جذب ، یک قدرت مغناطیسی بسیار قوی است. که تمامی انرژیهای مشابه را با هم در جهان جمع و جذب می کند. در اینجاست که قدرت آفرینش ، در همه جا و از جهات مختلف تجلی می یابد. حتی قانون گرانش نیوتن از قانون جذب پیروی می کند. این قانون افکار،ایده ها،افراد، موقعیت ها و شرایط های مختلف را به خود جذب می کند.

بر اساس قانون جذب این افکار ماست که زندگی ما را می سازد. چرا که با ترسیم افکار و ایده های مشابه ، افرادی که همانند شما فکر می کنند و در موقعیت ها و شرایط یکسان هستند را دور هم جمع می کنند. این "قانون جذب" است که افراد با منافع مشابه را گرد هم می آورد. و افراد در گروه های مختلف مانند گروه های سیاسی ، تیم های ورزشی ، هواداران ورزشی و غیره متحد می شوند.

قانون جذب کائنات

آیا شما هم می توانید از این قانون استفاده کنید؟ بله، تو میتونی! 😊

شما این کار را از طریق فکر مثبتی که دارید، انجام می دهید. شما با تجسم یک تصویر ذهنی از آنچه می خواهید به دست بیاورید یا با تکرار مداوم آن در ذهنتان، هر آنچه که می خواهید را وارد زندگی خود می کنید. به عبارت دیگر ، شما از قدرت ذهن ، افکار ، تخیل و کلمات خود استفاده می کنید.

از زمان های قدیم تا به امروز همیشه افرادی بوده اند که از این قانون و نحوه استفاده از آن اطلاع داشتند. آنها می دانستند که تکرار این فکر مثبت روز به روز باعث می شود که آنچه می خواهند در زندگی آنها تحقق و تجلی یابد.

  • این قانون مظهر قدرت خالق جهان است.
  • از طریق این قانون ، همه چیز ایجاد می شود: کهکشان ها ، سیارات ، فلزات ، سنگ ها، گیاهان ، حیوانات و مردم.
  • عشق و محبت، عشق و محبت و دوست داشتن را جذب می کند.
  • اندیشه ها و موقعیت های یکسان، یکدیگر را جذب می کنند.
  • راجع به هر آنچه را که فکر می کنید، در زندگی تان دریافت می کنید.
  • شما درباره هر چیزی که تمرکز کنید، در زندگی تان همان تجلی می کند.
  • افکار مثبت، حوادث مثبت را به خود جلب می کند. افکار منفی، حوادث منفی را به خود جلب می کند.
  • اگر احساسات و افکار خود را در مورد مشکلات و موانع مشغول کنید، مشکلات زیادی در زندگی تان پدید می آید.
  • اگر مثبت فکر کنید و منتظر موفقیت در زندگی تان باشید و اجازه ندهید شک به ذهن شما وارد شود، در نهایت به موفقیت خواهید رسید.
  • فقط آرزو کردن چیزی کافی نیست ، شما نیاز به میل و ایمان شدید دارید تا به آنچه که می خواهید برسید.
  • برای اینکه افکار شما تجلی پیدا کند ، باید آنها را بارها و بارها تکرار کنید و احساسات ، میل و علاقه تان را به آن اضافه کنید.
  • ذهن مانند یک آهنربا عمل می کند.
  • انرژی های مشابه، انرژی مشابه به خود را جلب می کند.
  • افکار شما نحوه زندگی شما را تعیین می کند.
  • این قانون توسط همه افراد مورد استفاده قرار می گیرد ، هرچند که عمدتاً ناخودآگاه است.
  • پر کردن ذهن از نگرانی و اضطراب باعث استرس و نارضایتی می شود.
  • پر کردن ذهن با افکار شاد و مثبت باعث ایجاد شادی در زندگی شما خواهد شد.

شما چطور متوجه می شوید هر لحظه چه ارتعاشی به جهان می فرستید؟

و ارتعاش شما مثبت است یا منفی؟

پاسخ این است که باید بنگرید، احساس خوبی دارید یا احساس بدی.

اگر در تجسم تان از یک خانه، ویلا و یا هر خواسته دیگری احساس خوبی نداشته باشید شما در واقع به خواسته خود ارتعاش منفی می دهید و هر لحظه آن را از خود دورتر می کنید.

مغز شما یک ارتعاش به جهان هستی می‌فرستد و یک احساس نیز به خود شما می فرستد. این احساس و آن ارتعاش همیشه با هم برابرند. مغز شما احساس را به شما می فرستد تا شما مطلع شوید چه ارتعاشی را به جهان هستی می فرستید.

در کل همواره یادتان باشد که افکار ما می تواند زندگی ما را بسازد. و ما از طریق احساس خود می توانیم متوجه شویم که افکارمان در جهت رشد و موفقیت ما حرکت می کند. یا برعکس! بنابراین وقتی دارید در مورد چیزی فکر می کنید و احساس خوبی دارید، این احساس را نشانه ای برای رسیدن به خواسته های خود در نظر بگیرید. ولی اگر در زمان فکر کردن به موضوعی احساستان بد است مطمئن باشید که در حال دور شدن از خواسته خود هستید.
یکی از مهم ترین رازهای کائنات برای رسیدن به خواسته ها، توانایی در اختیار گرفتن و کنترل ذهن و افکارتان است. مطمئن باشید که با کنترل افکار خود می توانید در مسیر دستیابی به تمام خواسته های خود قرار بگیرید.
یادتان باشد که ذهن انسان یکی از پیچیده ترین سیستم ها در کل جهان هستی است. و خداوند کائنات را به گونه ای طراحی و برنامه ریزی کرده که انسان بتواند به تمام خواسته ها و اهدافی که در سر دارد دست پیدا کند.

به طور کلی می توان گفت که قانون جذب یک قانون ثابت و همیشگی در جهان هستی است.

اگر شما بتوانید این حقیقت را درک کنید که قانون جذب همواره در حال عمل کردن است. و قادر باشید ذهن خود را در جهت رسیدن به خواسته هایی که دارید هدایت کنید، مطمئن باشید که صد در صد به تمام آرزوهای خود خواهید رسید.

من قدم به قدم و آگاهانه امروزم را خلق کردم و ایمان دارم اگر شما دقیقا همان کارها را انجام دهید. به موفقیت های بزرگی در زندگی خود خواهد رسید.

من با افتخار همه شما را به ساخت زندگی آگاهانه دعوت می‌کنم و امیدوارم که شما نتیجه شگفت انگیزی با قانون جذب به دست آورید.

آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف ... .

حال میخواهیم کمی مسئله را بیشتر باز کنیم:

قانون جذب چیست و چگونه کار میکند ؟

چشمهایتان را بر روی جهانی با احتمالات بینهایت باز کنید

به زبان ساده، قانون جذب توانایی جذب هر چیزی در زندگی ما است که بر روی آن تمرکز می کنیم. اعتقاد بر این است که بدون توجه به سن، ملیت یا اعتقادات مذهبی، ما مستعد قوانین از جمله قانون جذب هستیم که جهان را اداره می کنند.

این قانون جذب است که با استفاده از آن می توانیم هر آنچه که در ذهن و تفکرات ما می گذرد را به واقعیت تبدیل کنیم.

در اصطلاح کلی، تمام افکار در نهایت به حقیقت و واقعیت تبدیل می شوند.

اگر بر روی حوادث و وقایع منفی تمرکز کنید، به یاد داشته باشید که همیشه تحت تأثیر تبعات آن قرار خواهید داشت.

اگر بر روی افکار مثبت تمرکز داشته باشید و هدفتان رسیدن به آنها باشد، مطمئن باشید که با یک کار فوق العاده به هدفتان خواهید رسید.

این دلیلی است که چرا جهان مکانی این چنین زیبا است. قانون جذب بیان می کند که با داشتن یک برنامه ریزی صحیح به هر آنچه که در ذهنتان می گذرد و هدفتان است، در نهایت به واقعیت تبدیل شده و به آن خواهید رسید.

  • قانون جذب یعنی چه ؟

قانون جذب یکی از بزرگترین رازهای زندگی است. افراد خیلی کمی هستند که نسبت به میزان تأثیرگذاری فوق العاده قانون جذب در هر زندگی آگاهی دارند.

هرکاری که چه آگاهانه یا ناآگاهانه، در هر ثانیه از زندگی در حال انجام هستیم. ما مانند یک آهن ربای انسانی عمل می کنیم که متناسب با افکار و احساساتمان محیط اطرافمان را جذب کرده و برروی آن تأثیر می گذاریم.

متأسفانه خیلی از ما هنوز به وجود این پتانسیل فوق العاده در درون خودمان آگاه نیستیم. در نتیجه، خیلی راحت افکار و احساساتمان را بدون این که مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم، رها می کنیم. این کار افکار اشتباهی را صادر و موجب جذب احساسات و وقایع ناخواسته ای در زندگی ما می شود.

با گفتن این، کشف این که قانون جذب در زندگی شما عمل می کند. باید یک دلیل عالی برای جشن گرفتن باشد! زمانی که قدرت قانون جذب به توسط شما درک شده باشد، دیگه آن یک راز نیست. به علاوه، یاد گرفته اید که چطور به طور موثر از آن در زندگی استفاده کنید. تمام آینده شما توسط خودتان ایجاد می شود.

  • تاریخچه قانون جذب

قبل از شروع سفر باورنکردنی به سوی رشنگری در مورد قانون جذب، مهم است که بدانید می توانید این قانون را در زندگی خود به کار ببرید. و در صورت استفاده صحیح از آن می تواند موثر باشد. اعمال و عقاید موجود در این قانون باعث متحول شدن زندگی افراد در طول تاریخ شده است.

صدها سال قبل قانون جذب برای اولین بار توسط بودای جاوید ( immortal Buddha ) تصور شد:

که در انسان و تفکرات او وجود دارد. اعتقاد بر این است که او می خواسته بداند که (( به هر فردی که تبدیل می شوید ناشی از تفکراتی است که دارید )). این اعتقاد جان مایه و لپ مطلب قانون جذب است.

با گسترش این مفهوم در فرهنگ غربی نیز اصطلاح karma مطرح شد که اعتقادی است که در میان جوامع متعدد محبوب است.

بعد از قرن ها، در میان بیشتر افراد این درک و مفهوم وجود دارد که هر رفتار و عملی که در محیط و جهان پیرامون خودتان انجام می دهید. ( عصبانی یا شاد بودن، متنفر بودن یا عاشق بودن ) در نهایت آن چیزی است که می توانید بازخورد آن را در زندگی شخصیتان مشاهده کنید.

پیروی از مفهومی که سالیان قبل در میان بسیاری از ما عمومیت داشته خیلی ساده و آسان است. آن توضیح می دهد که ایده قدرت جذب یک مطلب جدیدی نیست. قبلا به طرق مختلف به توسط اکثریت انسان ها تشخیص داده شده است.

اصول اصلی قانون جذب را می توان در آموزه های بسیاری از تمدن ها و گروه های مذهبی نیز کشف کرد.

به عنوان مثال، در ضرب المثل 23:7، چنین آمده است:

(( همانطوریکه انسان در قلب خود فکر می کند، شخصیت واقعی او نیز این چنین است )). اثبات ستایش از قوانین جذب را می توان در تمام دوران ها کشف کرد. همه به روش های مختلف ضبط و آموزش داده شده اند، اما هنوز هم بسیاری از افراد هستند که باید آن را پیدا کرده و درک کنند.

  • آیا قانون جذب واقعی است؟

همانطوریکه قبلا بحث شد، قانون جذب و ارزش های آن در سرتاسر تاریخ مشاهده شده است. و تعداد بسیار زیادی از زنان و مردان فوق العاده ای که کارها و آثار بی نظیری را از خود در جهان باقی گذاشته اند نشان داده اند که قانون جذب یکی از قدرتمندترین نیروها در زمین است.

بسیاری از شاعران، هنرمندان، دانشمندان معروف و متفکران فوق العاده مانند شکسپیر، Blake، Emerson، نیوتن و بتوون همه این پیام را در تمام کارها و آثارشان منتقل کرده اند.

در حال حاضر قانون جذب طرفداران بسیار زیادی دارد. از جمله Oprah Winfrey، Jim Carry و Denzel Washington. علاوه بر این، با بیش از 5.8 میلیون طرفدار در فیسبوک، داستان های موفقیت بسیار زیادی در مورد قانون جذب وجود دارد.

چالش برانگیزترین بخش شناختی و پذیرش حقیقت این که قانون جذب چیست این است که باید فهمید و درک کرد که هر تصمیمی که در زندگی، چه خوب و چه بد، می گیریم تنها به توسط خود شما گرفته شده است. برای بسیاری، فهم و درک این مطلب مشکل است. مخصوصا اگر احساس کنید که شما و کسی که دوستش دارید با موجی از مصائب و مشکلات در زندگی روبرو شده است.

البته، زمانی که واقعا حقیقت واقعی در مورد قانون جذب را درک کنید، می توانید دوباره امید و اشتیاقتان را بدست آورید. و به چنین شناخت کاملی برسید که باعث شود مسئولیت زندگی خودتان را بپذیرید. و خود را از احساساتی مانند ترس، نگرانی و هرچیزی که تأثیر منفی در زندگی شما داشته و باعث عقبگرد، درجا زدن طولانی مدت شما در زندگی شده است، رها سازد.

  • علم پشتیبان و حامی قانون جذب: حقیقت، نه داستان و تخیل

فیزیکدانانی که بر روی کوانتوم کار می کنند در طی سالیان اخیر به روشن شدن بیشتر تأثیر فوق العاده ای که نیروی ذهن بر زندگی و در کل بر جهان دارد، کمک کرده است.

علاوه بر این، این ایده به توسط دانشمندان و متفکران نیز مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

درک ما از این که چقدر نقش ذهن در شکل دهی زندگی و دنیای پیرامون ما مهم است، بهتر و کامل تر شده است.

مهم نیست که آیا همه ما به درک کاملی از فیزیک کوانتوم حمایت کننده از قانون جذب رسیده ایم یا نه.

با این حال، این بدان معنی نیست که همه ما نمی توانیم از مزایای بسیار زیاد و سخاوتمندانه این قانون که می تواند به ما پیشنهاد یا ارائه شود، بهره مند شویم.

همانطوریکه فیزیکدانان اطلاعات بیشتر و بیشتری را در مورد این قانون به ما ارائه می کنند. می توانیم بیشتر از مزایای این واقعیت که خودمان ایجاد کننده و کنترل کننده زندگیمان هستیم و انرژی را خودمان تولید می کنیم، لذت ببریم.

از این که جهان همیشه می تواند بر وفق مراد شما بچرخد خوشحال باشید! هرچقدر وقت بیشتری برای چگونه استفاده مفید بردن از قانون جذب صرف کنید، می توانید یک زندگی کامل تر و لذت بخش تری داشته باشید.

هیچ محدودیتی وجود ندارد! ذهن خودتان را باز کنید و از فراوانی های طبیعی موجود در جهان لذت ببرید.

  • چگونه از قانون جذب استفاده کنید

زمانی که احتمالات فوق العاده ای که زندگی به ما ارائه می کند را درک کنیم. می توانیم همچنین بفهمیم که چرا هنرمندان را دوست داریم. ما در حال ساخت تصویرهایی از اهدافمان از زندگی هستیم. و سپس انتخاب می کنیم و اقداماتی انجام می دهیم که آنچه را که پیش بینی کرده ایم تحقق بخشد.

بنابراین چه اتفاقی می افتد اگر از تصویری که ایجاد کرده اید، خوشتان نیاید؟

تغییرش دهید!

زندگی یک مجموعه ی بی انتهایی از احتمالات است. شما آنچه که تصور می کنید در نهایت به نظر خواهید رسید را تحت کنترل دارید و آن را می سازید.

قانون جذب واقعا به همین سادگی است. بدون هیچ ابهامی. تمام قانون های طبیعت کامل و بی نقص هستند و قانون جذب هم همینطور بوده و استثنایی در مورد آن وجود ندارد.

اصلا مهم نیست که دنبال داشتن یا رسیدن یا بودن در زندگی هستید، اگر بتوانید این قانون را در ذهن خود تجسم و مشاهده کنید، می توانید با تلاش و کوشش به هر آنچه که می خواهید دست پیدا کنید.

در اینجا تنها جنبه های محدودی از زندگیتان را که می توانید با استفاده از قانون جذب ارتقاء بخشید، آورده شده است.

1- برقرار ارتباط و آشکار کردن عشق با استفاده از قانون جذب

Daniell Light:

(( شروع به عاشق شدن یا دوست داشتن پایانی بر مقاومت و ایستادگی است )).

با ایجاد روابط جدید هر روز، تعجب آور نیست که این یک هدف مشترک است. بسیاری از مردم آرزو دارند عشق زندگی خود را ملاقات کنند. اما آیا قانون جذب می تواند به زندگی عاشقانه شما کمک کند؟

پاسخ کوتاه این سوال مثبت یا بله است.

تکنیک ها و تمرین های بسیار زیادی در مورد قانون جذب وجود دارند که می توانند اعتماد به نقس، کاریزما و در کل تمایلات ناخودآگاه برای دریافت و بروز عشق در شما را افزایش دهند.

در این روش، با استفاده از قانون جذب کاملا برای شما امکان پذیر است که بتوانید عشق زندگی خودتان را ایجاد کنید.

2- پول درآوردن و کسب سلامتی با استفاده از قانون جذب

Bob Proctor:

(( همیشه بخاطر داشته باشید، پول یک حلال است؛ شما استاد هستید )).

یکی دیگر از اهداف رایج در دنیا کسب منابع مالی فراوان یا پولدار شدن است.

علاوه بر این داشتن سلامتی نیز مزیت های مشخص و واضحی در زندگی شما دارد.

پول می تواند برای شما خانه و مکانی برای زندگی فرآهم کند. همچنین، پول کمک می کند به شما تا بتوانید دارای توانایی کمک به خانواده و دوستانتان باشید.

متأسفانه، بسیاری از ما با این ایده ثروت روابط و ارتباط سخت و دشواری داریم. این قطعا مفهوم طمع و پوچی دارد.

برای جذب پول، باید الگوهای تفکر منفی را کنار بگذاریم. یکی از جنبه های اصلی قانون جذب این ایده است که مثبت گرایی باعث تولید افکار مثبت می شود.

بنابراین، می توانید یاد بگیرید که چگونه با کمک ابزارها و تکنیک های تجسم، به راحتی از جنبه ها یا عادت های مثبت پول استفاده کنید.

3- ارتقاء سلامت ذهنی و جسمی

Katherine Hurst:

(( سلامتی فراتر از سلامت جسم و بدن ما است. آن تنها شامل بیرون و درون بدن ما نمی شود، آن احساسات ما و این که از نظر معنوی چه احساسی داریم را نیز شامل می گردد )).

با وجود داشتن یک برنامه کاری روزانه شلوغ، تعهدات به دوستان و خانواده و در کل زندگی روزمره، گاهی اوقات از سلامت شخصی خودمان غافل می شویم.

در حالی که استفاده از قانون جذب نمی تواند به طور کامل جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم، ورزش و چکاپ مرتب پزشکی باشد.

آن می تواند دامنه وسیعی از مزایا برای سلامت ذهنی، معنوی و جسمانی شما ایجاد کند.

آموزش مغزتان به داشتن یک دیدگاه مثبت نسبت به هرچیز اجازه ی فضا برای رشد ذهنی و شاد بودن ایجاد می کند. که به نوبه خود می تواند سلامت جسمانی را ارتقاء بخشد.

همچنین، صرف زمان برای مراقبت از خود می تواند به مبارزه با یک رنج یا محدوده ای از بیماری های روحی و ذهنی کمک نماید.

افزایش اعتماد به نفس و مبارزه با اضطراب

همانطوریکه در بالا ذکر شد، سلامت ذهنی می تواند واقعا بر روی سلامت و تندرستی جسمی تأثیرگذار باشد. بنابراین، شما می توانید سطح هرگونه استرس و فشار را کاهش دهید.

علاوه بر این، قانون جذب بروری این ایده اعتماد به نفس و ایمان در جهان تمرکز دارد.

شما به منظور استفاده موثر و صحیح از قانون جذب باید تمام احساسات شبه انگیز و مشکوک را از خود دور کنید.

تناسب اندام، کاهش وزن و بهره گیری از یک رژیم غذایی مناسب

یکی دیگر از اهداف رایج، کاهش وزن است که به چندین دلیل می تواند یک فرآیند فرسایشی باشد. البته، این دلایل مورد بحث ما نیستند. تفکر مثبت می تواند واقعا به حذف پرخوری و کمبود یا فقدان انگیزه کمک کند.

یک رویکرد آگاهانه تر نسبت به غذا خوردن همچنین می تواند واقعیت ها و چیزهای زیادی را در مورد کاهش وزن و اشتهای شما مشخص سازد.

به این ترتیب، ابزارها و تکنیک های تجسم می توانند هنگام دستیابی به تناسب اندام مفید باشند.

4- بدست آوردن موفقیت و فراوانی با قانون جذب

Rhonda Byrne:

(( هرکسی می تواند در مورد چیزی که می داند یا نه تصویر سازی کند. تصویر سازی راز موفقیت است )).

در حالی که موفقیت می تواند به صورت اهداف فردی قابل دسترس باشد اما می تواند همچنین به شکل، شکل دهنده ی رویاهای زندگیتان قابل دسترس باشد. فقط باید ابزار درست و صحیح برای رسیدن به موفقیت را پیدا کنید.

سوالات متداول :

قانون جذب چیست ؟

  • قانون جذب ، قانونی جاری بر زندگی تمام کائنات. آشنایی و درک قانون جذب شما را به سمت رسیدن به آرزوهای خویش سوق می دهد.

آیا قانون جذب کار میکند ؟

  • این سوالی است که ذهن بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است. بله قانون جذب کار میکند ولی اگر در راستای خواسته های ذهنی خود قدم بردارید

بهترین دوره آموزشی قانون جذب چیست ؟

  • بنا به اظهار بسیاری از 400 هزار کاربر اپلیکیشن پرورش افکار، دوره آموزش کارشناس جذب شوید امیر شریفی بهترین دوره آموزشی است و همچنین پر مخاطب ترین دوره قانون جذب ایران

بهترین کتاب های قانون جذب چیست ؟

  • از نمونه بهترین کتاب ها می توان به کتاب بخواهید تا به شما داده شود نوشته استر هیکس و کتاب راز نوشته راندا برن می باشد

از کجا اپلیکیشن قانون جذب امیر شریفی را دانلود کنیم ؟

  • جهت دانلود اپلیکیشن پرورش افکار می توانید بر روی این لینک کلیک کنید و اقدام به دانلود اپلیکیشن نموده و از دوره های رایگان و سایر امکانات اپلیکیشن استفاده نمایید

در اندیشه نوین، باور و نظریه‌ای مطرح است با این مضمون که افراد می‌توانند با تمرکز بر روی افکار، آن‌ها را وارد زندگی خود و دیگران کنند. این باورِ شبه علمی را با عنوان قانون جذب بارها خوانده و شنیده‌ایم. با تکیه بر باورهای قانون جذب باید پذیرفت که می‌توانیم تجربه‌های منفی و مثبت را وارد زندگی کنیم.

در قانون جذب آمده که فرد و تفکراتش جملگی از انرژی بوجود آمده‌اند. براساس قانون جذب افراد می‌توانند با استفاده از چرخه انرژی‌های همانند یکدیگر را جذب کنند،. جالب است بدانید که در قانون جذب اعتقاد براین است که فرد حتی با استفاده از انرژی می‌تواند در تغییر روابط و سطح سلامت خود نیز نقش داشته باشد.

افرادی که حامی پارادایم ذهن-قدرت هستند سعی می‌کنند با ترکیب تکنیک‌های تایید، تجسم خلاقانه و تجدید شناختی، افکار منفی و خود تخریب را برافکار مثبت برتری دهند. با توجه به این فلسفه فرد می‌تواند با استفاده از تجسم خلاقانه افکار و احساسات مثبت را ترکیب کرده و از این طریق می‌تواند فرصت‌ها و تجارب مثبت را به سمت خود جذب کند.

باید اشاره کرد که قانون جذب شبه علم است و از سوی بسیاری از محققان نفی و رد می‌شود.

تاریخچه قانون جذب به صورت کامل

از اوایل قرن نوزدهم آموزه‌های "فینیاس کویمبی" تحت عنوان جنبش اندیشه نو مطرح شد. کویمبی در سنین جوانی مبتلا به بیماری سل شد. برای اینکه تحت درمان قرار بگیرد به نیو همسفیر سفر کرد و از خانه و کاشانه‌اش در لبنان دور شد.

او بعد از اینکه درمانش موثر واقع شد، مطالعات خود با موضوع ذهن در برابر بدن را شروع کرد. کویمبی هرگز از واژه قانون جذب استفاده نکرد و تنها توصیفات پایه او شباهت زیادی به قانون جذب داشت. اکثر مطالعات او منحصربه سلامت بود. او معتقد بود:

از آنجایی که بدن ما خانه ذهن است، بنابراین مشکل اساسی متوجه ذهن ماست. در این میان ما با اهمیتی که برای بدن قائل هستیم به آن ارزش و اعتبار می‌بخشیم. پس اگر ذهن تبدیل به یک باور شده با دخالت یک دشمن که ناپیداست شما مجبورید حتی درصورت اطلاع هم آن را در قالب یک عارضه بپذیرید.

با درنظر گرفتن این نظریه می‌توان دشمن دیگران که ذهنشان است مبارزه کرد و سلامت را بازیافت. فرد می‌تواند این مبارزه را بصورت زبانی یا ذهنی انجام دهد تا هنگامی که اشتباهات برطرف شده و حقیقت پیدا شود. در اینجا حقیقت همان درمان بیماری شما خواهد بود.

برای اولین بار واژه قانون جذب در سال 1877 در کتاب هلنا بلاواتسکی محقق روسی چاپ شد. در این کتاب هلنا به عرفان و مباحث مرموز دوران کهن پرداخته است پس از او نویسندگان جنش اندیشه نو همچون رالف والدو تراین و پرنتایس مالفورد در اواخر قرن نوزدهم از واژه قانون جذب در آثار خود استفاده کردند.

آن‌ها تصورات و باورهایی بیش از کویمبی داشتند. این نویسندگان معتقد بودند که قانون جذب جز سلامتی همه زوایای زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در قرن بیستم بحث درمورد قانون جذب داغ‌تر شد و کتاب‌های معروفی مانند فکر کنید و ثروتمند شوید و شما می‌توانید خودتان را شفا دهید مورد استقبال قرار گرفتند.

با وجود مطرح شدن نظریات و ایده‌های جنجال برانگیز همچنان قانون جذب یک مفهوم فلسفی باقی مانده است. مجددا در سال 2006 می‌توان زیر ذربین قرار گرفتن قانون جذب را در فیلم راز مشاهده کرد. سال 2007 مخاطبین می‌توانستند نمونه چاپی و خطی این مجموعه را داشته باشند. حتی براساس آن فیلمی با عنوانن راز ساخته شد.

مفهوم قانون جذب

نویسندگانی که قانون جذب را تایید می‌کنند، می‌گویند این قانون همیشه و در هر شرایطی همراه با بشر است و بر زندگی او تاثیر می‌گذارد. مثلا چارلز هانال در کتاب خود می‌گوید: قانون جذب آنچه را رقم میزند که شما در تصوراتتان بیشتر پرورش دادید. در جای دیگر رالف تراین می‌گوید: قانون جذب یک قدرت و قانون کیهانی بشمار می‌رود. شما هرچه را بخواهید و انتظارش را داشته باشید جذبتان خواهد شد.

آنها معتقدند همزمان باید بخواهید و انتظار داشته باشید تا جذب شود. در غیراینصورت ذهن شما دو تکه شده و آرزوها را دفع می‌کند. راندا برن در فیلم راز می‌گویند تفکرات و احساسات شما باید به یک میزان باشند تا این اتفاق خوشایند جذب رخ دهد. در این فیلم مخاطب را دارای قدرت نشان می‌دهند و اینگونه عنوان می‌کنند که افراد می‌توانند با ناخودآگاه خودشان همه چیز را کنترل کنند و هم در ذهن و هم در عمل به خواسته‌ها برسند.

جیمز ردفیلد در کتاب رسالت خود می‌گوید که آنچه که در واقعیت میبینیم ناشی از خواسته‌ها و تفکرات انسان است که تجلی پیدا کرده‌اند. در ادامه آمده که کائنات و انسان قدرت جذب مغناطیسی مشابه‌ای دارند. جوزف مورفی در کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه می‌گوید: افراد می‌توانند حتی هدف‌های غیرممکن را با کنترل ذهنشان محقق کنند.

بسیاری دیگر از کتاب‌ها همچون کیمیاگر، قدرت حال و قدرت، قدرت جذب را تایید می‌کنند و بسیاری نیز تاثیر آن را بر روی زندگی خود بازگو کرده‌اند اما همچنان قانون جذب در نگاه شک‌گرایان همچنان به همان صورت قبل باقیست و قانون جذب را رد می‌کنند و آن را خرافی و به دور از علم می‌دانند.

ادعاهای مطرح شده در رابطه با تاثیرات قانون جذب

ارتباط قانون جذب با سلامتی جسم و روان

نویسنده مدعیست که با افکار خود می‌توانیم در سطح سلامتمان موثر باشیم و از آن با عنوان قانون جذب یاد می‌کند. حامیان قانون جذب افکار مثبت را افزایش دهنده عشق و محبت و بیشتر شدن سطح سلامت مردم میدانند و می‌گویند می‌توان با افکار مثبت بیماری را درمان کرد. برعکس با استرس، ترس و نگرانی افراد بیشتر دچار بیماری خواهند شد.

حامیان می‌گویند با افکار مثبت با این مضمون که در حالت خوب شدن هستید می‌توانید بخش بزرگی از درمان را انجام دهید. همانطور که با فکر کردن به خوراکی خوشمزه می‌توان طعم آن را زیر زبان احساس کرد می‌توانیم بیماری را هم با فکرهای مثبت از بدن خارج کنیم.

ارتباط قانون جذب با مسائل مالی و ثروت

اگر در حال حاضر با هر موقعیت واقعی از سطح مالی دائما به موفقیت و ثروت فکر کنید، در آینده رونق و ثروتمندی را تجربه خواهید کرد و برعکس با تفکر کردن درمورد فقر آن را به سوی خود می‌کشیم. جالب است در بخشی از فیلم راز لیزا نیکول می‌گوید اگر مدام فکر کنید که در پاکت نامه یک صورتحساب است، بزودی با آن روبه‌رو خواهید شد.

قانون جذب از افکار افراد اطاعت می‌کند، بنابراین به سختی‌ها، فقر و بدبختی فکر نکنید. در عوض شکرگذار و خوشحال باشید تا پول سریعتر وارد زندگیتان شود.

ارتباط قانون جذب با روابط

حامیان این جنبش می‌گویند با تمرکز بر خوبی می‌توانند عشق و پایداری در روابط را تجربه کنند. با فکر کردن به رفتار خوب شخصی با خود می‌توان آن تجارب را واقعا با آن فرد مشاهده و جذب کرد. شما می‌توانید آنکه را دوست دارید بصورت واقعی تصور کنید و به آن برسید. در این ایده شما اعتماد بنفستان را افزایش می‌دهید، قدرت کاریزماتیک شما افزایش پیدا می‌کند و با نشان دادن تمایلتان به عشق در ناخودآگاه، یک شریک زندگی ایدآل بدست آورید. کافیست تکنیک های تجلی سازی را یاد بگیرید و این قدرت تجسم را در خود تقویت کنید.

ارتباط قانون جذب با بلند پروازی

فرد می‌تواند با جزئیات کامل به آنچه که می‌خواهد فکر کند، آن‌ها را تجسم کند و در نهایت ببیند که رخدادهایی در جهت عینیت بخشیدن به آن تصورات رخ می‌دهند. در کتاب کلید سیستمی ارشد آمده: تصور شما باید با جزئیات باشد، به تدریج با تصورات کامل می‌توان راه‌هایی برای تجلی آن تصویر دلخواه ایجاد کرد.

اتفاق‌ها پیوسته رخ خواهند داد، فکر تبدیل به عمل می‌شود، عمل عامل توسعه و پیشرفت شما و دیگران خواهد بود و در نهایت موفقیتتان رقم می‌خورد.

مبانی فلسفی و مذهبی در مورد قانون جذب

قانون جذب در فلسفه اندیشه نو خود از سنت‌ها و باورهای فلسفی و مذهبی نشات می‌گیرد. این اندیشه را بیشتر متجلی از هرمسیه، تعالی‌گری نیوانگلندی، هندوییسم و آیات بخصوصی از انجیل می‌دانند. هرمسیه بیشتر ایده‌های خود را از طر یق کیمیاگری به افراد انتقال می‌داد.

در قرن هفدهم فن هلمونت ادعا می‌کرد که می‌تواند با تخیلات خود بیماری‌ها را شفا بدهد. همین ادعا سبب شد که مسمر درباره مغناطیس حیوانات ایده‌هایش را توسعه بدهد و جالب است بدانید که اید‌ه‌های مسمر بعدها مورد توجه کویمبی قرار گرفت.

انتقادات به قانون جذب

جنبش اندیشه نو در مجله محقق شکاک مورد نقد قرار گرفته و ادعاهای حامیان آن را تحریف شده و سخنانی غیرقابل آزمون عنوان کرده. آنها میگویند که شواهدی که از آن صحبت می‌شود بیشتر داستان هستند، چرا که تنها در اینباره گزارش مثبت ارائه شده است. مثلا علی الوسی می‌گوید تاثیرگذاری افکار روی چیزی که در واقعیت وجود دارد غیرقابل قبول است.

همانطور که گفتیم قانون جذب با آثار معروفی که یاد کردیم به این مرتبه رسیده است. مثلا عوامل فیلم و نویسنده کتاب راز در یک مصاحبه تلاش کردند قواعد این قدرت کیهانی را توضیح دهند، اما از سوی دیگر بن رادفورد و ماری کارمیکل این فیلم و کتابش را بی‌پایه و اساس اعلام کردند.

برخی نیز انتقاد می‌کنند که چطور قانون جذب با امواج الکتریکی مغزی مرتبط می‌شود؟ از جمله منتقدین عرفان کوانتومی می‌توان به لئون لدرمن و ویکتور استنجر اشاره کرد که معتقدند این ادعا حقیقت و پایه علمی ندارد.

حامیان قانون جذب

  • جیمز آلن نویسنده انگلیسی اندیشه نو. او پس از مرگ همسرش به فعالیت‌های او ادامه داد و مقاله‌اش با عنوان هنگامی که انسان فکر می‌کند معروف شد.
  • امت فاکس او در کتابهایش از قدرت دعا و متافزیک گفته و به این صورت از قانون جذب حمایت کرده است.
  • ویلیام واکر آتکینسون در کتابش با عنوان ارتعاش فکر از قانون جذب صحبت کرده است.
  • پرنتایس مالفورد طنزپرداز و نویسنده آمریکایی در مقاله‌های خوبی و تاثیرات آن بر فکر و سلامت و زیبایی از قانون جذب سخن به میان آورده است.
  • رالف والدو تراین در کتاب همسو با ابدیت از قانون جذب حمایت کرده است.
  • توماس تروارد در سنخنرانی‌های خود با گفتن عباراتی همچون تقدم فکر بر شکل فیزیکی نشان داد که حامی این جنبش است.
  • ریچارد ویس در کتاب خود عنوان کرده که عدم مقاومت در جنبش نو همان قانون جذب است.
  • کلمنت استون و ناپلئون هیل نویسندگان کتاب موفقیت از طریق رویکرد ذهنی مثبت.
  • اسرائیل رگاردی در کتاب هنرشفابخشی حقیقی تکنیکی از مدیتیشن را آموزش می‌دهد که با آن فلرد می‌تواند هم به لحاظ جسمانی هم روحی خود را تقویت کند.
  • والاس د. واتلز در کتاب علم ثروتمند شدن می‌گوید می‌توان با تمرکز بر هر چیزی در دنیای فیزیکی به آن خواسته رسید.
  • ویلیام کائون جاج در کتاب اقیانوس عرفان از قانون جذب صحبت کرده است و حمایتش را نشان می‌دهد.

برچسب ها قانون جذب ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 114

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1143
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 251
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 865
  • بازدید ماه : 4692
  • بازدید سال : 12344
  • بازدید کلی : 270305
  • کدهای اختصاصی